کمیلی گفت: توصیه می شود از واکسنNORA به عنوان دوز یادآور توسط مردم مورد استفاده قرار گیرد تا به امید خدا با تزریق این واکسن ویروس منحوس کرونا ریشه کن شود.
کد خبر: ۹۴۵۵۶۹۶
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

فاطمه کمیلی، مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج از زاهدان، با اشاره به برگزاری جلسه علمی معرفی واکسن نوترکیب NORA گفت: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)  پیرو فرمایش حضرت آقا مبنی بر تولید داخلی واکسن در سال ۱۳۹۸ استارت تحقیق و توسعه و تولید واکسن کووید ۱۹ را با همکاری و تلاش محققین و اساتید دانشگاه زد.

وی افزود: پس از طی مراحل کار ازیابی بالینی در سال ۱۴۰۰ موفق به اخذ مجوز از وزارت بهداشت شد و تعداد ۵ میلیون دوز تولید که ۳ میلیون دوز آن در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

کمیلی بیان کرد: واکسن نورا صددرصد ایرانی با تکنولوزی بالای ساخت و بدون عارضه و بر پایه پروتئین نوترکیب است.

این مسئول ادامه داد: توصیه می شود به عنوان دوز یادآور توسط مردم مورد استفاده قرار گیرد تا به امید خدا با تزریق این واکسن ویروس منحوس کرونا ریشه کن شود.

میدر سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان ادامه داد: در همین راستا جلسه علمی معرفی واکسن نوترکیب NORA توسط شرکت دانش‌بنیان پلاسما درمان سرو سپید وابسته به دانشگاه بقیه الله(عج) با حضور مدیران ادرات مرتبط با حوزه بهداشت و درمان، مسئولین شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح و اعضاء هیئت اندیشه ورزسازمان جامعه پزشکی و مدیران اقشاری سپاه سلمان در سالن اجتماعات مرکزمدیریت بحران سازمان بسیج جامعه پزشکی استان نیز برگزار شد .

ارسال نظرات