خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین؛

اربعین، از مصادیق آمادگی جهان برای قیام جهانی و ظهور منجی(عج) است

آیت اله عابدینی عنوان کرد: یکی از مصادیق آمادگی جهان برای ظهور منجی، پیاده روی اربعین است که میلیونها انسان را در مسیری مشترک با هدفی مشترک در کنار یکدیگر قرار می دهد.   
کد خبر: ۹۴۵۴۹۷۰
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیین اختتامیه چهل و پنجمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم وتجلیل از نفرات برگزیده مسابقات با حضور آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، دکتر مجیدی مهر رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، شعباتی رییس کل دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در صحن و سرای امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

آیت اله عابدینی در این مراسم بیان کرد: اربعین را در قرآن ببینیم و لازم است تا سیر اربعین در قرآنی داشته باشیم. یعنی انواع و اقسام مفاهیمی که در تفکر اربعین ما به کار رود. 

وی گفت: اولین مفهوم این است که خداوند متعال به اربعین احترام گذاشت. در آیه ۱۴۲ سوره مبارکه اعراف بیان می فرماید:«و ما با موسی سی شب وعده قرار دادیم و ده شب دیگر بر آن افزودیم تا آنکه زمان وعده پروردگارش به چهل شب تکمیل شد. و موسی به برادر خود هارون گفت: تو اکنون جانشین من در قوم من باش و راه صلاح پیش گیر و پیرو راه اهل فساد مباش.»

آیت الله عابدینی اظهار کرد: ما با موسی سی شبانه روز وعده داشتیم. او راغب بود، کامل نبود و ما آن را به چهل شب رساندیم. اربعین، به بلوغ رسیدن و کامل شدن است. در مورد انقلاب اسلامی نیز ما چهل سال را سپری کردیم. در مقابل قدرت های استکباری مثل زینب(س) باید حرکت کنیم. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: همان روز عاشورا بعدازظهر خواص پی بردند یزید به ذلت و شکست و خواری نشست و امام حسین(ع) پیروز شد. اما باید عوام هم به نتیجه می رسیدند و این بصیرت عوام به «چهلم» کشیده شد و عوام در این چهل روز باید پی می بردند که سیدالشهدا پیروز میدان بود.

وی افزود: و اینجاست که حضرت زینب(س) در جشنی که یزید در خیالات خود برپا کرده بیان می کند که «من کوچکی و خواری تو را به تو نشان می دهم. تو نمی توانی یاد ما را به فراموشی بسپاری.» 

وی افزود: در پیاده روی اربعین، شاید شبیه ترین مراسم، طواف کعبه باشد. اربعین با جمعیتی بسیار زیاد همچون سیل و همواره در جریان است و اینجاست که سخن پربار حضرت زینب(س) تداعی می شود که «ما رایت الا جمیلا».

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اولین اربعین امام حسین با حضور دونفر برگزار شد که این دو زایر امروز تبدیل به ده ها میلیون زایر که این امر نشان می دهد عاشورای حسینی همانگونه که میراث همه انبیا الهی است، زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت نیز می باشد و این حکمت الهی است که اتفاقات بزرگی در حال انجام است. 

آیت اله عابدینی با اشاره به اجرای سرود سلام فرمانده بعنوان اقدام فرهنگی بزرگ در جهان اسلام اضافه کرد: سرود سلام فرمانده، اقدامی برای آمادگی ظهور امام زمان است. زمانی برای ورود امام راحل، ایران به پا خواست و امروز در آستانه قیام جهانی هستیم و باید برای قیام جهانی و ظهور منجی(عج) بکوشیم. 

وی افزود: یکی از مصادیق آمادگی جهان برای ظهور منجی، پیاده روی اربعین است که میلیونها انسان را در مسیری مشترک با هدفی مشترک در کنار یکدیگر قرار می دهد. 

آیت اله عابدینی با اشاره به ترور دختر «دوگین» سیاستمدار روسی طی هفته های گذشته عنوان کرد: این سیاستمدار روسی جزو کسانی است که در پیاده روی و اجتماع بزرگ اربعین شرکت کرده و از کسانی است که با هنرمند ارزشی مرحوم «نادر طالب زاده» در ارتباط بوده و تحت پوشش نگاه انقلابی شهید سلیمانی بوده و وی از افراد تأثیرگذار بر روی تصمیمات پوتین می باشد و بی شک این قطعات پازل نگاه ویژه ای است که خداوند به جامعه بشری برای آمادگی جهانی دارد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار