سرهنگ آسمند خبرداد:

اجرای بیش از ۴۰۰۰ ریز برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد/ رونمایی از ۱۵ عنوان کتاب دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۶۲ عنوان برنامه و ۴ هزار و ۷۸۳ ریزبرنامه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در نقاط مختلف این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۷۳۹۴
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

 

سرهنگ پاسدار «امیرعباس آسمند» روز یکشنبه ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس دستاوردهای زیادی داشت که پیامدهای تاریخی و دفاعی آن می‌تواند چراغ راهی برای عملکرد بهتر مدیران باشد و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس گنج عظیمی است که می‌توانیم سال‌های سال از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه می‌توانیم از دوران دفاع مقدس به عنوان منبع تغذیه علمی، فکری و ادبی و هنری جامعه استفاده کنیم و راه را برای پیشرفت و ترقی ایران اسلامی هموار کنیم، اظهارکرد: در دوران دفاع مقدس نگذاشتیم ارزش‌های انقلاب کمرنگ شود و تاریخ ننگین قبل از انقلاب تکرار شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از خبرنگاران به عنوان پیشران‌های فرهنگی جامعه می‌خواهیم نه تنها پوشش خبری برنامه‌های حوزه دفاع مقدس را مد نظر قرار دهند، بلکه به تجزیه و تحلیل آن دوران بپردازند.

آسمند تصریح کرد: دفاع مقدس خالق تثبیت ارزش های انقلاب بود، مانع تکرار تاریخ قبل از انقلاب شد و سبب سرافرازی نظام جمهوری اسلامی بعد از انقلاب و پیشرفت‌های کشورمان در همه زمینه‌ها شد تا ایران اسلامی به یک قدرت نوظهور در دنیا تبدیل شود.

وی از اجرای ۶۲ عنوان برنامه و ۴ هزار و ۷۸۳ ریزبرنامه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و عنوان کرد: همایش نکوداشت پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت از مهم‌ترین این برنامه‌ها است و در این همایش که ساعت ۸ تا ۱۲ روز ۳۰ شهریور همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود از ۴ هزار رزمنده و دو هزار همسر، مادر و دختر شهید در همه نقاط استان تجلیل خواهد شد و در این برنامه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود، رهبر معظم انقلاب اسلامی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دومین برنامه مهم هفته دفاع مقدس امسال، رژه اقتدار نیروهای مسلح است که به میزبانی سپاه فتح و با حضور همه اقشار برگزار می‌شود.

آسمند تاکید کرد: شبیه‌سازی عملیات «الی بیت‌المقدس» در ساحل رود بشار و در کنار پارک مهرورزی یاسوج از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که در طول هفته این هفته توسط سرافرازان تیپ ۴۸ فتح انجام می‌شود، ضمن اینکه در ادامه نیز برنامه «شب‌های شیدایی» با دعوت از فرماندهان دفاع مقدس در همین مکان برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت استانی، شهرستانی، حوزه ای و محله ای خبر داد و گفت: از مهم‌ترین این یادواره‌ها، یادواره یک هزار و ۵۲۰ شهید تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد است که همزمان با هفته دفاع مقدس در این یگان نظامی برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خاطره‌گویی و روایتگری فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در ۱۴۲ مدرسه منتخب استان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط فرماندهان بسیج، جهاد و هلال احمر، تجلیل از روحانیون پیشکسوت دفاع مقدس همزمان با نماز جمعه، عطرافشانی گلزار شهدا و آیین تجلیل از مادران و همسران شهدا در شهرستان گچساران در جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» از دیگر برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس امسال است.

 آسمند؛ رونمایی از حدود ۱۵ عنوان کتاب دفاع مقدس، انتشار کتاب‌های صوتی دفاع مقدس، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، خاطره‌گویی رزمندگان در ادارات و سازمان‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نویسندگی، تجلیل از نویسندگان، هنرمندان و خبرنگاران، برگزاری مسابقه کتابخوانی و برپایی نمایشگاه‌های عکس و کتاب را از دیگر برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات