خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

زن مادر فرهنگ است/ زن تباه شود جامعه تباه می‌شود

حجت‌الاسلام عبادی با تاکید بر اینکه در نقش‌مکتبی زن به‌عنوان مادر فرهنگ است گفت: این‌موضوع را از حدیث پیامبر در می‌یابیم که عنصر اصلی برای رشد و رسیدن به کمالات در جامعه زن است.
کد خبر: ۹۴۵۶۰۴۳
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بیرجند ظهر امروز با حضور در جمع دانش‌آموزان دختر دوره طرح یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: از لحاظ انسانی تفاوتی میان مرد و زن وجود ندارد و تفاوت‌هایی که وجود دارد موضوعاتی ایجاد می‌کند که احکام متفاوت می‌شود چراکه هر موضوعی احکام متناسب با خود دارد که به نوعی حکمت الهی در دین الهی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: جایگاه زن در رشد جامعه بشری بسیار ویژه است اعم از آنچه که از نوع مسائل طبیعی یا تکلیفی شمرده می‌شود مثل وراثت، نقش زن در این بحث قابل انکار نیست همچنان که نقش‌زن در تعلیم این‌طور است همه انسان‌ها اولین مدرسه‌ای که تعلیم‌وتعلم شروع می‌شود دامن مادران است زیرساخت آن‌جاست.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: آن‌چنان که اولین نقش تربیتی در دامن مادر است مادر در تربیت‌های بعدی نقش‌آفرین است در حالی که زن و مرد در بسیاری احکام مشترک اند، چون در طبیعت مشترک هستند.

وی افزود: در احکام دین برای تجهیز خانواده‌ای که بتواند انسان تربیت کند به‌صورت اختصاصی وقت زن به عنوان مادر، معلم و مربی آزاد است درحالی‌که وقت مرد براساس تکلیف پُر است، زیرا باید مرد سخت‌افزار زندگی را اداره کند و امکانات زندگی طبق شأن زن را فراهم کند حالا با کارگری، کارمندی، کشاورزی یا هر حرفه دیگری.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: وقت زن برای مسائل نرم‌افزاری، علمی، تربیتی و هر آنچه را که زن برعهده می‌گیرد برای او حکم عبادت محسوب می‌شود، چون تکلیف مستقیمی ندارد.

وی عنوان کرد: وقتی می‌خواهد جامعه‌ای بزرگ، مردانی بزرگ و نسلی بزرگ به‌معنای واقعی‌اش را بدست آورد طرح و برنامه‌ای است که در دین رعایت شده‌است ما اگر به‌عنوان مسلمان نتوانستیم پیاده کنیم مشکل از خود ما است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: نقش مکتب این است که زن تنها مادر ولادت نیست مادر فرهنگ، مادر تربیت و مادر جامعه است به‌همین دلیل اگر زن تباه شود جامعه تباه می‌شود و اگر آن‌طورکه خدای حکیم فرموده‌اند زن صالحه باشد جامعه بشری صالح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای اسلامی که منتج به نتیجه تمدن اسلامی شود کار باید از این‌جا شروع کند که اسمش تفکر بسیجی، تفکر اسلامی، تفکر انقلابی و دینی است از زبان وحی هم می‌شنوید مسئله همین است از زبان و طرح دشمن هم می‌شنوید عیناً همین مطالب است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با طرح این‌که جامعه بشری چه وقت تباه می‌شود به حدیثی از پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: الگویی همچون زهرا سلام الله علی‌ها که تحت تعالیم قرآن کریم پرورش یافته‌است، اما گویی پیامبر نگران است و به خداوند تعالی می‌فرمایند چه خواهد آمد بر سر جامعه‌ای که فساد در آن رخنه پیدا کند.

وی بیان داشت: بر سر جامعه‌ای که انگلیس سلطه پیدا می‌کند رضاخان مجری مردم می‌شود چه خواهد آمد بر سر جامعه‌ای که زنان تباه می‌شوند و جوانان جامعه آسیب‌ها می‌بینند همچنان که در طرح اندلسی در اسپانیا فاجعه‌ای ایجاد شد که حتی خود دانشمندان غربی می‌گویند با سقوط اندلس مسلمان پانصد سال تمدن دنیا عقب افتاد که همان طرح ایران اسلامی را هم تهدید می‌کند.

امام جمعه بیرجند گفت: با اجرای طرح اندلسی جوانان گمراه و بی‌تفاوت در قبال ارزش‌های دینی و انسانی می‌شوند این‌ها مسائل ریشه‌ای جامعه است و حتی بدتر از آن اتفاق می‌افتد برای چنین جوامعی عده‌ای روی کار‌های فساد، زشت و پلید تبلیغ و جوسازی می‌کنند و بر کار‌های خوب تبلیغات منفی صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: وقتی برنامه‌های فساد، تباهی، ترویج باطل و بی‌تفاوتی بر ارزش‌ها پیش بیاید اندیشه‌ها جابجا می‌شوند همان‌طور که در امت‌هایی در گذشته چهره‌ها مسخ شدند شاید امروز چهره تغییر پیدا نکند، اما اندیشه همان‌طور می‌شود کار‌های خوب ارزشمند الهی و عقلانی به نظر‌ها بد جلوه می‌کند و فکر‌ها عوض می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: در جنگ‌های فیزیکی شهر‌ها روستا‌ها ویران می‌شوند، اما بعد از این‌که مجدد به آن‌ها دست یافتند بازسازی می‌کنند و شهر‌ها و روستا‌های بهتری می‌سازند، اما فرهنگ دیگر ساختمان و کشاورزی نیست وقتی فرهنگ را تغییر دادند و انسان هویت خودش را از دست داد به حیوانی مبدل می‌شود و نمی‌تواند دیگر انسان تربیت کند.

وی با تاکید بر اینکه نقش‌زن به‌عنوان مادر فرهنگ است خاطرنشان کرد: این‌موضوع را از حدیث پیامبر در می‌یابیم که عنصر اصلی برای رشد و رسیدن به کمالات در جامعه زن است در مسئله حدیث کسا حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها در کنار پیامبر، امیرالمؤمنین، امام حسن و امام حسین محور قضیه است این‌ها همه از رموز است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر هدایت نباشد انسان بدتر از حیوانات می‌شود اظهار کرد: بزرگان عالم بزرگی را که دارند از دامن مادر یا از یک جامعه مادری گرفته‌اند. انسان‌های بزرگ تاریخ مادران بزرگی داشتند که به‌معنای خاص در نقش ولادت و چه به‌معنای عام در نقش زنان جامعه نقش خود را به درستی ایفا کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی که تجدید اسلام است نقش زن را به‌خوبی نشان می‌دهد گفت: این معجزه قرن لایه ظاهری و لایه پنهانی داریم لایه ظاهری حماسه‌هایی است که در جبهه‌های نظامی آفریده شد پیشرفت‌های علمی و تکنیک‌ها در زوایای مختلف زندگی بشر بر خلاف خواست استکبار و استعمار به دست آورده‌ایم که در آن‌ها مردان کارگردانان هستند، اما لایه پنهان که مهم‌تر است خانواده‌های آن‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به نقش مادران و زنان در طول عمر انقلاب اسلامی افزود: زنان با روحیه دادن به مردانی که در میدان شهادت، مبارزه، علم، صنعت و میدان‌های بزرگ دیگر حضور پیدا می‌کنند مدیریت خانواده را برعهده داشتند.

امام جمعه بیرجند در پایان خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در دوره طرح یاوران ولایت گفت: امیدواریم خیلی موفق باشید در طرحی که به‌عنوان یاوران ولایت با انجام وظیفه‌ی خود و در راستای تفکر بسیجی معادلات جهان را به نفع اسلام رقم بزنید.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها