خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی:

​اقتصاد و اشتغال دانش‌بنیان از محورهای مهم در نقشه راه بسیج است

ایمانی؛ تحول در علوم اسلامی و انسانی را در استان و کشور ضعیف دانست و گفت: اقتصاد و اشتغال دانش‌بنیان از محورهای نقشه راه بسیج است.
کد خبر: ۹۴۵۸۵۸۷
|
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، هادی ایمانی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) در کارگروه تخصصی پژوهش، تحقیقات و فناوری این سازمان که با حضور اعضای آن برگزار شد، اظهار داشت: کارگروه پژوهش، تحقیقات و فناوری بسیج با سه رویکرد مشورتی، تصمیم سازی برای مسئولین استانی، شناسایی مسائل استان با محویت مسئله محوری و مطالبه گری دنبال می‌شود.

وی بابیان اینکه متأسفانه در خراسان جنوبی ازلحاظ زیرساختی ضعیف هستیم، گفت: نقشه راه بسیج بر اساس ۷ محور است و امیدواریم این امر در کارگره آموزش، تحقیقات و فناوری به سرانجام خوبی برسیم.

ایمانی تحول در علوم اسلامی و انسانی را در استان و کشور ضعیف عنوان کرد و افزود: در عمل اتفاق خاصی در حوزه علوم انسانی در کشور رخ نمی‌دهد.

وی اقتصاد و اشتغال دانش‌بنیان را از محور‌های نقشه راه بسیج دانست و بیان داشت: علوم بدیع و نوظهور، شبکه‌سازی، توانمندسازی شبکه نخبگان بسیج، جریان سازی و گفتمان سازی جهاد علمی ازجمله محور‌های نقشه راه بسیج می‌باشد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب واژه جهاد علمی را از سال ۱۳۶۹ با عنوان جهاد آفرینش عنوان کردند.

ایمانی با اشاره به فعالیت قرارگاه جهاد علمی در استان بیان داشت: اقتصاد دیجیتال، آب، انرژی، فرهنگ‌سازی برای اقتصاد دانش‌بنیان، نانوفنّاوری، جنگ نرم، گیاهان دارویی، ارتباطات مرزی هسته‌ها و کارگروه‌هایی هستند که بسیج علمی دنبال می‌کند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) بابیان اینکه ما در بسیج علمی به دنبال شناسایی و شناساندن مجموعه ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی هستیم، یادآور شد: این موضوع در قرارگاه جهاد علمی استان دنبال می‌شود.

وی معرفی ظرفیت‌های علمی و دانش‌بنیان را از دیگر اهداف بسیج علمی بیان کرد و افزود: این امر باهدف سرمایه‌گذار و با حضور رسانه ملی در حال انجام است.

ایمانی ادامه داد: برای استفاده از تولیدات و معرفی محصولات در حوزه علم و فناوری در استان نیازمند حوزه رسانه هستیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

ارسال نظرات
پر بیننده ها