خبرهای داغ:
رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به وضعیت تردد زائران و آرامش در مرزهای غربی کشور، گفت: ما در این مرحله از امنیت زائران برای عبور از مرز اطمینان کامل داریم، بنابراین، زائران می توانند به مرزها مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۴۵۶۶۸۳
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

زائران عتبات می‌توانند به مرزها مراجعه کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین ظهر امروز دوشنبه ۲۱ شهریور در گفت‌وگوی تلویزیونی با خبر ۱۴ شبکه اول سیما درباره آخرین میزان ورود و خروج زائران از کشور اظهار داشت: آمار خروج زائران ما تا نیم ساعت گذشته ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر و تعداد زوار بازگشتی به کشورمان ۹۰۰ هزار نفر هستند.

وی افزود: طی امروز روند خروج زائران از کشورمان به سوی عراق سیر افزایشی داشته است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه پیک دوم خروج زائران از سه‌شنبه آغاز و تا روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و صبح جمعه ادامه خواهد داشت، گفت: اقدامات لازم برای مواجهه با این جمعیت پیش بینی شده تا بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به مدیریت پیک نخست خروج زائران ادامه داد: به دلیل برخی مسائل موجود در آن سوی مرز با مشکلاتی مواجه شدیم، اما با یک مدیریت جهادی و میدانی مدیریت شد و بدون هیچ حادثه و تلفاتی از آن پیک عبور کردیم.

میراحمدی بیان داشت: ما از روز گذشته که اعلام کردیم، زائران می‌توانند خود را با اتوبوس به مرز‌ها برسانند، جمع دیگری از زائران خارج از این روش عمل کرده و ما هم با حضور این عزیزان مخالفت نکردیم. وضعیت زائران تسهیل شده و آرامش و امنیت نیز برقرار بوده و ما نیز از امنیت زائران در این مرحله برای عبور از مرز اطمینان کامل داریم. بنابراین، زائران می‌توانند به مرز‌ها مراجعه کنند. البته اولویت ما استفاده از اتوبوس توسط زائران است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره تدابیر اندیشیده شده جهت بازگشت زوار اربعین بیان داشت: آقای وحیدی وزیر کشور روز گذشته در جلسه‌ای با حضور فرمانده کل انتظامی، فرمانده پلیس راهور، رئیس ستاد اربعین فراجا، مسئولان سپاه و راه و ترابری شرکت کرد. براساس توصیه‌ها و برنامه ریزی‌های دقیق ما برای اولین بار شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

وی ادامه داد: از همراهی و توجه زائران به توصیه‌های ستاد مرکزی اربعین تشکر می‌کنیم. برای اولین بار است که موج بازگشت زائران از یک هفته مانده به اربعین آغاز شده و روز گذشته شاهد بازگشت ۲۰۰ هزار نفر زائر بودیم. همه این زائران به خوبی و در کمترین زمان از مرز‌ها منتقل شدند. این در حالی است که در سال ۹۸ زائران ما تا ۳۶ ساعت منتظر اتوبوس بودند.

میراحمدی تاکید کرد: برنامه ما این است که امسال کمترین ماندگاری در مرز را داشته باشیم. موضوع حمل و نقل یکی از دغدغه‌های اصلی شخص رئیس جمهور است و انشاالله بتوانیم با تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته، یک اقدام شگفت انگیزی برای اولین بار انجام شود که میزان ساعت ماندگاری در مرز‌ها برای زائران ما به حداقل میزان ممکن خود برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها