نماینده ولی فقیه در مازندران:

حضور مردم در صحنه آشوبگران را ذلیل کرد /فتنه سازی‌های داخلی ناشی از حاکم بودن روح مقاومت در کشور است

ساری-محمدی لائینی راه اندازی جنگ‌های نیابت‌ها و انواع ناآرامی‌ها و فتنه ساری‌های داخلی را ناشی از حاکم بودن روح مقاومت و اراده مقاومت در کشور دانست .
کد خبر: ۹۴۵۸۴۳۷
|
۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده، ولی فقیه در استان مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با بیان اینکه برای پیروزی در مقابل طوفان زندگی و انواع دشمنی‌های دشمن حتما باید باتقوا باشیم، اظهار داشت: بر اساس سفارشات بزرگان دینی لازم است تقوا را رعایت کنیم و متشرع باشیم و حلال و حرام را دقت کنیم.

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به مناسبت‌های پایانی صفر، سالروز ارتحال پیامبر اسلام (ص) را تسلیت گفت و بیان داشت: بالاترین مصیبت، مصیبت از دست دادن این شخصیت بزرگوار است.

وی ادامه داد: همچنبن سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت می‌گویم و این امام تشنه لب آب مسموم را نوشیدند و به شهادت رسیدند و بر بدن مظلومش ستم شد و هدف تیر‌های ظالمانه دشمان قرار گرفت و امروز مرقد آن امام بدون بارگاه است و در اغلب سال بدون زائر است.

امام جمعه ساری با تسلیت شهادت امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: بارگاه این امام (ع) پناهگاه همه ما و نظام و انقلاب و ملت و رهبر معظم انقلاب است و این امام پاره تن پیامبر است.

محمدی لائینی با بیان اینکه روز وقف از مناسبت‌های پیش رو است، افزود: وقف یک مسئله بسیار مهم و صدقه جاریه است و برای همیشه مال فانی را به ثروت باقی تبدیل می‌کنیم و برای همیشه سود کلان معنوی دارد.

وی با اشاره به سالروز هجرت پیامبر از مکه به مدینه و تاسیس حکومت اسلامی و شروع فتنه‌ها و جنگ‌های فراوان اظهار داشت: دشمنان ما آموزه‌های عبادی و احکام شرعی را بر نمی‌تابند و همچنین از عمق سیاسی دین اسلام عصبانی هستند و دشمنان انقلاب نیز اصل نظام را هدف قرار داده‌اند.

محمدی لائینی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما هم این را نشان داده است و دشمنان ما هم‌پیمان شدند و اصل نظام را نشانه رفتند و خودشان معترف هستند.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و بیان اینکه همه ما باید از مدافعان راستین در دفاع مقدس یاد کنیم و این حماسه‌ها را فراموش نکنیم و باید در نسل‌های جدید نهادینه کنیم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند حقیقت دفاع مقدس باید به گوش جوانان برسد و نسل به نسل باید با این فراز از تاریخ انقلاب آشنا شوند.

محمدی لائینی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و توصیه آموزش و پرورش، دانشگاهها، مدارس و حوزه‌های علمیه به بهره گیری از این فرصت عنوان کرد: تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش دو رکنی است که باید با هم دیده شوند و هر کدام بدون دیگری خسارت بار است.

وی ادامه داد: در حوزه تعلیم و تربیت معلمانی گزینش شوند که علاوه بر تخصص به التزامات و ارزش‌های انقلابی توجه داشته باشند و مسئولین این مسئله را جدی بگیرند.

محمدی لائینی با بیان اینکه از مردم که در تعظیم شعائر دینی در ماه محرم و صفر اهتمام داشتند قدردانی می‌کنم، گفت: همچنین از ورزشکاران حوزه ورزش و قهرمانان مازندرانی در مسابقات جهانی کشتی آزاد تقدیر کرد.

امام جمعه ساری ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی و دستگاه‌های دست اندرکار و حافظ امنیت به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل متحد اشاره کرد و بیان داشت: سخنان رئیس جمهور حاوی نکات خوب و مفید و ستودنی بود و مطالب زیبایی در این سخنرانی مطرح شد و قله سخنان و دیپلمانی عزتمندانه آن نمایش عکس سردار مقاومت سردار سلیمانی مقابل زورگویان عالم بود که نشان دهنده آن است که ایران نماد مقاومت است.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: همه مردم ایران و دولت و نظام درخواست انتقام از قاتلان سردار شهید سلیمانی را دارند و مجامع بین المللی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه پیروزی و صیانت از کشور و حفظ امنیت با مقاومت حاصل می‌شود نه تسلیم، گفت: این یک توصیه مکرر از جانب ایشان است و انقلاب ما بر همین خط و اساس پی ریزی شده است و صیانت و حفظ امنیت کشور در پرتو مقاومت است و دشمنان باید بدانند حرکت ملت ایران روی خط مقاومت است و عصبانیت آن‌ها نیز به دلیل این خط است.

محمدی لائینی راه اندازی جنگ‌های نیابت‌ها و انواع ناآرامی‌ها و فتنه ساری‌های داخلی را ناشی از حاکم بودن روح مقاومت و اراده مقاومت در کشور دانست و گفت: دشمن هر روز بهانه‌ای درست می‌کند و امروز با بهانه‌ای جدید و ایجاد اغتشاشات به جان، اموال عمومی، نوامیس روی آوردند و مسجد سوزی و توهین به مقدسات و کشتن افراد بیگناه مایه تأسف است و دشمن تلاش دارد تا امنیت عمومی جامعه را خدشه دار کند.

وی با بیان اینکه این جریان محدود اندکی که رو به تحلیل است و رو به ضعف است، اغتشاشات روز‌های اخیر را با جریانات سال ۸۸ مقایسه کرد و افزود: تجمعات اعتراضی روبه ضعف است، زیرا مردم ایران آشوبگران را تنها گذاشتند، زیرا می‌دانند که ابزار و عوامل دشمن هستند و آن‌ها عددی نستند و ما امروز برای حمایت از نیروی انتظامی مظلوم راهپیمایی می‌کنیم تا سرسپردگی خود را به شهدا و آرمان شهیدان و بیعت مجدد با ولایت فقیه اعلام کنیم.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: امروز جمع شدیم تا اربعین آرمانی انقلابی دیگری را پس از اربعین عرفانی عتباتی در خیابان‌های ایران رقم زنیم و به آمریکا و نیرو‌های نیابتی آن‌ها بگوئیم که شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

وی مردم را به هوشیاری بیشتر و تنها گذاشتن عده‌ای معدود فریب خورده و عوامل بیگانه و خانواده‌ها را به توجه به جوانان و نوجوانان توصیه کرد و گفت: دشمنان از احساسات پاکشان سوء استفاده نکنند و بهترین راه مبارزه با فتنه ساز‌ها تنها گذاشتن آن‌ها است و آن‌ها بازی خورده دشمنان هستند و تعدادشان اندک است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار