خبرهای داغ:
گزارشی متفاوت از خادمین اربعین؛

زندگی به وقت خدمت از جنس اربعین/خدمت به زایرین حسینی، به خادمین حسینی اعتبار می دهد

خانم جلیل زاده می گوید: برای من افتخاری بالاتر از این نیست که خادم زایرین خاندانی باشم که زمین و زمان به سبب وجود این خاندان با عظمت بنا نهاده شد و به این عشق افتخار می کنم. چرا که خدمت به زوار الحسین(ع) به ما اعتبار می بخشد.  
کد خبر: ۹۴۵۷۰۷۰
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شهر نجف اشرف، امسال بیش از ۶۰ موکب از استان قزوین در مسیر پیاده روی اربعین خدمات مختلفی را به زایرین حسینی ارایه می دهند. در این بین حضور بانوان خادمه در مسیر اربعین در موکب ها، حس خوشایندی دارد. بانوانی که در گرمای این روزهای مسیر پیاده روی، علاوه بر حضور در جریان بزرگ اربعین، پذیرای میهمانان حسینی هستند. عشق سیدالشهدا(س)، انسان را در مسیری قرار می دهد که در این مسیر از هست و نیست خود می گذرد تا معرفتی از این دریای عمیق خودشناسی و خداشناسی کسب نماید.

اینجا موکب سیدالشهدای اداره کل اوقاف استان قزوین است که برای اولین سال، امکان اسکان بانوان در این موکب فراهم شده و بانوان خادمه قزوینی با رویی خوش پذیرای زایرین حسینی هستند.

خانم جلیل زاده از کارمندان اداره اوقاف شهرستان قزوین است که پایه پای سایر همکاران خود در موکب سیدالشهدای قزوین صبورانه میهمانان حسینی را میزبانی می کند.

خدمت به زائرین اربعین، افتخاری است که امام حسین نصیبم کرد

وی با اشاره به خدمات موکب سیدالشهدای اوقاف استان قزوین می گوید: هرساله موکب سیدالشهدای اداره کل اوقاف استان قزوین برپا می شود و امسال برای اولین بار به همت اداره کل اوقاف استان واحد اسکان خواهران نیز با خدمات ویژه پذیرایی، بهداشتی و خدماتی راه اندازی شده است.

جلیل زاده با اشاره به اینکه امسال اولین سالی است که در پیاده روی اربعین به عنوان خادمه الحسین افتخار خدمت رسانی به زایرین حسینی را دارد عنوان می کند: قطعا گرمای شدید هوا، نیاز به دریافت خدمات را برای زایرین بیشتر می کند و وظیفه خادمین حسینی برای ارایه این خدمات سخت تر می شود.

وی بیان می کند: طی مسیر اربعین در این گرمای هوا، مصائب و صبوری های بانوی صبر و استقامت کربلا را تداعی می کند و می توانم بگویم خادمی ما، شاید چیزی شبیه به پرستاری و مراقبت حضرت زینب(س) از کاروان کربلا باشد که با تمام درد و غمی که در وجود ایشان بود، اما صبورانه به امور و نیاز زنان و کودکان کاروان کربلا رسیدگی می کرد.

جلیل زاده با اشاره به اینکه قهرمان وی در زندگی حضرت زینب است می افزاید: با وجود تمام دردهایی که بر وی و خاندان ایشان وارد شد، همچون کوهی صبورانه و مقتدرانه در مجلس یزیدیان فریاد زد که «ما رأیت الا جمیلا». بیان این جمله از سوی یک بانو، در مجلسی که قاتلین برادران و فرزندان و خاندان ایشان هستند، عظمت و بزرگی شخصیت ایشان را می رساند و بی شک چنین شخصیت برجسته ای می تواند الگوی برجسته یک زن مسلمان باشد.

حجاب برای من، ارثیه ای زینبی است

این بانوی خادمه حسینی ادامه می دهد: صبر و حجاب و بلند مرتبه بودن سیده زینب(س) خصایل اخلاقی برجسته ای است که ایشان از پدر و مادر خود به ارث برده اند. امروز ما به عنوان بانوانی که صبر و حجاب را از الگوی برجسته خود حضرت زینب(س) به ارث برده ایم، باید با رفتار عملی خود جهاد تبیین را که از دغدغه های مقام معظم رهبری است به ظهور برسانیم. جهاد تبیین رسالتی همگانی است که تمام امور دینی و اسلامی و ملی را در بر می گیرد. لذا نباید در جهاد تبیین که بیان حقایق دین است کوتاهی کنیم. چه بسا که حفظ حجاب و عفاف می تواند، مصداق عملی جهاد تبیین باشد.

جلیل زاده در پایان می گوید: برای من افتخاری بالاتر از این نیست که خادم زایرین خاندانی باشم که زمین و زمان به سبب وجود این خاندان با عظمت بنا نهاده شد و به این عشق افتخار می کنم.

به گزارش بسیج، بانوی ایرانی همیشه در تاریخ این کشور، جریان ساز بوده و توانسته با پرورش نسل حسینی و زینبی، علمدار پیام جریان عظیم اربعین به جهان باشد و نسلی را پرورش داده که پاسدار ارزش های حسینی و تبیین گری زینبی تا ظهور موعود(عج) است.

خانم تقی پور یکی از خادمین حسینی در موکب سیدالشهدای اداره کل اوقاف استان قزوین است که در کنار سایر بانوان خادمه، به زوار الحسین(ع) خدمات مختلف پذیرایی و اسکان ارایه می دهد.

عشق سیدالشهدا، آدمی را در خود ذوب می کند

خانم تقی پور می گوید: حدود ده روز است که در موکب سیدالشهدای اوقاف استان قزوین، در کنار خواهران خادمه مشغول خدمت رسانی به زوار الحسین هستیم. از طریق همسرم که کارمند اوقاف استان است توفیق خدمت رسانی نصیبم شد.

این بانوی خادم الحسین با اشاره به اینکه سه بار در پیاده روی اربعین حضور داشته بیان می کند: پیاده روی اربعین برای من جذابیت معنوی خاصی داشته و بحث امام حسین(ع) و حضور در دستگاه ایشان به گونه ای است که هرچه بیشتر جذب آن می شوی، طمع بیشتری برای حضور و ذوب شدن در این دم و دستگاه در درونت ایجاد می شود و بسیار خوشحالم که توفیق خدمت به زوار الحسین شامل حال من شد.

 

قهرمان زندگی من در تمام لحظه های که نیاز به راهنمای مسیر پرپیچ و خم زندگی دارم، حضرت زینب است

 

وی ادامه می دهد: به دلیل اینکه پسرم کم سن و سال است و نیاز به رسیدگی بیشتری دارد، همسرم مخالف حضور من در مسیر خدمت به زایرین اربعین بود چرا که گرمای هوا واقعا طاقت فرساست اما با تمام وجود از امام حسین خواستم که توفیق خدمت در این دستگاه باعظمت را نصیب حال من کند.

 

تقی پور ادامه می دهد: امسال اولین سالی است که امکان اسکان بانوان در موکب سیدالشهدای اوقاف استان قزوین فراهم شده و ما بدون تجربه خدمت در حوزه اسکان، امسال وارد عرصه خدمت شدیم. امسال ویژه تر از سال های گذشته برنامه های مختلف از پذیرایی و اسکان تا برنامه های ویژه فرهنگی در موکب برگزار می شود. ممکن است نواقصی در این مسیر خدمت وجود داشته باشد اما همه ما با تمام وجود و به عشق حسین(ع) پا در مسیر خدمت نهادیم. 

 

این بانوی خادمه در ادامه می افزاید: در زندگی سختی های وجود دارد که لذت بخش است و سختی هایی وجود دارد که ما با آنها بزرگ می شویم و مسیر زندگیمان را پیدا می کنیم. اگر چه گرمای هوا بسیار زیاد است و فرزندم نیاز به رسیدگی دارد اما این سختی جزو همان سختی های لذت بخشی است که با وجود آن بزرگ می شویم و معرفت می یابیم. 

 

وی با اشاره به بزرگی شخصیت های عاشورا می گوید: همه شخصیت ها در جریان عاشورا موثر بوده و هر کدامشان یک مکتب هستند اما قهرمان زندگی من در تمام لحظه های که نیاز به راهنمای مسیر پرپیچ و خم زندگی دارم، حضرت زینب است و صبر ایشان برای من یک الگو است. هر چند که تا سرمنزل مقصود فاصله هاست اما آنچه مهم است این نکته است که صبر زینبی الگو و راهگشای زندگی من بوده است. 

 

زندگی به وقت خدمت از جنس اربعین و در جریان این خدمت، بانوی ایرانی پای به پای مردان با تبعیت از الگوی برجسته ای همچون زینب کبری(س)، توانسته شیر زنان و شیرمردانی را در دامان خود بپروراند که هر یک به تنهایی مکتبی برای نمونه سازی هستند. اربعین، جریانی سازنده است که هرکس به اندازه سهم خود در تلاش است تا رسالت خود را به انجام رساند. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار