خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۴۵۸۵۹۰
|
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- سازمان بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است.                            

  بسم  الله الرحمن الرحیم

 هشت سال دفاع مقدس صرفاً یک امتداد زمانی نیست گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند (مقام معظم رهبری )

 دفاع مقدس، قله رفيع عزت و نقطه اوج رشادت، ايثار، شور همراه با شعور و تبلور زيباترين صفات انسان متعالي در كره خاكي است. دفاع مقدس، تابلوي عظيم و جاودان آزادي خواهي و استقلال طلبي، سند روشن و محكم شجاعت و صلابت مردم ايران و درسي ماندگار در تاريخ اين سرزمين است كه نشان داد عليرغم تمام تهديدات و فشارها و حملات همه جانبه دنياي ظالم و مستبد، مي توان مستقل بود و از شرف و حريت و تماميت ارضي كشور خود دفاع نمود و حتي يك متر از خاك سرزمين را به هيچ بيگانه اي نداد. دفاع مقدس، ميراثي گرانبها و تاريخي جاودان است كه طبق آن، ايثارگران جان بر كف ثابت كردند خاك مي خورند، اما خاك نمي دهند؛ دست هايشان بسته شده و زنده به گور مي شوند، اما تن به خفت و ذلت نمي دهند

در اين عرصه حضور زنان داراي جلوه هاي متفاوتي بود که هر کدام از آنان حکايتي شنيدني و بياد ماندني از آن دوران پر خاطره مي باشد. زناني که دل رزمندگان از حمايت و پشتيباني آنان گرم بود و اين نگاه عميق مادران، همسران، خواهران بود که سطر سطر حماسه را مرور کرد و زمزمه‌هاي آشناي لبيک با خميني(ره) را طنين انداز گوش جهانيان نمود و در مقابل جنگ سخت دشمن دوشاش مردان مبارزه نمودند. در این بین نقش زنان به عنوان مادران رزمندگان، مادران شهدا، همسران رزمندگان و همسران شهدا و ایثارگران، نقشی بی بدیل است چرا که اگر قهرمانی، حماسه ها  خلق کرد و جاوید شد، تریبت قهرمان پروری عزیز و بزرگ به عنوان مادر و چه بسا جهادگر عقبه تفکر والای خود داشت.
آری نقش زنان در دوران دفاع مقدس از خانه تا خط مقدم، خطی ممتد بر مدار تعالی است چه آن زمان که با نداشته ها ساخته و همسر و فرزندان را با یک دنیا امید روانه جبهه ها می کردند و چه آن زمان که خود به خط مقدم رفته و برای پشتیبانی از رزمندگان به تامین مایحتاج آنان و مداوای زخم‌هایشان مبادرت می ورزیدند.
در طیف گسترده زنان، بانوانی قرار داردن که هر کدام گردن آویزی از افتخار به گردن دارند ، مادران و همسران، مادران و همسران ایثارگران، بانوانی که به تأسی از الگوی زنان عالم فاطمه زهرا سلام الله و دختر فرزانه اش زینب کبرای سلام الله ، چنان نقش آفرینی کردند که " الگوی سوم " زنان دنیای معاصر خود شدند و مادران و همسران شهدای مدافع وطن و شهدای مدافع حرم را تربیت کردند و چه بسا ۷ هزار تن آنان با تقدیم جان خود "معماران ایران نوین" گشتند.
زندگی زنانی که همسران جانباز دارند روایتی امروزی از « ما رأیت الا جمیلا»است؛ همسر جانباز ان قریب ۴ دهه است مشغول انجام خدمتی الهی هستند و عاشقانه و عارفانه از مردان جانباز بعضا بالای۷۰ درصد ، قطع نخاعی و به ویژه جانبازان اعصاب و روان (دچار موج گرفتگی) پرستاری می‌کنند. این بانوان از خودگذشته را باید در زمره ایثارگرانی دانست که گویی جنگ برای آنها هنوز پایان نیافته‌است، این گروه از زنان پس از سالها که از پایان جنگ‌ می گذرد همچنان یادگارهای جنگ را در خانه دارند و ایثارگرانه به تیمارداری این جانبازان جنگ مشغول هستند.

و امروز معتقدیم در این ایام که دشمن با هجمه‌ی سنگین رسانه‌ای و تبلیغی و طراحی توطئه ای دیگر به مصاف همه جانبه ی انقلاب و ارزش های اسلامی آمده جامعه زنان زینب وارو با حفظ حریم حجاب و عفاف  در برابردشمنان این نظام استقامت کرده و با تبعیت محض از ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)  و جهاد روایت و تبیین سناریوهای جبهه شیطانی دشمنان را از هم پاشیده و ان شاءالله به فضل الهی به سلامت از طوفان حوادث گذر خواهیم کرد و پرچم مقدس اسلام را به دستان مبارک حضرت ولیعصر (عج) خواهیم سپرد.

ارسال نظرات