خبرهای داغ:
آیت‌الله خاتمی:

آیت‌الله مدنی محور انقلاب و ضدیت با طاغوت بود

همدان-نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله مدنی محور انقلاب و ضدیت با طاغوت بود و در این راه تلاش بسیار کرد.
کد خبر: ۹۴۵۶۳۰۹
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید اسدالله مدنی در مسجد مهدیه همدان، اظهار داشت: آیت‌الله مدنی محور انقلاب و ضدیت با طاغوت بود و در این راه تلاش بسیار کرد از جمله آن که ایشان از مشوق‌های شهید نواب صفوی بود، به طوری که کتاب‌های خود را فروخت و اسلحه تهیه کرد تا در اختیار نواب صفوی قرار دهد و کار کسروی را تمام کند.

وی با بیان اینکه تکلیف‌مداری وجه بارز شهید مدنی بود، عنوان کرد: تکلیف مداری و تبعیت از فرمان الهی تیتر برنامه‌ و ستون فقرات حرکت امام حسین(ع) است و آیت الله مدنی در این مسیر قرار داشت.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: ممکن است افرادی چون آیت‌الله مدنی  مظلوم شوند اما ذلیل نخواهند شد به طوری که در اوج عزت، مظلوم هم هستند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مدنی چهار سال از درس فلسفه و عرفان امام خمینی(ره) بهره برد، بیان کرد: شهید مدنی در راه پیروزی انقلاب فعالیت و تلاش های غیر قابل توصیفی کرده است و همواره حامی امام و انقلاب بوده‌اند.

خاتمی با بیان اینکه با تلاش شهید مدتی بیانیه آیت‌الله حکیم در محکومیت رژیم شاه صادر شد، گفت: در مرحله دوم انقلاب یعنی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که به تعبیر امام(ره) انقلابی بود  بزرگتر از انقلاب اول، شهید مدنی همچون همه شهدا به ویژه شهدای محراب با بینشی ضد امریکایی فعالیت داشت و همواره مقابل طاغوت بود.

وی با اشاره به اینکه شهید مدنی در مقطعی که منافقین در همدان در حال کارشکنی بودند نقش موثری در سامان بخشی شرایط داشت، عنوان مرد: به دستور امان آیت الله مدنی راهی همدان شد ،همدانی که برخی خودسرانه و بدون اذن ولی فقیه نماز جمعه می‌خواندند، در این شرایط ایشان با منافقین همواره در ستیز بود و منطقه را سامان بخشید.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی به دروغ می‌گویند جمهوریت پس از امام(ره) کم رنگ شده است، تاکید کرد: اصل جمهوریت، حضور مردم در سرنوشت خود است و در این چهل و سه سال، مردم پای صندوق رای آمدند و با رای آری نظام خود را حفظ کردند.

وی افزود: امام خامنه‌‌ای در فتنه ۸۸ از مردم و جمهوریت نظام حمایت کردند،بنا براین فتنه‌گران رسوا شدند از طرفی چون ورشکستگان سیاسی جرات نداشتند به شهید سلیمانی به خاطر شهرت او توهین کنند به شهید همدانی اهانت کردند و به دروغ علاقه مردم به نظام و انقلاب را کمرنگ نشان دادند.

خاتمی به مردمی بودن چهره رئیس جمهور اشاره کرد و‌ گفت: شاهد هستیم که رئیس جمهور از سفر روسیه، یکراست به سمت کرمان می‌رود و گاهی مناطقی را سرکشی می‌کند که مردمان آنجا در طول عمرشان فرماندار یا استاندار ندیده بودند.

وی با بیان اینکه نتیجه مذاکرات تاثیری بر نفرت مردم ایران از آمریکا ندارد، ادامه داد: نتیجه مذاکرات  باید رفع همه  تحریم‌های هسته‌ای و غیر هسته‌ای علیه ایران باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات