مدیرکل تبلیغات استان یزد:

برگزاری عزاداری شب شهادت امام رضا(ع) در حرم رضوی به یزدی‌ها واگذار شد

حجت الاسلام نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: مراسم عزاداری شب شهادت امام رضا (ع) با حضورت هیئت‌های یزدی در حرم امام رضا (ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۷۴۳۹
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی در نشست خبری با اصحابه رسانه استان یزد ضمن تسلیت ایام عزاداری اهل بیت (ع) اظهار کرد: مراسم عزاداری شب شهادت امام رضا (ع) با حضور هیئت‌های مذهبی از استان یزد در صحن جمهوری اسلامی حرم رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: این عزاداری با حضور ۸۰ هیئت مذهبی برگزار می‌شود و مداحان و سخنرانان این مراسم نیز از استان یزد انتخاب شده اند بر این اساس این مراسم به طور کامل در اختیار یزدیهاست.

نجیمی یادآور شد: این مراسم دوشنبه شب، چهارم مهرماه ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به سبک خاص عزاداری یزدی‌ها بیان کرد: سبک و سیاق سینه زنی تا محتوای اشعار و ملودی‌های زیبا که ارکان اصلی عزاداری یزدی‌ها را تشکیل می‌دهد، در کشور منحصر به فرد است.

نجیمی، محتوای شعر را پایه و اساس نوحه خوانی دانست و ادامه داد: اشعار و سبکی که مداحان یزدی برای نوحه خوانی و عزاداری استفاده می‌کنند ساده و در شأن و مقام اهل بیت (ع) است و به همین دلیل مورد استقبال مردم کشور و جهان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: اشعاری که در نوحه‌های یزدی استفاده می‌شود، پیام مظلومیت شهدای کربلا و نهضت عاشورا را منتقل می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در شب شهادت امام رضا (ع) در حرم رضوی حجت الاسلام کاظم راشد یزدی از عالمان و بزرگان یزدی سخنرانی می‌کند.

نجیمی گفت: عکس‌های بزرگان علم، عالمان و شهدا، سرداران و شاعران یزدی در مراسم عزاداری در صحن جمهوری نصب می‌شود.

ارسال نظرات