محمد جواد جامعی گفت: مجالس اهل بیت مانند رودخانه ای است که سرچشمه آن روضه های خانگی است.
کد خبر: ۹۴۵۵۸۴۰
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان، محمد جامعی، مسئول سازمان بسیج مداحان سیستان و بلوچستان در جلسه آموزشی حلقه های ذاکرین بسیجی خواهر ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن(ع) وعرض ارادت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت، بیان کرد: امیدوارم ماو همه محبان اباعبدالله الحسین (ع )به زودی زائرمضجع شریف سیدالشهداء علیه السلام  و با نابودی آل سعود زائر قبرستان بقیع باشیم و کنار قبور مظلوم ائمه بقیع علیه السلام عرض ارادت کنیم.

وی تصریح کرد: فرصت خدمت در مسیر اهل بیت (ع) و خاندان آل الله (ص) افتخار و امانت بزرگی است که از سال ۹۵ تا کنون به اینجانب سپرده شد و در سایه همراهی و همدلی همه‌ دلسوزان و دغدغه‌مندان آموزش مداحی اعم از خواهران مربی و متربی و پیشکسوتان عرصه مداحی این مهم انجام و در دوره های آموزش مداحی بانوان، نوگلان حسینی و نوگلان زینبی فعالیتهای خوبی در این استان داشته باشیم.

جامعی اظهار کرد: مجالس باشکوه عزاداری اهل بیت (ع )مانند رودخانه‌ای است که سرچشمه آنها از روضه‌های خانگی می‌آید که اگر خشک شود، آن مجالس جوشش لازم را نخواهند داشت.

وی در ادامه افزود: هیچ کار فرهنگی عظیمی مانند اثرگذاری مجالس مختصر خانگی با حضور چند خانواده و همسایگان نیست،افرادی که خدمت به دستگاه امام حسین علیه‌السلام می‌کنند چه به عنوان روضه‌خوان و چه به عنوان مداح نباید از برگزاری روضه‌های خانگی غافل شوند، هرکس ارزش این دستگاه را بداند، ارزش و اهمیت روضه‌های خانگی را بیشتر درک می‌کند.

مسئول سازمان بسیج مداحان در ادامه ضمن ابراز خرسندی از آموزش نوگلان حسینی و زینبی در مجموعه استانی گفت: به آینده وفعالیت نوگلان بسیار امیدوارم چرا که تکامل شخصیتی هر فرد از آموزش های صحیح در کودکی و دوران جوانی شکل میگیرد وتوجه به تربیت مداحان نخبه که با بهره‌گیری از مفاهیم عاشورایی آن را به شیوه‌ای هنرمندانه به عزاداران حسینی منتقل کنند، امری ضروری است.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان، در انتها ضمن حلالیت طلبی و خداحافظی، از همکاری های بی‌دریغ و خالصانه تمامی تلاش گران این عرصه تقدیر و تشکر کرد.

عصر هامون

ارسال نظرات