خبرهای داغ:
مجری طرح حجاب زینبی، هدیه حسینی در گرمسار گفت: در این طرح مقرر شد در صورتي که هر دانش آموز در طول يک سال از آغاز طرح حجاب زينبي را رعايت کند و در اربعين به کربلاي معلی اعزام شود.
کد خبر: ۹۴۵۶۱۵۹
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- علی شاه حسینی در گفت و گو با خبرنگار طنین یاس اظهار داشت: سال ۱۳۹۷ دختران دانش آموز مقطع دهم و یازدهم گرمسار در قالب برگزاری اردوی راهیان نور عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.
وی با اشاره به طرح حجاب زینبی هدیه حسینی گفت: در این اردو طرحي را مطرح کرديم به نام حجاب زينبي ، هديه حسيني، در اين طرح مقرر شد در صورتي که هر دانش آموز در طول يک سال از شروع طرح حجاب زينبي (حجاب کامل ) را رعايت کند و توسط کارگروه تحقيق که با همکاري حوزه علميه خواهران گرمسار تشکيل شده است ( محل زندگي ، داخل شهر و محيط آموزشگاه ) مورد تاييد قرار گيرد در اربعين ۹۸ به طور رايگان توسط عوامل اجرايي طرح به مراسم باشکوه پياده روي اربعين به کربلاي معلی اعزام شود.

مجری طرح حجاب زینبی، هدیه حسینی بیان کرد: از حدود ۱۶۰ نفر از دانش آموزان شرکت کننده در اردوي راهيان نور ، حدود ۷۰ نفر در اين طرح ثبت نام کردند و از همان لحظه به توفيق الهي آراسته به حجاب زينبي شدند، بنابراین از آنجايي که اين احتمال وجود داشت که پس از بازگشت اين طرح دچار فراموشي شود، با مشورت و راهنمايي هاي امام جمعه محترم گرمسار جناب حجت الاسلام آرامي مقرر شد، جلسه اي با حضور کليه اعضاء اين طرح و والدين شان برگذار شود و با توجه به اينکه در معراج شهداي محمودوند ، همه بچه ها آرزو ميکردند که اي کاش از اين نگين سنگ حرم نصيب شان ميشد، تصميم گرفتيم به تعداد همه بچه ها نگين سنگ حرم تهيه و به عنوان هديه قبولي در مرحله اول طرح به آنها تقديم شود .
این فعال فرهنگی مذهبی با توجه به مشورت امام جمعه گرمسار ابراز کرد: مقرر شد دورهمي هاي مناسبتي و هفتگي براي اين اعضاء در نظر گرفته شود تا باعث انسجام بيشتر بچه ها شود، در طول مدت اجراي اين طرح تا کنون هر پنج شنبه جلسات دورهمي در هيئت ثارالله با حضور اعضاء طرح حجاب زينبي برگزار شد که در اين جلسات که از تنوع خاصي هم برخوردار بود بچه ها ضمن يادگيري اصول سبک زندگي با آشپزي و ... نيز آشنا شدند .
شاه حسینی در ادامه بیان کرد: يکي از اتفاقات جالبي که در اين قسمت رخ داد ، انتخاب و جايگزين دوستان جديد از بين همين بچه ها با دوستان نامناسب قبل بود، همچنین بنا به نياز سنجي و درخواست خانواده ها ، اردوي زيارتي تفريحي قم و جمکران و شهر تاريخي کهک براي آنها طراحي و اجرا شد

وی اظهار داشت: پس از بررسي و نياز سنجي بنا بر اين شد تا از اساتيد و علماي علم اخلاق در زمينه مسائل تربيتي و اخلاقي و آسيب شناسي خانواده ها استفاده شود . به همين منظور اساتيد بزرگوار چون دکتر مرادي از قم ، حاج آقا توسل پناهي (استاد حوزه) ، امام جمعه محترم حاج آقا آرامي و جناب سرهنگ مجيدي دعوت شدند و جلسات متعددي هم با دانش آموزان و هم با خانواده ها برگزار شد؛ از ديگر فعاليت ها مي توان به فعاليت در فضاي مجازي اشاره کرد که از اين موضوع هم غافل نبوديم و در پيام رسان سروش گروهي تشکيل شد با عضويت بچه هاي عضو طرح حجاب زينبي به نام گروه شوق اربعين که با استقبال و همراهي بسيار خوب بچه ها همراه شد. تا جايي که مسابقه عکاسي در اين فضا برگزار کرديم.
مجری طرح حجاب زینبی، هدیه حسینی در گرمسار با بیان اینکه برای ما جای بسی افتخار است که اکنون دخترانی را در این طرح داریم که در جامعه الزهرای قم طلبه هستند؛ گفت: اینها هدف ما نبوده و بلکه اثرات و برکات اجرای این طرح است و آرزویمان این است که طرح حجاب زینبی؛ هدیه حسینی روزی به یک طرح کشوری و ملی تبدیل شود و در تمامی شهرها و استان های کشور اجرایی و عملیاتی شود.
وی تصریح کرد: ما با اجرای طرح حجاب زینبی؛ هدیه حسینی در حقیقت به دنبال این هستیم که افرادی که جذب این طرح می شوند انتخابی آگاهانه داشته باشند نه از روی اجبار.

شاه حسینی با بیان اینکه در اجرای کارهای فرهنگی همچون توجه و ترویج حجاب و عفاف اسلامی باید تمامی ارگان ها پای کار باشند گفت: در اجرای این طرح حمایت های بسیاری از سوی حجت الاسلام علیرضا آرامی امام جمعه گرمسار، گلینی فرمانده سپاه گرمسار، یاسر عربی شهردار گرمسار و مسئولان استانی همچون سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه استان سمنان، عفت دیابی مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان انجام شده است و قطعا اگر این حمایت ها نبود و نباشد اجرای چنین طرح هایی با مشکل مواجه می شود.
وی خاطرنشان کرد: سرهنگ حمیدرضا مجیدی، آرزو احمدی، رحمان شاه حسینی، زهرا خالصی(مربی طرح حجاب زینبی، هدیه حسینی در سمنان) یاریگر ما در اجرای طرح حجاب زینبی هدیه آسمانی هستند که جا دارد در اینجا از تلاش های خالصانه و بی دریغشان قدردانی شود.
علی شاه حسینی را که اعضای طرح حجاب زینبی؛ هدیه آسمانی او را به نام پدر این طرح خطاب می کنند؛ در پایان گفت: فردا در قالب اجرای طرح حجاب زینبی؛ هدیه آسمانی ۱۶۷ نفر از گرمسار عازم کربلای معلی می شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات