تحول در عرصه‌های مدیریت شهری مطالبه شهروندان است/ ضرورت بازنگری قوانین برای تسریع خدمت رسانی به مردم

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، تحول در عرصه‌های مدیریت شهری را مطالبه شهروندان دانست و گفت: ما در مقام مدیران شهری ملزم به رفع مطالبات مردم هستیم.
کد خبر: ۹۴۵۴۷۰۷
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، داوود گودرزی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران ضمن حضور در منطقه ۹ و شرکت در جلسه شورای معاونین و مدیران از پروژه‌های اولویت دار منطقه نیز بازدید بعمل آورد.

گودرزی در جلسه شورای مدیران منطقه توجه همزمان به کالبد و روح شهر را رویکرد مدیریت شهری برشمرد و گفت: تحول در همه عرصه‌های مدیریت شهری مطالبه شهروندان است و ما در مقام مدیران شهری ملزم به رفع مطالبات مردم هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر طرح تحول خدمت اظهار کرد: همراهی، انسجام و همسویی نهاد‌های خدمت‌رسان و مدیران شهری لازمه طرح تحول خدمت است تا بتوان از همه ظرفیت‌ها برای خدمت رسانی به شهروندان استفاده کرد.
گودرزی افزود: ایجاد هماهنگی میان ابزار‌ها و اهداف، طراحی راهبرد و احصاء ظرفیت‌ها پیش شرط طرح تحول خدمت است.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد: در عین قانون‌مداری و رعایت قواعد می‌توان از اختیارات و ظرفیت قانونی و خلاقیت مدیریتی برای حل بسیاری از معضلات و مشکلات شهری استفاده کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از معضلات و مشکلات انباشته شده در شهر تهران نتیجه خلاء قانونی یا فقدان قوانین به‌روز است، از این رو بازنگری در قوانین و آئین نامه‌ها و اصلاح روند‌ها یک ضرورت مهم برای تسریع خدمت رسانی به مردم است.

این مدیر ارشد شهری بخشی از طرح تحول خدمت را استفاده از همه ظرفیت‌ها عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های مردمی مانند انجمن‌های مردم نهاد، سرمایه بخش خصوصی و ظرفیت نهاد‌های حاکمیتی، قضایی، قانونی و فرهنگی باید در راهبرد مدیریتی مورد توجه قرار بگیرد، تنها در این صورت است که می‌توان انتظار حل مشکلات و معضلات انباشته شده را داشت.
تحول در عرصه‌های مدیریت شهری مطالبه شهروندان است/ ضرورت بازنگری قوانین برای تسریع خدمت رسانی به مردم
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران سرمایه انسانی را اصلی‌ترین سرمایه شهرداری تهران معرفی و عنوان کرد: توجه به دغدغه‌های معیشتی، پیشرفت شغلی، انگیزه بخشی و حفظ کرامت و منزلت کارکنان از دغدغه‌های مهم مدیریت ارشد شهری است که با جدیت به دنبال تحقق رفاه و رفع نگرانی‌های معیشتی و مالی هستیم.

گودرزی افزود: قوانین باید در راستای حل مشکلات مردم تعریف شوند، لذا ما این آمادگی را داریم تا پیشنهادات کارشناسی و کارگشا را در حوزه‌های شهرسازی، اقتصادی و اجتماعی به نهاد‌های قانونگذار منتقل کنیم.

رئیس سازمان بازرسی شهردار تهران ضمن تقدیر از اقدامات خلاقانه اداره روابط عمومی منطقه ۹ در ارائه دستاورد‌های مدیریت شهری در نمایشگاه تهران ۱۴۰۱ خاطر نشان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین، هوشمند و جذاب در «نمایشگاه شهر‌های خواهر خوانده و مدیریت شهری تهران» اقدامی ارزنده در راستای تحقق تهران؛ کلان شهر الگوی جهان اسلام بوده که می‌بایست مورد توجه و تکریم قرار گیرد.

گفتنی است رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران به پاس خلاقیت و ابتکار اداره روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ در نمایشگاه تهران ۱۴۰۱ لوح تقدیری را به رسم یادبود و سپاس به مدیر روابط عمومی منطقه اهدا کرد.

*بازدید میدانی از پروژه‌های منطقه ۹

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران به همراه سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ و جمعی از معاونین و مدیران شهری از برخی پروژه‌های اولویت‌دار و اماکن پهنه غربی پایتخت از جمله مجتمع فرهنگی و ورزشی کوثر، پروژه سیستانیکا (بزرگترین پروژه تجمیع ریزدانه‌های غرب تهران)، عملیات اجرائی شاخه غربی یادگار امام (ره)، مجتمع نخکار، سایت پردازش، مددسرای امید، سایت بازیافت و برخی مجتمع‌های صنعتی بازدید بعمل آورد.

گودرزی در این بازدید میدانی با تاکید بر لزوم تسریع در بهره‌برداری نهایی مجتمع فرهنگی و ورزشی کوثر گفت: این پروژه علاوه بر جبران سرانه پایین اماکن ورزشی، تفریحی و فرهنگی منطقه ۹، می‌تواند باعث افزایش رفاه شهروندان شود.

سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ نیز در این بازدید میدانی توضیحاتی از آخرین وضعیت پروژه‌های مهم ارائه کرد و ضمن تشکر از اقدامات شهردار تهران، خواستار هم افزایی و حمایت بیشتر مدیران ارشد شهری برای رفع محرومیت از محلات کم برخوردار منطقه شد.



*دیدار با خانواده شهید؛ شهدا سرمایه جاودان کشور هستند

گودرزی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با همراهی مرتضوی شهردار منطقه ۹ و جمعی از مدیران شهری با حضور در منزل شهید والامقام سید هوشنگ ابوطالبی ضمن تکریم خانواده معزز این شهید بر تداوم راه، منش و سلوک شهدای ایران اسلامی تاکید کرد و گفت: با دعای خیر خانواده معزز شهدا و نیز عنایت حضرت حق و تبرک شهدای عزیز امید دارم بتوانیم بهترین و شایسته‌ترین خدمات را به شهروندان شریف ارائه دهیم.

تحول در عرصه‌های مدیریت شهری مطالبه شهروندان است/ ضرورت بازنگری قوانین برای تسریع خدمت رسانی به مردم

وی والاترین سعادت را شهادت در راه خدمت و دفاع از وطن برشمرد و افزود: شهادت سعادتی است که خداوند به خالص‌ترین بندگان و خادمان خود هدیه کرده و امید داریم سرنوشت همه ما با شهادت و سعادت مقدر شود.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران شهدا را سرمایه جاودانی نظام و کشور معرفی و عنوان کرد: تکریم یادگاران شهدا و احیاء نام و یاد این عزیزان وظیفه فراموش نشدنی مدیریت شهری است و بر خود واجب می‌دانیم تا فرهنگ شهادت؛ اخلاص و جهاد را اشاعه دهیم.

ارسال نظرات