حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی، جلوه‌ای از شکست توطئه‌های ضد اسلامی و تفرقه افکن استکبار عالم است.
کد خبر: ۹۴۵۷۰۱۰
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی در گفتگو با خبرگزاری بسیج، در آستانه اربعین حسینی، اجتماع بزرگ راهپیمایی اربعین را طلوع خورشید بصیرت و وحدت اُمت اسلام و حتی آزادی خواهان جهان و امتداد غروب مستکبرین عالم در بلاد اسلامی و غرب آسیا برشمرد و گفت: اجتماع بزرگ پیاده روی اربعین، از ابعاد مختلف به ویژه سیاسی قابل بررسی و ارزیابی است.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه اربعین حسینی، در صدر همه اربعین‌های معصومین و اسرای کربلا قرار دارد، تصریح کرد: خود سید الشهدا (ع)، راه را با روشنی باز می‌کند. اصلا آقا عبدالله الحسین (ع) غیر ارادی جهانیان را به خود جذب می کند.

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به اینکه اجتماع اربعین حسینی، یک همایش بین‌المللی دلدادگان سیدالشهدا(ع) است، اضافه کرد: آزادگان جهان در خط امام حسین(ع) حضوری پر شور در این اجتماع بزرگ دارند.

این کارشناس مذهبی کشورمان با بیان اینکه قیام عاشورا و مکتب سیدالشهدا(ع)، حدود ۱۵ قرن است الهام بخش‌ترین، سازنده‌ترین و موثرترین نهضت تاریخ بشر است، تصریح کرد: بشریت، قادر به درک حقیقت واقعه کربلا و عمق عاشورا نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با تأکید بر اینکه حضرت زینب(س) یکی از ستون‌های اصلی ماندگاری نهضت عاشوراست، اضافه کرد: زینب کبری(س) در ابعاد ارشادی، هدایت‌گری و تبلیغی دانشگاه عاشورا و قیام حسینی را معرفی و به بشریت شناساند.

این کارشناس مذهبی کشورمان اظهار داشت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی، جلوه‌ای از شکست توطئه‌های ضد اسلامی و تفرقه افکن استکبار عالم است، خداوند این قبیل توسلات را از همه محبان اهل بیت(ع) قبول بفرماید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات