خبرهای داغ:
سعیدی در گفتگو با خبرگزاری بسیج مطرح کرد؛

تشریح برنامه‌های بسیج عشایری در هفته دفاع مقدس

مسئول سازمان بسیج عشایری برنامه‌های سازمان بسیج عشایری در هفته دفاع مقدس را تشریح کرد و از نام گذاری خیابانی در تهران به نام "شهدای عشایر" خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۷۳۸۰
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

تشریح برنامه‌های بسیج عشایری در هفته دفاع مقدس

احمد سعیدی مسئول سازمان بسیج عشایری در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص برنامه‌های سازمان بسیج عشایر برای هفته دفاع مقدس گفت: در برنامه‌هایی که برای هفته دفاع مقدس تدارک دیده ایم، حضور یگان‌های عشایری را در رژه ۳۱ شهریور  تهران داریم  که دوشادوش با دیگر نیرو‌های مسلح ه به رژه خواهند پرداخت.

وی به حضور عشایر با لباس محلی در این رژه اشاره کرد و گفت: این عشایر از ۳۱ استان و شش قوم عشایری در این مراسم شرکت خواهند کرد که از استان کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از قوم لر، استان کردستان به نمایندگی از قوم کرد، استان آذربایجان شرقی  به نمایندگی از قوم ترک، استان گلستان از قوم ترکمن، استان خوزستان به نمایندگی از قوم عرب و استان سیستان و بلوچستان هم به نمایندگی از قوم بلوچ در این مراسم شرکت خواهند کرد.

مسئول سازمان بسیج عشایری گروهان تعداد عشایری که در این مراسم شرکت خواهند کرد را هشتصد نفر اعلام کرد و اضافه کرد: ان شا الله که این عزیزان بتوانند  وحدت، انسجام، هم گروهی و اقتدار عشایر را به نمایش بگذارند.

سعیدی با بیان اینکه در روز بیست و نهم تجدید میثاق نمایندگان عشایر و اقوام با  آرمان‌های حضرت امام (ره) و بیعت مجدد با امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در روز بیست و نهم شهریور از ساعت ۹ الی ۱۳ این برنامه صورت خواهد گرفت و بیش از ۸۵۰ نفر از عشایر در این برنامه حضور دارند و این مراسم با حضور سردار سلیمانی رئیس محترم سازمان بسیج مستضعفین و سخنرانی ایشان همراه خواهد بود.

وی از نامگذاری خیابانی در تهران به نام "شهدای عشایر" خبر داد و گفت: این امر ذیل مطالبه و نظر حضرت آقا مبنی بر نامگذاری خیابان‌ها و میادین به نام شهدا صورت می‌گیرد و  خیابانی با نام کنونی  "نیرو" در حوالی خیابان شریعتی  به نام "شهدای عشایر" تغییر می‌کند.

مسئول سازمان بسیج عشایری نامگذاری خیابان به نام شهدای عشایر را کار بسیار خوبی برای تجلیل از شهدای عشایر  نقش آفرین در دفاع مقدس دانست و افزود: رزمایش‌های تخصصی خدمات رسانی برای عشایر را خواهیم داشت که همایش شبانان و گله داران ویژه عشایر استان خوزستان است.

سعیدی در پایان اظهار داشت: علاوه بر چهار برنامه محوری فوق، قطعا برنامه‌های دیگری در سطح استانی، پایگاهی و استانی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات