خبرهای داغ:
با حضور مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور در شیراز برگزار شد:

آئین توزیع ۱۵هزار بسته نوشت‌افزار میان دانش‌آموزان نیازمند فارس

فرمانده سپاه فجر گفت: طی ۳ سال، ۲۷۰ هزار بسته لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است.
کد خبر: ۹۴۵۷۶۹۹
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار یدالله بوعلی در سومین مرحله کمک های مومنانه با موضوع اهدای لوازم التحریر ضمن تجلیل از اقدامات بسیج دانش آموزی فارس، گفت: طِیِ 3 سال گذشته در استان فارس 270 هزار بسته لوازم التحریر به ارش 55 میلیارد تومان به دانش آموزان نیازمند در قالب طرح توکاد اهدا شده است.
وی با اشاره به عملکرد درخشان استان فارس در موضوع کمک به دانش آموزان نیازمند، گفت: در این مرحله نیز 15 هزار بسته لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند اهدا می شود و با احتساب این آمار بیش از 33 هزار بسته لوازم التحریر از ابتدای سال جاری تاکنون به دانش آموزان نیازمند استان فارس اهدا شده است.
فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه دانش آموزان نیازمند در سراسر استان فارس شناسایی شده اند، خاطرنشان کرد: تاکنون 20 هزار تبلت به ارزش 16 میلیارد تومان به دانش آموزان نیازمند اهدا شده و این بسته های لوازم التحریر نیز با مشارکت خیرین نیک اندیش، آموزش و پرورش استان فارس و سپاه فجر تهیه و توزیع می شوند.

آئین توزیع ۱۵۰۰ بسته نوشت‌افزار میان دانش‌آموزان نیازمند فارس
سردار بوعلی افزود: مشارکت در بازسازی، فضاسازی و تجهیز مدارس مناطق محروم استان فارس از جمله اقداماتی است که با مشارکت سایر دستگاه ها و سپاه فجر دنبال می کنیم.

مجتبی باستان مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور هم در این آیین گفت: همکلاسی مهربان به منظور تأمین نیازهای دانش‌آموزان نیازمند سه سال است که برگزار می‌شود و در سال جاری از 15 تیر آغاز تا 15 مهر ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، اهداف این پویش، ابتدا پای کار بودن خود دانش آموزان است و نکته دوم، تهیه و استفاده از لوازم التحریر ایرانی است و از کارگاه‌های تولیدی استان ها تهیه می شود که این امر به رونق تولید و اشتغال آفرینی کمک می کند.

باستانی سومین هدف این پویش را تحویل بسته های نوشت افزار با حفظ حرمت دانش آموزان نیازمند عنوان کرد و ادامه داد: در این پویش به این نقطه رسیده ایم که تصاویر نوشت‌افزار هم تصاویر شهدا، اماکن مذهبی و اسلامی است و تلاش شده که در این پویش از نوشت افزار با تصاویر متناسب با فرهنگ ملی و مذهبی مان استفاده کنیم.

وی به والدین توصیه کرد که برای فرزندان در دانش آموزان از لوازم التحریر با این تصاویر استفاده کنند.

در ادامه صادق ستاری فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و سخنگوی این وزارتخانه با یادآوری اینکه سازمان بسیج دانش آموزی همیشه همراه و یاور آموزش و پرورش در زمینه های مختلف بوده است، تصریح کرد: همراهی نهادهای انقلابی و مجموعه پرافتخار سازمان بسیج و سپاه پاسداران در همه این سال ها نشان داده است که محرومیت، محدودیت نیست؛ ویژه اینکه امروز در دوران پسا کرونا و پس از سه سال وقتی آموزشی دانش آموزان به کلاس های درس برمی‌گردند و نیاز است که حمایت و پشتیبانی از دانش‌آموزان لزوم توجه بیشتر باشد.

آئین توزیع ۱۵۰۰ بسته نوشت‌افزار میان دانش‌آموزان نیازمند فارس

وی با بیان اینکه 23 درصد از دانش آموزان ما در مناطق روستایی و 10 درصد در مناطق حاشیه های شهر ساکن اند، این حمایت‌ها را برای دانش آموزان دارای اثر تربیتی دانست و گفت: دانش آموزان با این حمایت ها احساس می‌کنند که پشتیبانی دارند آن‌هم از سوی نهادهای حاکمیتی و خیرین که اثر تربیتی خود را بر دانش آموز می گذارد.

ستاری فرد با تاکید بر استمرار این فرهنگ سازی، افزود: تحقق اصل 43 قانون اساسی با ورود مردم به دوشادوش مسئولان، امری میمون و مبارک است.

به گفته وی، مشارکت، مسئولیت‌پذیری و نوع دوستی دانش آموزان در اجرای این پوشش اثری تربیتی دارد که قابل توجه و تقدیر است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سازمان بسیج، بسته حمایتی از مدرسه سازی تا تهیه و توزیع نیازهای دانش آموزان انجام می‌شود که قابل تقدیر است.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس هم در ادامه این برنامه، ضمن تقدیر و تشکر از طرف مجموعه دولت و استانداری فارس از دست اندرکاران برگزاری این برنامه، فرهنگ‌سازی مواسات، همدلی، و همراهی، ایجاد امید و نشاط در جامعه را از دستاوردهای چنین برنامه‌هایی دانست.

وی با اشاره به عناوین مواسات و همدلی در بیانات مقام معظم رهبری در آغاز همه‌گیری کرونا به همه کشورها و دولت‌ها را درگیر کرده بود، چنین برنامه‌هایی را از نتایج توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب دانست.

آئین توزیع ۱۵۰۰ بسته نوشت‌افزار میان دانش‌آموزان نیازمند فارس

محبی‌پور با اشاره به اینکه در کنار شجره طیبه بسیج، شجره خبیثه را داریم، تاکید کرد: چقدر شجره طیبه تنومندتر و پرقدرت تر در جامعه باشد، فرصت فعالیت از شجره خبیثه گرفته خواهد شد.

در ادامه این آیین، از نوشت افزار ایرانی اسلامی رونمایی و ازر منتخبین فعال حوزه بسیج دانش آموزی استان تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار