خبرهای داغ:
حجت الاسلام ذوالنور در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

مغناطیس قیام سیدالشهدا(ع) فرامنطقه‌ای و فرا تر از جهان اسلام است/ تلاش دشمن در تضعیف ماهیت اربعین حسینی شکست خورده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اربعین حسینی خون تازه ای در رگ‌های قیام سیدالشهدا(ع) است، گفت: امروز مغناطیس قیام سیدالشهدا(ع)، فرامنطقه ای است و تلاش‌های دشمن در تضعیف ماهیت اربعین حسینی شکست خورده است.
کد خبر: ۹۴۵۵۴۶۱
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳

مجتبی ذوالنور در گفت و گو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به جایگاه ویژه اربعین در آموزه‌های دینی، گفت: برخی اعداد مانند:"۵،۱۴ ۴۰،" در بین مسلمانان جایگاه ویژه ای دارند و در متون دینی و روایات نیز موارد فراوان در این رابطه داریم.

"اربعین سیدالشهدا(ع)"، یک میعاد و تحقق یک موعود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه "اربعین حسینی" یک تقدس خاصی دارد، افزود: "اربعین سیدالشهدا(ع)"، یک میعاد، تحقق یک موعود و به نتیجه رسیدن است و در آموزه‌های دینی اینطور به آن نگاه شده است.

مغناطیس قیام سیدالشهدا(ع) فرامنطقه‌ای و فرا تر از جهان اسلام است/ تلاش دشمن در تضعیف ماهیت اربعین حسینی شکست خورده است

"اربعین حسینی" خون تازه ای در رگ‌های قیام سیدالشهدا(ع)
ذوالنور اربعین حسینی را خون تازه ای در رگ‌های قیام سیدالشهدا(ع) برشمرد و با بیان اینکه در نقطه مقابل شور شیعیان و محبان امام حسین(ع) در برپایی باشکوه اربعین حسینی، دشمنان با شیطنت‌ها و اعمال خبیث خود می‌خواهند از روند این اجتماع عظیم جلوگیری کنند، تصریح کرد: علی رغم تلاش‌های شیطنت آمیز و خبیث دشمنان، بعد از سقوط رژیم بعث، اربعین، جایگاه خود را از نظر تحقق و در حوزه اجتماعی پیدا کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برگزاری هرچه باشکوه تر اجتماع بزرگ اربعین با حضور سیل عظیم مشتاقان امام حسین(ع) در سال‌های اخیر، اضافه کرد: حضور در این اجتماع بزرگ محدود به کشور های اسلامی، ایران، سوریه، عراق، لبنان، ترکیه، آذربایجان و سایر کشورهای اسلامی نمی شود.

مغناطیس قیام سیدالشهدا(ع)، فراجهان اسلامی است و حضور زائرانی از قاره‌های آمریکا، اروپا و حتی آفریقا گواهی بر این واقعیت است

ذوالنور بر دامنه وسیع تأثیرگذاری اربعین حسینی دراقسا نقاط  جهان تأکید کرد و با بیان اینکه امروز مغناطیس قیام سیدالشهدا(ع)، فرامنطقه ای و فرا تر از اسلامی است، اضافه کرد: حضور زائرانی از قاره‌های آمریکا، اروپا و حتی آفریقا گواهی بر این واقعیت است و در مسیر این نهضت جهانی حرکت می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تهدید و سخت‌گیری در بحث سفرها را از حلقه‌های زنجیره دشمن در تضعیف ماهیت این اجتماع بزرگ دانست و با تأکید بر اینکه دشمنان افرادی را برای ایجاد خلل در مسیر اربعین از جهات مختلف تأمین و تقویت می‌کنند، اظهار داشت: این تهدیدات و ممانعت ها نمی تواند مانع جدی در برگزاری هر چه باشکوه تر اجتماع اربعین ایجاد کند و سال به سال شاهد شکوفایی بیشتر این اجتماع هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات