فرد حیوان‌آزار در شهرستان سرعین دستگیر شد

با پیگیری معاونت پیشگیری دستگاه قضایی حیوان آزار در شهرستان سرعین شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۹۴۵۵۹۷۷
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

فرد حیوان‌آزار در شهرستان سرعین دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، با پیگیری معاونت پیشگیری دستگاه قضایی شناسایی و دستگیری حیوان آزار در سرعین انجام شد.

فردی که مقابل مجتمع خود در شهر سرعین، باضربات متعدد و تاحد مرگ اقدام به سگ آزاری کرده بود، با اطلاع به موقع معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و پیگیری های به عمل آمده شناسایی و دستگیر شد.

با تشکیل پرونده قضایی در دادگستری شهر سرعین مراتب درحال رسیدگی است. متهم در دفاعیات اولیه خود، علت تلاشش برای اتلاف سگ خود را بیماری سگ عنوان کرده است. 

جلال آفاقی معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل شامگاه امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: حیوان آزاری در قانون جرم است و مجازات سنگینی دارد.

وی با توجه به ساز و کارهای بهداشتی و الزامات نگهداری سگ های نگهبان و همچنین  مقررات مربوط به جمع آوری  سگ های بلاصاحب و ولگرد و تکالیف دستگاه‌های متولی در این خصوص، آزار حیوانات به هر بهانه را عملی غیر اخلاقی، غیر شرعی و غیر قانونی دانست.

این مقام قضایی افزود: به محض حصول نتیجه از رسیدگی به پرونده قضایی مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان اردبیل به اقدامات گذشته دستگاه قضایی استان در چند مورد مشابه اشاره کرده، اظهار داشت: استفاده از مجازات های جایگزین حبس در موضوعات مرتبط همچون الزام محکوم به انجام خدمات  در جهت رسیدگی و خدمت رایگان به حیوانات در طول مدت محکومیت و تحت نظر سازمان متولی همچون محیط زیست توانسته است آثار خوبی در اصلاح و جلوگیری از تکرار جرم داشته باشد.

گفتنی است؛ چندی پیش و در پی انتشار ویدئو جوجه کشی در فضای مجازی،  اقدام و پیگیری سریع معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان و ورود دادستانی، موجب رضایتمندی کاربران فضای مجازی و مردم و پیشگیری از ادامه عمل مجرمانه درخصوص مابقی جوجه های شرکت مربوطه و تشکیل پرونده قضایی شده بود. 

 اقدامات قضایی در آن ماجرا، پیگیری سریع مسئولین وزارت جهاد کشاورزی را به دنبال داشت. سخنگوی دولت نیز از پیگیری مشکل تامین نهاده های دامی استان در سریع ترین زمان خبر داده بود.

ارسال نظرات