خبرهای داغ:
سرلشکر صفوی:

در آینده نزدیک شاهد فرار آمریکایی‌ها از غرب آسیا خواهیم بود

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در هفتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت به تبیین و مقایسه تطبیقی شاخصه‌های گفتمان مقاومت و نظام سلطه پرداخت.
کد خبر: ۹۴۵۹۲۱۳
|
۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در هفتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت که با حضور سفرای کشورهای اسلامی و فرماندهان محور مقاومت برگزار شد، گفت: نظام سلطه و گفتمان مقاومت در ابعاد مختلف در تضاد قرار دارند از جمله در بُعد رهبری و مدیریت، نظام سلطه، آمرانه، خودخواهانه، سلطه جویانی و شیطانی عمل می کند در حالی که گفتمان مقاومت مشارکت جویانه، خدمتگزارانه، هدایت گرایانه و به دنبال حاکم کردن مصالح اسلامی، جمعی و انسانی است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه نظام سلطه در ایدئولوژی و تفکر، مادی گرا، به دنبال منافع حداکثری، فرقه گرا، نژادپرست و استثمارگر است تصریح کرد: گفتمان مقاومت، به دنبال خدمت به بندگان، گسترش عدالت، معنویت، جهاد مستمر و ایثار است.

وی در تشریح شاخصه‌های گفتمان مقاومت و نظام سلطه در بُعد راهبرد یا استراتژی خاطرنشان کرد: راهبرد نظام سلطه کسب هژمونی سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای و اقتصادی در جهان و نفی استقلال، هویت و ارزش های دیگر ملت هاست در حالی که گفتمان مقاومت به دنبال همگرایی ملت های اسلامی برای تشکیل امت واحده و همگرایی مستضعفان برای غلبه بر مستکبران می باشد.

وی افزود: راهبرد گفتمان مقاومت بر مبنای قران و سنت رسول الله و اهل بیت مطهر او برای پیاده کردن عدالت، رفع فقر و ترس، رشد کرامت و معنویت انسان هاست.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی در تشریح تضاد این دو تفکر در بخش اقتصادی اظهار داشت: نظام سلطه در حوزه اقتصادی، به دنبال سیطره بر منابع اقتصادی جهان و غارت مسلمانان و غیر مسلمانان و یکپارچه سازی مالی از طریق سلطه دلار، تحریم و بایکوت مخالفان است.

وی افزود: اما جبهه مقاومت با همکاری و هم افزایی افقی دولت ها و ملت های همسو، ایجاد بازارهای مشترک، تبادل علوم و فناوری های جدید، اعتباربخشی به ارزهای ملی و تبادلات مالی و حذف دلار از تجارت خارجی به مقابله با نظام سلطه می پردازد.

سرلشکر صفوی با تاکید بر اینکه نظام سلطه در بُعد حکمرانی به دنبال استفاده از زور و نظامی گری و کسب اقتدار نامشروع و انحراف و مدیریت افکار عمومی و ایجاد قدرت فائقه اقتصادی است خاطرنشان کرد: ماهیت و ذات اقتدار گفتمان مقاومت، مردم پایه و از طریق بسیج عمومی، تأکید بر مردم سالاری و زمینه سازی عدالت اجتماعی و اقتصادی است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تشریح تفاوت های این دو تفکر در تاکتیک و راهکنش گفت: نظام سلطه در تاکتیک به دنبال ائتلاف های شرورانه، تسلط بر نهادهای حقوقی، مالی، سیاسی و بین المللی، راه اندازی جنگ های منطقه ای و تحریم علیه مخالفان است اما گفتمان مقاومت با ایجاد جبهه ملت های تحت ستم، توسعه همکاری های منطقه ای همه جانبه بر مبنای منافع مشترک به دنبال دفع شرارت ها و تحریم های دشمنان مشترک است.

وی افزود: هدف نظام سلطه تبدیل حکمرانان به خدایان، اصالت قدرت مادی و تسلط از بالا به پایین است اما گفتمان مقاومت به دنبال تبدیل حکمرانان به بندگی خدا و خدمت به خلق خدا و گسترش معنویت، صداقت، و عدالت بی منت است همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند مسئولیت هرچه بالاتر تضرع و فروتنی بیشتر باید باشد.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه نظام سلطه به دنبال دامن زدن به تمایلات نفسانی و حیوانی و از بین بردن ارزش های اخلاقی و انسانی با سلطه پذیر کردن شهروندان و رواج همجنس گرایی است گفت: گفتمان مقاومت به دنبال اعتلای کرامت های انسانی و بالندگی و آزادی شهروندان است.

وی در تحلیل تضاد نظام سلطه و گفتمان مقاومت در حوزه های نظامی و امنیتی گفت: نظام سلطه با اصالت زور و اعمال قدرت نظامی برای کسب پیروزی و تسلیم شدن رقیب و یا انهدام و تخریب منابع اقتصادی و انسانی اقدام می کند اما عمل جبهه مقاومت، جهاد دفاعی برای دفع فتنه و شرارت ظالمین و رسیدن به قدرت بازدارندگی و تهاجم و شکست دشمن
مردم و جامعه است.

وی افزود: نظام سلطه مردم را رعیت و در خدمت حکمرانان می پندارد و جامعه را به سمت و سوی اهداف خودش سوق می دهد اما گفتمان مقاومت مردم را ولی نعمت خود و حکومت را خادم و گارگزار ملت و رضایت مردم از حکومت و پیوستگی مردم و حکومت را یک اصل برای مشروعیت و مقبولیت و قدرت ملی حکومت می داند.

صفوی ادامه داد: اتکاء نظام سلطه بر قدرت سرمایه و احزاب و کارتل های اقتصادی و امپراتوری های رسانه ای و ائتلاف های منطقه ای و جهانی است.

ارسال نظرات