خبرهای داغ:

رزمنده پیشکسوت همدانی و مادر شهید دفاع مقدس: جهاد زنان در روزهای دفاع مقدس زینبی گونه بود / شهدا برای حفظ چادر زهرا و ناموس ما جان باختند

مادر و خواهر شهید کبودرآهنگی با بیان اینکه جوانان این انقلاب را با چنگ و دندان نگه داشتند و به نسل جدید رساندن، گفت: با عمل صحیح و کار برای انقلاب، قدردان خون شهدا و فداکاری های رزمندگان باشیم .
کد خبر: ۹۴۵۸۵۵۱
|
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-- از همدان : زنان از ابتدای تاریخ تاکنون حماسه های باشکوه وبی بدیلی در ایران اسلامی ایفا کرده اند.از جمله آن هشت سال دفاع مقدس که با همراهی وهمصدایی دوشا دوش مردان حماسه های جاودان وماندگار خلق کردند.
زنان جمهوری اسلامی ایران تاکنون پا به همه عرصه‌های حماسی تربیتی ،فرهنگی وسیاسی نهاده اند،وحضور پررنگ بانوانی که در ۸سال جنگ تحملی ۸سال دفاع مقدس دوشا دوش مردان باغیرت و فداکار پای انقلاب و دین سرزمین ماندند،و با فراهم آوردن اقلام موردنیاز رزمندگان جبهه،تا بیرون راندن متجاوزان از مرزهای سرزمینمان ایستادند و پا به پای مردان جنگیدند.
سراغ مریم رستمی مادر وخواهر شهید، بانویی از تبار روستای طاسران شهرستان کبودراهنگ رفته ایم که در زمان جنگ تحمیلی از بانوان فعال در عرصه خدمت رسانی به جبهه بوده است.

لطفا خودتان را معرفی کنید
مریم رستمی، متولد سال۱۳۲۶ هستم ، در یک خانواده مذهبی در طاسران به دنیا آمدم ،خواهر شهید ذبیح الله رستمی ومادر شهیدبیرامعلی رضایی هستم.
چه فعالیت هایی برای کمک به جبهه در دوران دفاع مقدس انجام می دادید؟
زنان محله را به مسجد روستا دعوت می کردیم و با توجه به تخصص و تجربه بانوان از آنها برای تهیه اقلام مورد نیاز جبهه کمک می گرفتیم.
برخی از بانوان در بافتن شال، کلاه برای رزمندگان کمک می کردند و بقیه نیز در تهیه مواد غذایی و خشکبار وحبوبات و بسته بندی آنها کمک می کردند.
روزانه چند نفر برای کمک به جبهه در مسجد حضور پیدا می کردند؟
تعداد بانوانی که در این فعالیت کمک می کردند زیاد بودروزانه ۱۵ نفر یا بیشتر بودند که حضور پررنگ تری داشتند.
چه خاطره ای از زمان کمک رسانی دارید بازگو کنید؟
زمان زیادی از سال های دفاع مقدس می گذرد و من خاطره خاصی درذهنم نمانده امااندک حضور ذهنی که دارم من بهمراه چندنفر از بانوان مسئول جمع آوری کمک بودیم، محله به محله می رفتیم و درب منازل را می زدیم و کمک های مردمی را ذره ذره جمع آوری می کردیم.
در آن زمان که مثل حالا کیسه های پلاستیکی فراوان نبود، مجبور بودیم کمک های جمع آوری شده را در چادرهایمان بریزیم و به مسجد منتقل کنیم.
نظر مردم آن زمان در مورد کمک بانوان به پشتیبانی جبهه چه بود ؟
بانوان آن زمان اصرار داشتند که می خواهیم در دفاع مقدس نقشی داشته باشیم و از آن جایی که درس در مکتب اسلام و عاشورا خوانده بودند با اقتدا به حضرت فاطمه زهرا(س) وحضرت زینب(س) و دیگر زنان آزاده این مکتب، همه مردم خود را سهیم دراجر این طریق الهی و رهسپاری در راه دشوار دفاع مقدس می کردند.
حرف پایانی.
از نسل جوان می خواهم که قدردان خون شهدا باشن چون شهدا بخاطر امنیت و حفظ چادر زهرا و ناموس شما رفتند و جان خودشان را فدا کردند .
جوانان این انقلاب را با چنگ و دندان نگه داشتند و به نسل جدید رساندن پس با عمل صحیح و کار برای انقلاب، قدردان خون شهدا و فداکاری های رزمندگان باشیم .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار