خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه ملایر گفت: دشمنان ما می‌خواهند ما را از اینکه به پیغمبر (ص) و آل پیغمبر وصل هستیم غافل کنند.
کد خبر: ۹۴۵۸۹۴۱
|
۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمدباقر برقراری امروز در اجتماع بزرگ عزادارن نبوی که در پی هتک حرمت ساحت مقدس قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در میدان امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت شهادت‌گونه پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: مصیبت رحلت پیغمبر(ص) مصیبت جانکاه است که ما هنوز هم که هنوز است در روز شنبه به یاد پیغمبر خاتم می‌گوییم ای حبیب دل‌ها مصیبت تو مصیبت سنگین است چون با مصیبت تو ما وحی را از دست دادیم، با مصیبت تو شخصیت نازنین و بی‌ بدیلی را از دست دادیم.

وی افزود: حضرت علی (ع) که پیکر پیامبر (ص) را غسل می‌داد فرمود بابی انت و امی، با از دست رفتن تو چیزی از دست ما رفته است که با از دست رفتن هیچ کسی آن مصیبت دامن گیر ما نشده است، مصیبت تو مصیبتی شد که تمام مصیبت‌های دیگر را بر انسان آسان کرد و تسلی همه مصیبت‌های دیگر شد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه با مصیبت پیغمبر نبوت(ص)، خبرهای آسمانی، احکام الهی از دست ما رفتند، گفت: این نشان از وجود با عظمت پیامبر ختمی مرتبت(ص) است که به اندازه این مقام عظمت دارد که خدای متعال به جان پیغمبر قسم می‌خو‌رد.

وی با تاکید بر اینکه این نشان می‌دهد که جان پیغمبر (ص) برای فرستاده پیغمبر بسیار عزیز است، ابراز کرد: امروز روز شهادت گونه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) است، روز از دست رفتن پیغمبر خاتم(ص) و روز یتیم شدن امت پیامبر است.

برقراری با اشاره به اینکه تمام مصیبت‌هایی که بر پیکره اسلام وارد شد بعد از رحلت پیغمبر (ص) و ریشه در رحلت پیغمبر(ص) است، عنوان کرد: وقتی حضرت زینب (س) در روز عاشورا می‌فرماید امان از روز دوشنبه به خاطر اینکه این مصیبت به تبع مسئله سقیفه در روز دوشنبه اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه وقتی که پیغمبر خاتم(ص) را به شهادت می‌رسانند ذریه پیغمبر را هم به شهادت می‌رسانند، افزود: همه مصیبت‌ها بعد از مصیبت پیغمبر خاتم(ص) رخ داده است و ریشه در دوشنبه دارد.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه پیغمبر خاتم(ص) مایه رحمت است، بیان کرد: وقتی می‌بیند پیکره اسلام جریحه‌دار می شود بر پیغمبر (ص) این جراحت سنگینی می‌کند، وقتی مصیبت دامن‌گیر جهان اسلام می‌شود سنگینی آن بر دل نازنین و داغدار پیغمبر (ص) می‌نشیند.

وی با اشاره به روزهای پایانی عمر پیامبر (ص) گفت: پیامبر (ص) نگران امت بعد از خود بود که چندین نگرانی را در طول عمر مبارکش بیان کرده که یکی از آنها ضلالت بعد از معرفت است.

برقراری با بیان اینکه قرآن هم این اخطار را به ما داده است که بعد از شناخت خدا و پیغمبر (ص) دوباره به گمراهی برنگردید و دست‌بوسی سلاطین و سران طاغوت را نکنید، عنوان کرد: هرکس به طاغوت برگردد و جاوید طاغوت بگوید، بداند به خدا ضرر نمی‌زند به خودش، دینش، عزتش و حیثیتش آسیب می‌زند و این یکی از نگرانی‌های پیغمبر خاتم(ص) است‌.

وی با بیان اینکه دومین نگرانی پیامبر(ص) از فتنه‌ها در دل این امت و جامعه اسلامی است، تصریح کرد: همیشه سران کفر به این فتنه‌ها دامن می‌زنند از سقیفه بنی ساعده این فتنه جرقه خورده است و همچنان تفاله‌هایشان در طول تاریخ بر پیکره اسلام فتنه‌ها تراشیده‌اند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه شهوت‌رانی، هوسرانی و به دنبال مال حرام رفتن از دیگر نگرانی‌های پیامبر(ص) بود، ابراز کرد: پیغمبر (ص) به عنوان یک پیغمبر دلسوز و مهربان در لحظه از دنیا رفتنش برای ما و بدعت‌هایی که ممکن است در جامعه اسلامی به وجود بیاید گریه می‌کند.

وی یادآور شد: در دنیا الگویتان پیامبر(ص) باشد و به او تاسی کنید، همان پبامبری که فرمود «اگر خورشید را در دست راست من و ماه را در دست چپ من قرار دهید تا از دین و ایمانم دست بکشم و در قبال آن دنیا را به من بدهید این کار را نخواهم کرد».

برقراری با بیان اینکه وقتی به برخی از جوانان می‌گوییم چرا دهن کجی کرده‌اید، می‌گویند از آن ور آب به ما گفته بودند که در اغتشاشات شرکت کنید، عکس و فیلم بگیرید تا ما مجوز ورود به کشورهای اروپایی بدهیم، تاکید کرد: از این سراب‌ها همیشه نشان دادند و اگر به وعده و وعیدشان عمل کنند، می‌بینند که واقعا سراب بوده است.

وی با بیان اینکه فردی که می‌گوید دنیای غرب گل و بلبل است یا دنیای غرب را نمی‌شناسد یا می‌خواهد از ملت ایران انتقام بگیرد، مطرح کرد: دشمنان ما می‌خواهند ما را از اینکه به پیغمبر (ص) و آل پیغمبر وصل هستیم غافل کنند.

امام جمعه ملایر با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) ادامه داد: ایشان فرمود خدا در این عالم ما اهل بیت را انتخاب کرد و برای ما شیعیان را انتخاب کرد که ما را یاری کنند آن‌ها در راه ما بذل جان و مال می‌کنند و با عزای ما عزادارند با شادی ما شادند، که دشمن این نسبت را می‌خواهد از ما بگیرد.

وی با بیان اینکه با اهل بیت(ع) و آل پیغمبر بودن مایه افتخار و شرف ما است، خطاب به جوانان و نوجوانان گفت: فریب دشمنان را نخورید، کسانی که فریب خورده اند سرشان به سنگ خورده است به دامن دین و ارزش‌ها برگردید.

برقراری با تاکید بر اینکه قرآن مایه رحمت و سعادت بشریت و تبعیت از پیامبر (ص) است، عنوان کرد: این نظام اسلامی برآمده از قرآن است، این ملت برای این نظام خون داده، هزینه سنگینی کرده است، دست چپاولگران، غارتگران و طاغوتگران را که مظهر ظلمت و تاریکی هستند را قطع کرده است.

وی با بیان اینکه باید خود را از این وادی ظلمت نجات دهیم، ابراز کرد: اگر می‌بینید در دنیای غرب حقوق بشرشان صد در صد تناقض دارد حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند و دم از حقوق بشر می‌زنند به خاطر این است که فضا تیره و تار است.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: اگر فضا در پرتو نورخدا و آیات الهی روشن شود این همه زن در آمریکا بی گناه کشته نمی‌شدند و با این همه پرونده سنگین از یک زن دفاع نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه منافقینی که این همه جنایت سنگین نسبت به این ملت مرتکب شده اند چرا امروز با وقاحت دم از حقوق زن می‌زنند؟ گفت: اگر خانم امینی یک زن است خانم نرگس ربیعی هم یک زن در این کشور است.

برقراری با اشاره به اتفاقی که برای نرگس ربیعی افتاده و باعث تخلیه چشم وی شده است، ابراز کرد: آیا نرگس ربیعی زن نیست؟ بشر نیست؟ مسلمان نیست؟ ایرانی نیست؟

وی مطرح کرد: اگر شما مدافع حقوق زن هستید چرا در حمایت از این زن سکوت کردید یا اگر خانم امینی دانشمند بود و رژیم صهیونیستی او را به شهادت می‌رساند آیا شما پیام تسلیت می فرستادید؟ آیا دی جی کالا، اسنپ، پپسی و ... پیام تسلیت می‌نوشت؟ آیا هنرمندان، سلبریتی ها، رژیم جعلی صهیونیستی حجابشان را کامل‌تر می‌کردند اشک می‌ریختند، عزاداری می‌کردند؟

امام جمعه ملایر با بیان اینکه چرا انسان نباید قدر خود را بداند و آب به آسیاب دشمن بریزد و چقدر انسان باید سخیف باشد و به دشمن چراغ سبز نشان دهد و نقش پیاده نظام را برای دشمن ایفا کند، تاکید کرد: به این پرچم نورانی سه رنگ جمهوری اسلامی برگردیم که هر چه عزت است در سایه سار این پرچم است.

وی خطاب به اغتشاشگران گفت: تحت لوای این پرچم سه رنگ، سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی از حقوق زنان عراق، ایزدی ها، زنان سوریه دفاع می‌کند، رزمندگان جانشان را تقدیم می‌کنند تا جسارتی از سوی داعشی‌ها به نوامیس مردم عراق و سوریه صورت نگیرد؛ شما به این ملت حقوق بشر یاد می‌دهید؟ ملتی که سردارش از نوامیس کشور‌های همسایه می‌کند آیا نسبت به نوامیس ملت ایران بی تفاوت می‌شوند؟

برقراری با بیان اینکه نیروی انتظامی این همه شهید در راه امنیت، عزت و نوامیس این کشور داده است، ادامه داد: نیروی انتظامی در این چند روز در میدان حاضر شد زخم شما را به تن پذیرفت تا شما را زخمی نبیند.

وی با بیان بر اینکه نیروی انتظامی امین این ملت است، عنوان کرد: از همین جا به دشمنان اخطار می‌دهیم، می‌گوییم سراسر اگر زرد و پژمرده ایم، ولی دل به پاییز نسپرده ایم.

امام جمعه ملایر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اهل جهاد تبیین باشید، مطرح کرد: باید جهاد تبیین را در خانه‌ها والدین و در مدارس معلمین و در ادارات برای ارباب رجوع مسئولین و ... راه بیاندازند تا دشمن برای همیشه ناکام شود.

وی با بیان اینکه دشمن دست از دشمنی نمی کشد، یادآور شد: دشمن ما در همه حال دشمن است حتی اگر طرف مقابلش ائمه و معصوین باشد.

برقراری خطاب به مسئولین گفت: آیا افرادی که به کشور آسیب زده اند، خون جوانان را بر زمین ریختند، حیثیت این کشور و نظام را در عرصه بین المللی زیر سوال بردند، لیدرها، سلبریتی‌ها که آب به آسیاب دشمن ریخته اند نباید محاکمه شوند؟ آیا نباید از سرمایه و اموال آن‌ها که از قبل جمهوری اسلامی به آن رسیده اند خسارت گرفته شود.

وی ادامه داد: ما خواستار این هستیم که همه خسارت‌هایی که به بیت المال، اموال عمومی و شخصی زده شده را از کسانی که آتش بیار معرکه بودند از مال البیت آن‌ها جدا شود و صرف بیت المال و افراد خصوصی شود.

امام جمعه ملایر ابراز کرد: هنرمندان میلیاردی دریافتی داشته باشند یک روز قبل از افاضات اضافاتش سی میلیارد تومان بگیرد و بگوید از فردا برنامه من را پخش نکنید باید به این شخص گفت اگر نمیخواستی برنامه پخش شود غلط کردی پول آن را گرفته ای! این هنر نیست یک لکه ننگ است که نظام اسلامی باید چه با این افراد چه خارج نشین‌ها برخورد کند و تقاص بگیرد.

وی با بیان اینکه از سپاه پاسداران هم تشکر می‌کنم که مقر منافقین را در سلیمانیه عراق مورد هدف قرار دادند چرا که آن‌ها به اندازه وزن پلید و کثیفشان دستشان آغشته به خون بی گناهان این ملت است، افزود: یادمان نمی‌رود همین افراد برای عروسی خودشان یک جوان سپاهی و بسیجی را زیر پای عروسشان قربانی می‌کردند حالا چه شده که مدافع حقوق ملت ایران شده اند؟

برقراری با بیان اینکه به امید خدا این انتقام‌ها و تقاص‌ها با جدیت صورت بگیرد و کسانی که قربانی این اغتشاشات شده اند دلجویی شود خاطرنشان کرد: حضور شما در هفته دفاع مقدس بار دیگر نشان از شکست دشمن در جنگ نابرابری که بر ما تحمیل شده بود است که جای تشکر دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات