یعقوبیان از اجرای ۲۸۱ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در کاشمر خبر داد و گفت: یکی از حوادث مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بحث تجاوز کشور عراق به خاک ایران است که باید علت این حادثه و تجاوز ریشه یابی شود.
کد خبر: ۹۴۵۸۲۹۹
|
۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی؛ سرهنگ پاسدار علی یعقوبیان، فرمانده سپاه کاشمر، در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در محل سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و ایام پایانی دهه صفر، اظهار داشت: یکی از برنامه های بسیار خوبی که در سطح استان و کشور برگزار شد، پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در کاشمر بود.

 

وی با بیان اینکه یکی از حوادث مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بحث تجاوز کشور عراق به خاک ایران است که باید علت این حادثه و تجاوز ریشه یابی شود، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نو پا بود، ارتش نداشتیم یا ارتش کاملی نداشتیم و اختلافاتی که در کشور وجود داشت شرایطی نبود که جنگ بخواهد تحمیل شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه کاشمر با تاکید بر اینکه بهانه جنگ اختلافات مرزی بود ولی علت اصلی شروع جنگ این بود که می خواستند از صدور انقلاب اسلامی ایران جلوگیری کنند و به دنبال تجزیه کشور بودند، تصریح کرد: شرایط کشور از نظر عِده و عُده و تجهیزات و امکانات نظامی به هیچ عنوان قابل مقایسه با شرایط پایدار عراق نبود.

 

وی با اشاره به اینکه کشورهای عربی، امریکا، انگلستان و... به حمایت از صدام و رژیم بعث عراق پرداختند و به دنبال از بین بردن انقلاب نوپای ایران بودند، اذعان کرد: ۸ سال در برابر تجاوز رژیم بعث عراق ایستادگی کردیم و شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کردیم.

 

یعقوبیان با بیان اینکه ۲۸۱عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح پایگاه ها و حوزه های مقاومت برگزار خواهد شد، عنوان کرد: عده‌ای از پیشکسوتان و رزمندگان با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت و همزمان نیز این مراسم به صورت مستقیم در کاشمر در شورای اداری کاشمر پخش خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه نقش زنان و مادران در دوران دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است و این نقش امروزه باید احیاء شود و همایشی به همین منظور همزمان با هفته دفاع مقدس در کاشمر برگزار خواهد شد، تشریح کرد: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری رهبری بحث جمعیت و فرزندانی است و همایش تبیین با حضور سخنرانان مطرح در شهرستان برگزار می شود.

 

فرمانده سپاه کاشمر همچنین بیان کرد: همایش تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان، صبحگاه مشترک، غبارروبی مزار شهدا، رژه خودرویی، همایش تخصصی جهادگران تبیین و روایت، تجلیل از رتبه های برتر علمی و کنکور سراسری، توزیع لوازم التحریر و کیف و کفش بین دانش آموزان نیازمند، دیدار با خانواده شهدا، آبروی محله، رونمایی از المان اعزام رزمندگان به جبهه ها، فعال شدن گروه های جهادی در عرصه سازندگی و پزشکی و... از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس در کاشمر برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها