خبرهای داغ:
محمودی:

شکست محاصره تبلیغاتی دشمن با سواد رسانه‌ای محقق می شود

معاون اجرایی سپاه انصارالرضا علیه السلام، با بیان اینکه هدف دشمنان نظام اسلامی از جنگ نرم، تسخیر اذهان جامعه است، گفت: شکست محاصره تبلیغاتی دشمن که دغدغه مقام معظم رهبری است با برخورداری از سواد رسانه‌ای محقق می شود
کد خبر: ۹۴۵۴۶۶۳
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ محمودی معاون اجرایی فرمانده سپاه انصار الرضا (علیه السلام) در جلسه پاسداشت ۱۵ هزارامین فراگیر نهضت آموزش سواد رسانه‌ای و رونمایی از پوستر اولین جشنواره سواد رسانه‌ای در استان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب دینی در برابر تمام استکبار جهانی غرب و شرق بود، که به تاسی از مکتب سرخ عاشورا یک انقلابی مذهبی را ایجاد کرد.

محمودی بیان کرد: استکبار جهانی تهدید زیادی بر علیه ما به وجود آورد و در این جنگ سخت با تدابیر پیامبرگونه امام راحل و جان فشانی شهدا و رشادت‌های رزمندگان ملت ما با تمام توطئه‌های دشمنان پیروز میدان شد.

معاون اجرایی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) عنوان کرد: امروز کشتی انقلاب اسلامی با سکانداری مقام معظم رهبری توفنده به مسیر خود ادامه می‌دهد.

محمودی گفت: در طول عمر انقلاب اسلامی دشمنان نظام و کشور ایران تمام هجمه‌های فرهنگی و جنگ نرم را بر علیه کشور ما به راه انداختند که اذهان جامعه را به نفع خود تسخیر کنند.

وی اظهار داشت: ترویج اندیشه‌های غیر اسلامی و شبهات در بین مردم، تغییر اذهان جوانان، تزلزل ایمان و اعتقاد مردم، نفوذ در امر آموزش و تعلیم و تربیت، ایجاد و رواج اقتصاد اشرافی گری و رواج انواع فساد و تباهی از جمله حیله‌های دشمن در جنگ فرهنگی بر علیه مسلمانان است.

معاون اجرایی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) افزود: انقلاب اسلامی در کشور، یک حکومت دینی و الهی ایجاد کرد؛ که دشمنان آن با هر توطئه و حیله‌ای در فضای مجازی و حقیقی درصدد ضربه زدن به آن هستند.

وی عنوان کرد: در مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن بسیج و سپاه در ابتدا شجره طیبه صالحین را برنامه ریزی کرد که شبهات جوانان و جامعه را رفع کند و بعد‌ها گردان سایبری بسیج با هدف خنثی سازی تهاجمات رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن ایجاد شد.

محمودی به اهمیت برخورداری از سواد اشاره کرد و افزود: سواد رسانه باعث می‌شود تا در جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن قدرت تشخیص رسانه‌های معاند را داشته باشیم و با آن مقابله کنیم.

معاون اجرایی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان تصریح کرد: امروز مهمترین خواسته و دغدغه مقام معظم رهبری در عرصه فضای مجازی شکست تبلیغات رسانه‌ای دشمن است که قطعا به دست شما جوانان انقلابی و مومن محقق می‌شود.


امروز بزرگترین آسیب خانواده ایجاد شکاف رسانه‌ای و مجازی بین آن‌ها و فرزندان است

همچنین در این مراسم اسدزاده معاون امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: به عنوان متولی امور بانوان و دغدغه‌مندان در عرصه فضای مجازی در این حوزه را دارم.

وی گفت: نهضت سواد رسانه‌ای با همت فعالان این عرصه در چند لایه پوشش داده شد که پایین‌تر سطح آن سواد رسانه است و بالاترین سطح آن نگاه تخصصی به رویداد رسانه‌ای در جریان سازی رسانه‌ای و مدیریت رسانه‌ای است.

وی عنوان کرد: در دوران کرونا که آموزش دانش آموزان در بستر فضای مجازی انجام می‌شد، خانواده را استحاله کرد و فرزندان ما کم کم وارد فضایی شدند که نیازمند مراقبت و سواد خاص خود است.

اسدزاده گفت: ورود به فضای مجازی فرزندان ما در دوران کرونا باعث کسب مهارت و تخصص استفاده از این فضا برای تمام سنین شد.

معاون امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی افزود: در این شرایط و خلا و شکاف مجازی بین والدین و فرزندان نیازمند سواد رسانه‌ای در این زمینه هستیم.

اسدزاده بیان کرد: در کنار اقدامات بسیج و سپاه در عرصه مجازی و رسانه‌ای باید سایر نهاد‌ها و ادارات پای کار بیایند تا با استفاده از ظرفیت و توان آن‌ها تمام آحاد جامعه را به آموزش و پوشش لازم در این زمینه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: امروز بزرگترین آسیب خانواده‌ها ایجاد شکاف رسانه‌ای و مجازی بین آنهاست.

معاون امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: امروز مدارس و معلمان جامعه ما نیازمند برخورداری از سواد رسانه‌ای هستند تا بتوانند پاسخ سوالات و شبهات دانش آموزان را بدهند.

وی ادامه داد: برخورداری از سواد رسانه برای تمام افراد والدین، دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و متولیان امر آموز لازم و ضروری است.

اسدزاده گفت: قطعا ما در مجموعه امور بانوان و خانواده استانداری پیگیر این مهم و برنامه ریزی برای انجام آن در نقد‌ها و ادرات استان هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها