خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین عنوان کرد: سال گذشته در حوزه اشتغال ۴ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد امام(ره) قزوین ایجاد و امسال این رقم دو برابر شد و به ۸ هزار فرصت با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان رسید.
کد خبر: ۹۴۵۶۷۰۳
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵

قزوین _به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ناصر ظاهری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات کمیته امداد امام(ره) استان برگزار شد گفت: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم که امسال با توجه به مصادف شدن با اربعین حسینی برنامه «شور عاطفه ها» را برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: اجرای طرح «شور عاطفه ها» از مرداد ماه آغاز شده و به صورت نمادین در روزهای ۲۵ و ۲۶ شهریور نیز برگزار‌ می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خاطر نشان کرد: تا ۵ ماهه نخست سال جاری ۳۰ هزار و ۵۵۱ خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) استان قرار گرفته اند که به لحاظ نفری ۵۹ هزار و ۱۷۴ نفر می باشد.
این مقام مسئول یاد آور شد: از ۳۰ هزار و ۵۵۱ خانواده تعداد ۱۶ هزار و ۹۳۵ خانواده زنان سرپرست خانوار هستند و ۱۳ هزار و ۶۱۶ خانواده را مردان تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: به لحاظ شهری و روستایی ۱۴ هزار و ۷۴۵ خانواده شهری و ۱۵ هزار و ۸۰۶ خانواده روستایی تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) هستند.
ظاهری اضافه کرد: ۴۰۰ خانواده وابسته به زندانیان تحت حمایت کمیته امداد(ره) قرار دارند و از طرف انجمن حمایت از زندانیان نیز حمایت و کمک هایی اجهت آزادسازی به آن ها ارائه می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرد: به ۵۶۱ خانواده دارای بیمار صعب العلاج مساعدت شده است.
وی تاکید کرد: تامین لوازم ضروری زندگی یکی از مواردی است که خانواده ها با آن درگیر هستند و در این راستا طی ۵ ماه نخست سال جاری به ۹۹۷ مورد خانواده کمک صورت گرفته است.
ظاهری اعلام کرد: یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد بحث مسکن و اشتغال است که از متغیرهای مهم به شمار می رود و توانمند سازی افراد نیز مورد توجه است.
وی عنوان کرد: سال گذشته در حوزه اشتغال ۴ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی از سوی کمیته امداد امام(ره) قزوین ایجاد و امسال این رقم دو برابر شد و به ۸ هزار فرصت با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان رسید.
ظاهری توضیح داد: هفته گذشته ۷۴ میلیارد تومان از اعتبارات استانداری به منظور اشتغال مددجویان اضافه شد.
وی اعلام کرد: در بحث ایتام در حال حاضر هزار و ۴۳۴ یتیم تحت حمایت و ۶ هزار و ۹۶۲ نفر محسنین داریم که ۱۷ میلیارد تومان به آن ها کمک شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین عنوان کرد: در ۵ ماهه نخست سال جاری ۵ میلیارد و نیم درآمد از طریق صدقه و ۱۶ میلیارد زکات اخذ شده که ۳۷ درصد در بخش زکات نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم.
ظاهری بیان کرد: ۱۷۳ مرکز نیکوکاری در کنار کمیته امداد امام(ره) فعالیت و کار رسیدگی به نیازمندان را به صورت میدانی انجام می دهند و از این طریق ۴۷ میلیارد تومان درآمد کسب شد و جمع کل درآمد کمیته امداد امام(ره) قزوین از محل مشارکت های مردمی، ۱۰۵ میلیارد تومان بوده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: ۸ هزار و ۵۷۰ دانش آموز و ۴۲۲ دانشجو و طلبه تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) قزوین هستند و از مساعدت ها بهره مند می شوند.
وی یاد آور شد: ۲ هزار و ۲۸۲ پایگاه در سطح استان برای جمع آوری کمک های مردمی در قالب طرح «شور عاطفه ها» تدارک دیده شده و پیش بینی می شود بالغ بر ۸ میلیارد کمک جمع آوری شود.
ظاهری گفت: تاکنون درآمدی که از طرح «شور عاطفه ها» حاصل شده ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین در پایان گفت: در بحث نهضت مسکن نیز برنامه ریزی شده تا ۸۰۰ مسکن احداث شود که ۴۰۰ مسکن امسال و ۴۰۰ مسکن نیز سال آینده صورت می گیرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها