حسن خلق از ویژگی‌های بارز امام رضا(ع)

زنجان_ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ایپ۳۶سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان گفت: یکی از خصایص بارز امام هشتم شیعیان(ع) اخلاق نیکو در برخوردهای اجتماعی و خانوادگی بود که اگر امروز سرلوحه قرار گیرد تمامی مشکلات جامعه اسلامی مرتفع خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۵۹۳۰۶
|
۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

حجت الاسلام محبعلی احدی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن  تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت امام رضا(ع) اخلاق نیک را ویژگی بارز این امام رئوف معرفی و اظهار کرد: مراقبت و احترام به اهل خانواده و خوشرویی در ارتباطات اجتماعی و برخورد مناسب با مردم از جمله خصایص امام رئوف(ع) است که از نیازهای ضروری جامعه کنونی است. 

 

حسن خلق از ویژگی‌های بارز امام رضا(ع)

وی بااشاره به ویژگیهای اخلاقی و رفتاری آن حضرت اشاره کرد و خاطرنشان داشت : آن امام همام در فضل و حکمت و علم و آداب و کمال عقل برترین بودند ، عالم ترین فرد زمان خویش بودند و در برابر همه مصیبتها و مشکلات، شکیبا بودند ، به فقرا و مستمندان رسیدگی می کرد و در بخشش و کرامت برترین بودند .

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ در ادامه به درسهایی از زندگانی آن بزرگوار که می توان آموخت اشاره و اظهار داشت : سعی کنیم تا راه کمال عقل را پیموده و با تزکیه و تهذیب نفس متعالی گردیم و در برخورد با همنوعان و مومنین خوشرو باشیم و ساده زیست باشیم در زندگی صراط المستقیم را انتخاب کنیم ، مطیع امر ولایت باشیم عبادت را مخصوص خدا بدانیم و از غیر خدا پرهیز کنیم . 

 

 

حجت الاسلام احدی اظهار داشت : اصول و ضوابط ولایتمداری ، اخلاق عالی و ممتاز ، پرهیزکاری و تقوا ، سخاوت ، صبر و مقاومت ، عزت نفس، اخلاق و رفتار با مردم و خانواده از مهمترین ویژگیهای اخلاقی امام رضا(علیه السلام) است .

 

 

وی مدارا و تعامل با مردم را خصوصیت نبی خدا(ص) برای مومنان دانست و تصریح کرد: سعه صدر در برخوردهای اجتماعی و تعامل مناسب برای همه اقشار جامعه به ویژه همسایگان، کاسبان بازار و در نظام تعلیم و تربیت مصداق بارز این خصیصه است.

 

 

ارسال نظرات