خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین؛

حیات اسلام در سایه تبیین و تبلیغ حقیقت وجودی آن است/ارتجاع، ماحصل تاخیر در جهاد تبیین است

حجت الاسلام شجاعی مهر بیان کرد: اسلام و جبهه حق در سایه تبیین و تبلیغ زنده مانده است. اگر ما در این حوزه کوتاهی کنیم  درخشش و نورانیت حق ضایع می‌شود. بنا به فرموده مقام معظم رهبری اگر جهاد تبیین به موقع انجام نشود شاهد خطر ارتجاع در جامعه خواهیم بود.
کد خبر: ۹۴۵۵۱۴۹
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام شجاعی مهر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن ع قزوین در مراسم تکریم و معارفه رابط نمایندگی حوزه حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: اگر بخواهیم سرچشمه مسیر انقلاب را پیدا کنیم باید به محرم سال ۶۱ برگردیم. امام راحل فرمودند: " محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است". ما هرچه داریم از دانشگاه امام حسین ع است و هر کس به اندازه توان و ظرفیت خود می‌تواند از این دریای عظیم فضائل بهره مند شود.

حجت الاسلام شجاعی مهر در اهمیت جایگاه جهاد تبیین تصریح کرد: جهاد یک فرمان الهی است و آیات زیادی در این باب در خصوص پرداختن به آیات الهی و تبیین آن آمده است. خداوند متعال در قرآن می‌فرمایند:" بندگان شایسته و مومن کسانی هستند آیات، اوامر و دین الهی را تبلیغ می‌کنند.
 
وی در ادامه افزود: اسلام و جبهه حق در سایه تبیین و تبلیغ زنده مانده است. اگر ما در این حوزه کوتاهی کنیم یقینا باطل جای حق را گرفته و درخشش و نورانیت حق را ضایع می‌کند و انسان را گرفتار خود می‌کند. امر الهی، اولین موضوع در حوزه جهاد تبیین است. مقوله تبیین در حیطه رسالت انبیاء از دیگر موضوعات حوزه جهاد تبیین است. یکی از منابع اصلی اسلام و ثقل عظیم پیامبر اکرم،  قرآن است.  حتی میتوان گفت که یکی از اسامی قرآن، "بیان" بعنوان سومین مولفه در این زمینه شناخته می‌شود.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) با اشاره به اهمیت جایگاه جهاد تبیین در منظر مقام معظم رهبری اذعان داشت: ایشان جهاد تبیین را امری واجب و فوری دانستند. جهاد به معنی تلاش و کوشش در دفاع از حق است. اگر این جهاد در تقابل فتنه دشمن قرار گیرد ارزش آن بالاتر می‌رود.
 
حجت الاسلام شجاعی مهر گفت: جهاد تبیین همچون فریضه نماز دارای قید فوریت و بعد زمان است که اگر در موعد خود به آن رسیدگی نشود مشکلات عدیده ای را پدید می‌آورد که جبران ناپذیر است. اهمیت فریضه نماز صبح و اقامه فوری و در زمان آن، نمونه بارز اوامر الهی است.
 
وی اذعان کرد: اگر جهاد تبیین به موقع انجام نشود شاهد خطر ارتجاع در جامعه خواهیم بود. حوادث جنگ احد و شکست مسلمانان از نمونه های بارز ارتجاع در صدر اسلام است. در عصر حاضر و بعد از پیروزی انقلاب برخی دارند از باقی مانده رژیم طاغوتی شاه برای خود استفاده می‌کنند. مقام معظم رهبری به خطرات بازگشت ارتجاع و ایجاد حاکمیت بعد از رحلت پیامبر ص تاکید کردند. مدینه فاضله زمان رسول اکرم بعد از رحلت ایشان به محل فساد تبدیل شد  و نتیجه آن در آینده به شهادت رسیدن حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به دست همین افراد بود.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: اگر بعنوان یک سرباز، بسیجی و مدافع انقلاب حواسمان نباشد، قطعا شاهد بازگشت ارتجاع به جامعه اسلامی ایران و از بین رفتن بنیان‌های انقلاب خواهیم بود.  همچنین خطر تحریف از دیگر موارد مهم کوتاهی در مسیر جهاد تبیین است. مقام معظم رهبری فرمودند:" اگر شما واقعیت‌های نظام و جمهوری اسلامی را نگویید، دشمن خواهد گفت". دور شدن امروز نسل سوم و چهارم جامعه از انقلاب، ناشی از کوتاهی ما در تبیین ارزشهای انقلاب است. ما نتوانستیم این امانت و رسالت را حفظ کنیم و این وظیفه زینبی را در دفاع از انقلاب حسینی و عاشورایی نتوانستیم انجام دهیم.
 
حجت الاسلام شجاعی مهر اظهار کرد: بخش اعظم تحقق این رسالت زینبی با شما خواهران گرامی است.ما مدعی هستیم که راه شهدا را با انجام فریضه جهاد تبیین ادامه خواهیم داد.  اگر با کوتاهی ما ارزشهای اسلامی آسیب دیدند و نسل جدید ما نسبت به این ارزشها بی تفاوت شدند و هرجا که از ارزشهای دفاع نکردیم دشمن کوتاه نمی‌آید و هر طور که می‌پسندد به تحریف حقایق می‌پردازد و جای دوست و دشمن را تغییر می‌دهد. نسل جوان باید از دستاوردها و خدمات جمهوری اسلامی و انقلاب در سالهای بعد از انقلاب و در کلیه عرصه‌ها آگاه شود.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در خاتمه خاطرنشان کرد: ما در عرصه نظامی و دفاعی در ابتدای جنگ تحمیلی حتی قادر به وارد کردن سیم خاردار از کشورهای همسایه نداشتیم تا بتوانیم مانع از پیشروی دشمن شویم ولی امروز کشورهای روسیه و ترکیه جهت حفظ امنیت کشورهای خود از ایران درخواست پهباد می‌کنند.

آمریکا و اسرائیل هم از در اختیار گذاشتن پهباد از سوی ایران به کشورهای مذکور هراسان است و پیشنهاد هر نوع امتیازی را به ایران می‌دهد تا از واگذاری پهباد به روسیه منصرف شود. یافتن جایگاه سیادت و آقایی در منطقه خاورمیانه هزینه سنگینی می‌خواهد. وظیفه ما ارائه خدمات در کلیه حوزه ها به ملت عزیز ایران است.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها