امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه باید واقعیت تاریخی انقلاب اسلامی با محتوای خوب و مناسب به جوانان و نوجوانان عرضه شود گفت: حوادث مربوط به شکل‌گیری قبل و رویدادهای بعد از انقلاب برای مردم بازگو شود.
کد خبر: ۹۴۵۶۲۹۴
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، و با بیان اینکه قرآن کریم بر عبرت‌آموزی از حوادث تاریخی تأکید دارد اظهار داشت: عبرت‌آموزی در برخی از آیات، صریحاً ذکر شده است، تاریخ مثل نوری است که مسیر را نشان می‌دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر درس گرفتن از تاریخ گذشتگان را یک ضرورت دانست و بیان کرد: جوانان و نوجوانان باید تاریخ گذشتگان، تاریخ انقلاب اسلامی، تاریخ جهان و تمدن‌های گذشته را بدانند و از آن‌ها درس بگیرند.

امام جمعه موقت بوشهر بیان کرد: حضرت امام (ره) ۱۷ شهریور ۵۷ را یوم‌الله معرفی کرد و بر اساس آیات قرآن کریم باید ایام‌الله حفظ و گرامی داشته شود.

دشتی خاطرنشان کرد: اگر تاریخ را بازخوانی، تحلیل و تببین نکنیم دیگران می‌آیند و تاریخ را همان طور که می‌خواهند تحریف و بازگو و شبهه در ذهن جوانان ایجاد می‌کنند و این شبهه‌ها به شیوه‌های گوناگون تکرار می‌شود تا آن چیزی که می‌خواهند به جامعه القا شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد: ما باید واقعیت‌های تاریخی خودمان را با محتوای خوب و مناسب به جوانان و نوجوانان عرضه کنیم، اگر در بیان و بازگویی تاریخ کم کاری شود، بعد از یک یا ۲ دهه می‌بینیم در بدیهی‌ترین مسائل و ارزش‌های جامعه اسلامی تغییر می‌کند و دچار مشکل هستیم.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه کسانیکه نسبت به مسائل تاریخی آگاه هستند باید جهاد تببین کنند خاطر نشان کرد: این افراد باید بگویند در تاریخ چی گذشت و چرا ۱۷ شهریور رخ داد؟ رویداد‌های مربوط به شکل‌گیری قبل و حوادث بعد از انقلاب باید برای مردم بازگو شود.

وی تبعیت از حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب را یکی از ارکان مهم در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: اگر امام راحل نبود قطعاً انقلاب به سرانجام نمی‌رسید، مرجعیت، ولایتمداری و حکم دین به نظام اجتماعی ما قوام می‌بخشد، و در این راستا تبعیت از مقام معظم رهبری یک امر مهم و ضروری است لذا اگر در این مسیر حرکت کنیم یقیناً به نتیجه خواهیم رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها