معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج گفت: ما در مناطق مرزی با کمک و حضور موثر عشایر توانسته ایم امنیت پایدار مردمی برقرار نماییم.
کد خبر: ۹۴۵۶۶۴۳
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

امنیت پایدار در مرز‌ها با کمک موثر عشایر، محقق شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سومین جلسه ستاد رژه اقوام و عشایر کشور در محل ستاد سازمان بسیج برگزار شد. سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج در این جلسه به معرفی و تبیین نقش های مختلف عشایر در امنیت پایدار مردمی و سبک زندگی اسلامی ایرانی پرداخت.

وی گفت: عشایر همواره پایکار انقلاب بوده و هستند و وفاداری خود را بارها به اثبات رسانده اند و بیش از یازده هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند که در ماههای گذشته کنگره بزرگداشت شهدای عشایر نیز به نحو احسن برگزار شد.

سردار معروفی با تبیین نقش عشایر در تامین امنیت غذایی کشور گفت: عشایر مردمانی هستند که به معنای واقعی، "نان بازوی خود را می خورند" و قشری مولد و در عین حال کم توقع هستند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج با اشاره به وفاداری بزرگان عشایر به انقلاب گفت: بزرگان عشایر در کنار آحاد جامعه عشایر همواره پشتیبان این نظام بوده اند و ما به وسیله خود عشایر توانسته ایم در مرزها و مناطق مختلف امنیت پایدار مردمی برقرار کنیم، لذا نقش عشایر در تامین امنیت پایدار مردمی ، نقشی بی بدیل است و سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی نیز که خود از جامعه عشایر بودند و حس ولایت مداری، میهن پرستی و ناموس پرستی خود را از عشایر به ارث برده اند، همواره بر استفاده از ظرفیت های جامعه عشایر در تامین امنیت در مناطق مرزی تاکید داشتند.

سردار معروفی در ادامه گفت: جامعه عشایر گنجینه آداب و رسوم کهن اسلامی ایرانی است و همه ما به این آداب و رسوم حسنه، احترام می گذاریم و در میزبانی از این عزیزان همه ما وظیفه داریم خرده فرهنگ های هر قوم را احترام کنیم.

وی افزود : عشایر در هر سطح اقتصادی که باشند، وقتی بر قامت میزبان برمی آیند، هر آنچه در توان دارندبرای حسن میزبانی به کار می گیرند، لذا همه ما وظیفه مندیم با تمام توان عشایر و میهمانان محترم را تکریم کنیم.

وی با اشاره به بعد رسانه ای مراسم رژه 31 شهریور گفت: این مراسم تریبونی است برای نمایش وحدت اقوام و مذاهب ایران اسلامی، لذا همه دست اندرکاران و فرماندهان استانی و ستاد مرکزی باید تلاش نمایند تا این حضور با بالاترین کیفیت بوده و جلوه زیبایی از وحدت اقوام و مذاهب و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به نمایش درآید.

سردار معروفی ضمن بررسی آخرین وضعیت کارگروههای مختلف ستاد رژه بار دیگر بر حسن میزبانی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد.

 

ارسال نظرات