خبرهای داغ:

مستند «حاصل تسبیح مَلَک» در شاهرود تولید شد

شاهرود_مستند حاصل تسبیح ملک با موضوع انتقال پیام قیام اباعبدالله (ع) با محوریت هنر‌های عاشورایی و با هدف به تصویر کشیدن آداب و رسوم ویژه مردم استان سمنان در ارتباط با محرم، در شهرستان شاهرود تولید شد.
کد خبر: ۹۴۵۴۶۰۹
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مستند تحاصل تسبیح ملک، به کارگردانی رضا علیزاده با محوریت هنر‌های عاشورایی و آداب و رسوم مرتبط با مراسم دهه اول محرم در شهرستان شاهرود تولید شد. این مستند در پنج قسمت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه‌ای تولید و تمام عوامل آن بومی استان سمنان هستند.
این مستند به هنر‌های عاشورایی و مراسم سنتی مانند تعزیه خوانی، پرده خوانی، موسیقی عاشورایی، عکس عاشورایی و پرده خوانی می‌پردازد.
موسسه شتاب دهنده فرهنگی، رسانه‌ای گامی نو با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان تهیه کنندگی این طرح را به عهده دارد و حجت الاسلام عباس عبدالهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، مشاور ویژه این پروژه است.
کار نویسندگی و کارگردانی هنری و تلویزیونی این مستند بر عهده محمد حسین عابدی است و مدیریت تولید آن را رامین خداوردی بر عهده دارد. در این کار محمد عربعامری دستیار تولید است و تدوین نیز بر عهده رضا علیزاده است که حسین رحمتی وی را در این کار یاری می‌رساند. ابوالفضل علیزاده نیز مدیر پروژه و جانشین تهیه کننده این طرح خواهد بود.
این مستند تلاش دارد تا از هنرمندان مطرح حوزه هنر‌های آئینی مانند استاد سعید اردیانی موسیقی، محمد مقیمی شاعر برجسته کشوری، رضا شهنما عکاس و مستند ساز و ... استفاده کند تا تصویر بهتری از هنر‌های عاشورایی به مخاطب ارائه کند. مراحل تصویر برداری این مستند به اتمام رسیده و اربعین سال جاری رونمایی خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها