خبرهای داغ:

هدف ما افزایش پرونده‌های مختومه در نیمه دوم سال است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در استان اصفهان تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم تا در ۶ ماهه دوم سال جاری آمار مختومه شدن پرونده‌های معوقه افزایش یابد.
کد خبر: ۹۴۵۶۰۵۰
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت الاسلام اسدالله جعفری، مدیر کل دادگستری استان اصفهان پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان گلپایگان با بیان اینکه خدای متعال به عنوان آفریدگار جهان پایه و بنیان اصلی خلقت را بر مبنای عدالت استوار کرد، اظهار کرد: قضات مکلف به اجرای عدالت در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت و جهاد تبیین جامعه بشری را به قله کمالات و سعادت می‌رساند، گفت: پیامبران و صالحان و آزادی‌خواهان جهان در مسیر مبارزه با ظلم و فساد و نفاق و رانت و مفسدان بیت‌المال جان خود را از دست دادند تا پرچم عدالت در بام جامعه برافراشته باشد.

جعفری گفت: تأکید اسلام به تمام معنای کلمه مبارزه با شرک و نفاق است، زیرا ارزش عدالت بالا است و در راستای تحقق آن باید از جان و مال مایه گذاشت؛ همان گونه که فرزندان این مرز و بوم تحت هدایت ولایت فداکاری و ایثار کردند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه اجرای عدالت دستور اسلام است، گفت: اجرای عدالت وظیفه همگانی است، در گام دوم انقلاب قوه قضائیه مبارزه بی‌امان با مفسدان اقتصادی و کسانی که مرتکب جرائمی مانند سرقت مسلحانه و خشن می‌شوند، خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهرستان گلپایگان در خصوص پرونده‌های قابلیت صلح و سازش در رتبه برتر استانی قرار دارد؛ گفت: تصمیم گرفتیم اعضای شورای حل اختلاف را تشویق به افزایش آمار صلح و سازش کردیم.

جعفری با بیان اینکه شهرستان گلپایگان از لحاظ نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضایی در ردیف حوزه‌های قابل قبول استان است؛ گفت: در حال تلاش برای جذب نیروی انسانی و قاضی در استان اصفهان هستیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: ایجاد فضای اداری و قضایی در برنامه دادگستری استان اصفهان است؛ در این شهرستان نیز به دنبال تکمیل پروژه اداره دادگستری شهرستان هستیم و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم قول مساعدت در تأمین اعتبار را گرفتیم؛ اما اکنون پروژه‌های دارای ۶۰ درصد پیشرفت در اولویت تکمیل هستند.

وی با بیان اینکه در ۵ ماهه سال جاری در استان اصفهان نسبت به مشابه سال ۱۴۰۰ ورودی پرونده‌های قضایی ۹ درصد افزایش داشته است، گفت: در استان اصفهان تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم تا در ۶ ماهه دوم سال جاری آمار مختومه‌شدن پرونده‌های معوقه افزایش یابد.

جعفری تصریح کرد: اولویت ریاست قوه قضاییه اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحول سند بنیادین قوه قضاییه و کاهش ورودی پرونده‌های کیفری و کاهش نرخ رسیدگی به پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های معوقه اعلام شده است.

به گزارش بسیج در این مراسم از خدمات ۱۱ ساله نجفعلی علیان رئیس سابق دادگستری گلپایگان قدردانی و قاسم شریفیان دادستان سابق گلپایگان به عنوان رئیس دادگستری معرفی شد؛ همچنین سلمان جوادی در سمت دادستان گلپایگان منصوب شد. 

ارسال نظرات