زنجان_امام جمعه شهرستان سلطانیه با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس گفت:تشریح دفاع مقدس و دستاوردهای آن مصداق بارز جهاد تبیین است.
کد خبر: ۹۴۵۵۹۶۵
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب؛ امام جمعه شهرستان سلطانیه و به ریاست دکتر زمانی؛ معاون فرماندار و با دبیری سرهنگ محمدحسین سلیمی ؛فرمانده سپاه ناحیه سلطانیه برگزار شد.

 

تشریح دفاع مقدس و دستاوردهای آن مصداق بارز جهاد تبیین است

 امام جمعه شهرستان سلطانیه در این جلسه با گرامیداشت چهل و دومین سال دفاع مقدس و با بیان اینکه هر چه قدر از دوران دفاع مقدس زمان می گذرد، یادآوری و گرامیداشت ارزشهای دفاع مقدس ضرورت بیشتری پیدا می کند، افزود: گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا مانع تحریف و فراموشی دفاع مقدس می شود.

 

وی با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از ضروریات و به تعبیر مقام معظم رهبری فریضه است و دفاع مقدس یکی از مواقفی است که جهاد تبیین در مورد آن لازم است، گفت: تحمیلی بودن جنگ، مقدس بودن دفاع، مظهر حماسه بودن، معنویت و دینداری، مقاومت و پایداری، توان قدرت دفاعی، نقش بسیج مردمی و فرماندهی ولایت فقیه از مسائلی است که هفته دفاع مقدس فرصتی برای تبیین آنهاست.

 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه توان دفاعی یکی از مولفه های قدرت است و هر کشوری توان دفاعی نداشته باشد مورد تعرض بیگانگان واقع می شود، اضافه کرد: دفاع مقدس به ما یاد داد باید مستقل باشیم و لذا از واردات سیم خاردار به ساخت موشک‌های نقطه زن رسیدیم.

 

 

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه امام خمینی(ره)با دیدگاه الهی خود، دفاع مقدس را اعتقادی کرد و به عاشورا متصل نمود و رزمندگان دفاع مقدس، حضور در جبهه ها را تکرار عاشورا می دیدند، گفت: در ۸ سال دفاع مقدس ۲۲۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شده و این یعنی در هر روز به تعداد شهدای کربلا، در جبهه ها شهید داده شده است.

 

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس مظهر حماسه و معنویت، آرمان خواهی و ایستادگی، اتحاد و بصیرت است، گفت: با جهاد تبیین درسهای دفاع مقدس به جوانان منتقل می شود.

 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه دشمن جنگ تحمیلی را برای خاموش کردن و سرنگونی انقلاب شروع کرد اما باعث بیشتر شعله ور شدن روحیه انقلابی شد و قدرت امروز ما در همه عرصه ها ثمره دفاع مقدس است، گفت: مقاومت و ایستادگی در دفاع مقدس ما را قدرتمند کرد.

 

حجت الاسلام حسینی نسب جنگ اقتصادی را، جنگ دیگر دشمنان بر علیه ملت ایران دانست و با بیان اینکه خنثی سازی تحریم‌ها ما را در جنگ اقتصادی نیز پیروز خواهد کرد، گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس با محوریت شعار سال بیانگر توجه به جنگ اقتصادی دشمنان است.

ارسال نظرات