خبرهای داغ:
حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: در نظام اسلامی، منافقین نمی توانند هر غلطی بکنند و ما خواهان این هستیم باید با کسانی که با نام این انقلاب به مردم و انقلاب ظلم می کنند با قاطعیت برخورد شود. اجازه نمی دهیم کسانی با نام انقلاب به ارزش ها و ارزشگرایی ها، قرآن، پیامبر و امام معصوم و نایب امام معصوم ما توهین کنند.
کد خبر: ۹۴۵۹۳۸۱
|
۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، به‌ مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع)، دسته عزاداران ولایتمدار قزوین با حرکت به سمت حرم امامزاده حسین(ع)، شهادت هشتمین امام شیعیان را به فرزند گرامی ایشان تسلیت گفتند.

این دسته عزاداری با مداحی مداحان و نوحه‌خوانی از ابتدای خیابان شهربانی، امامزاده اسماعیل(ع) به سمت حرم مطهر امامزاده حسین(ع) حرکت کرده و در پایان، مراسم عزاداری و سخنرانی و اطعام، در صحن این امامزاده واجب التعظیم برگزار شد.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت امام رضا(ع) و فضیلت زیارت امام رضا(ع) بیان کرد: از امام رضا نقل است که در سه جا به دیدار زائرم می روم و از سختی ها و هول و هراس آن مکان ها و مقاطع او را نجات می دهم. 

وی گفت: ابتدا در جایی که پرونده عمل زایر را به دست او می دهند. قطعا وقتی امام معصوم(ع) در عرصه قیامت به دیدار زائرش برود، بخشنده و شافع روز جزا خواهد بود و در عرصه قیامت هراس را از دل زائر بر می دارد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: دوم در پل صراط است. زائر امام رضا بدون هراس از پل صراط می گذرد و سومین جایی که ایشان حاضر می شود در زمان حساب و کتاب است. زمانی که فرزند و پدر و مادر یکدیگر را نمی شناسند. امام رضا(ع) و ائمه اطهار صادق الوعده هستند و خلاف وعده ندارند. اینها واقعیاتی است که به حقیقت می پیوندد همچنان که امام رضا(ع) فرمود: برای هر یک از ائمه معصومین بر گردن شیعیان و دوستدارانشان عهدی است که بهترین شیوه و کامل ترین روش برای ادای این عهد، زیارت قبور امامان است و عهد نانوشته ما با زیارت اهل بیت قابل ادا و وصول است.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: اگر کسی در مجلس ائمه حاضر شود قلبش در روزی که قلوب می میرند، زنده خواهد بود و یکی از جایگاه هایی که قلب انسان می میرد همین دنیاست و کسانی که مسیر حق و حقیقت را فراموش کرده اند کسانی هستند که قلبشان مرده و یا نزدیک مردن است.

وی افزود: علما معتقدند وقتی قلب انسان می میرد دو حالت دارد. یا بنده، خود را از خدا بی نیاز می داند و یا خدا خود را از بنده بی نیاز می داند در حالی که خداوند به هیچ موجودی نیازمند نیست. انسانی که از خدا اعلام بی نیازی می کند ممکن است امیدی برای بازگشت به مسیر حق داشته باشد اما زمانی که خدا از انسان اعلام بی نیازی کند، در این صورت انسان چنان غرق در امور غیر الهی می شود که فرصت تفکر به خدا نخواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اتفاقات اخیر جامعه تصریح کرد: پاره کردن برگ های کتاب مقدس قرآن، توسط کسانی صورت گرفت که خدا از آنها اعلام بی نیازی کرده و برخی گمان نکنند بر اثر این توهین ها بر ساحت قرآن کریم و پیامبر(ص) و خداوند متعال باید معجزه ای رخ می داد و توهین کنندگان به بلایی در همان زمان گرفتار می شدند. بنا نیست خدا هدایت‌گری خود را با معجزه در عصر و زمان ما بروز دهد. کسی که سرمنشأ فتنه باشد حتی اگر از خواص جامعه باشد، قطعا قلبش مرده است. 

وی در پاسخ به این سوال که عارف بودن به حق امام رضا چیست، اضافه کرد: کسانی که می گویند همین اندازه که قلب ما بنام امام رضا بتپد، به یاد امام باشیم و سخنانی از این دست، کافی است. اما امام صادق(ع) به ما نهیب زده که باید عرفان به منصب امامت امام رضا و شناخت به جایگاه فرزندان رسول الله داشته باشیم.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه یادآور شد: حسین بن علی(ع) و اهل بیتش، هریک به نوبه خود به کربلاها، برای اکمال امامت و احیای اصلی که رسالتشان بود، وارد شدند. امروز نیز زائر امام رضا(ع) باید عرفان و اصل ولایت ایشان را درک کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به جریانات اخیر به سرکردگی استکبار و منافقین کوردل خاطرنشان کرد: در اتفاقات اخیر کشور، اغلب نوجوانان حضور داشتند که دلیلش ناآگاهی این نوجوانان از جایگاه امامت و منصب ولایت است و دشمنِ ولایت و انقلاب از این ناآگاهی سواستفاده کرده است. بسیاری از همین جمعیت حاضر در تجمعات ناامنی، در لشگر دشمن نیستند بلکه از سرنااگاهی، در کف خیابان ها بودند. 

وی افزود: اگر بستر آگاهی و دانش و بصیرت فراهم شود و تبلیغات دروغ رسانه های بیگانه و خودباختگان خنثی شود، جوانان آگاه خواهند شد. 

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد: زیارت امام رضا(ع) لحظه ای اثر گذار است که عرفان به حق امام رضا داشته باشیم. یعنی همین مردم انقلابی ما بعد از چهل و اندی سال با تمام مشکلات اقتصادی و کم کاری مسوولان و خواص، هر روز محکم تر از قبل در میدان هستند و این عرفان و آگاهی است که انسان عصر ظهور را می سازد و هر که کلمه «لا اله الا الله» را قبول داشته باشد عرفان ولایت را قبول دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: اگر این را پذیرفتیم پای امام موعود خواهیم بود و امروز ما می توانیم به فضل الهی ادعا کنیم‌ که مردمی هستیم که به اندازه بضاعت خود عارف امام خود هستیم. هرچند که می دانیم غیبت امام معصوم، از شیوه دینداری ماست و هرچند که مردم ما لحظه به لحظه ثابت کرده اند که پای امام معصوم(ع) هستند و آن روز دور نیست. 

وی اضافه کرد: امروز جامعه ما درگیر اتفاقاتی است و برخی نگرانی دارند و اتفاقی که باعث اهانت و تعرض به مردم و جان و مال آنها شد و نگرانی آنان به حق است. برخی گمان نکنند هرکاری دلشان خواست می توانند انجام دهند و در کمال ناسپاسی به جان و مال مردم تعدی کنند. اگر به راحتی آنچه را که می خواهید انجام می دهید و جامعه خویشتن داری می کند، از همین امنیتی است که این جامعه انقلابی و متدین به وجود آوردند وگرنه به طرفه العینی با شما برخورد می شود.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: از مسوولان می خواهیم که برای خدمتگزاری به این مردم، پای میدان عمل باشند. همچنین ما از امنیت آفرینان کشور سپاسگزاریم و دست آنها را می بوسیم. آگاهی و بصیرت و دانش، اصل و اساس خشکاندن فتنه است و ما از دستگاه انتظامی کشور می خواهیم با بانیان چراغ فتنه، برخورد جدی داشته باشند و با کسانی که اتهام قتل به نظام جمهوری اسلامی زدند با قاطعیت برخورد شود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به مسایل روز جامعه تصربح کرد: در نظام اسلامی منافقین نمی توانند هر غلطی بکنند و جامعه ما اگر بخواهد با این فتنه گران برخورد کند به طرفه العینی برخورد خواهد کرد و حتما خواهان این هستیم باید با کسانی که با نام این انقلاب به مردم و انقلاب ظلم می کنند با قاطعیت برخورد شود. لذا جامعه مسلمان و امام رضایی ما باید مطالبه گری را آغاز کند. امروز پای امام زمان ایستادن مطالبه گری دقیق در عرصه جامعه بین المللی است. قبول داریم که نقص و کوتاهی، خارج از تحریم ها بسیار است اما اجازه نمی دهیم کسانی با نام انقلاب به ارزش ها و ارزشگرایی ها، قرآن، پیامبر و امام معصوم و نایب امام معصوم ما توهین کنند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها