خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار کرمانشاه:

۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان کرمانشاه تجلیل می‌شوند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: همزمان با تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور؛ از ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان کرمانشاه در هفته دفاع مقدس توسط دستگاه اجرایی و ادارات و نهاد تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۹۵۵۲
|
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار «ناصر باباخانی» در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که با حضور آیت الله "مصطفی علما" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه و همچنین "بهمن امیر مقدم"استاندار و فرماندهان نظامی استان در حسینه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) اکرمانشاه برگزار شد؛ پیشکسوتان را سرمایه اصلی دفاع مقدس دانست که جسم و روح و عمر جوانی خود را در راه دفاع از اسلام و کشور تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان در برابر تجاوز بعث عراق از خود مقاومت و ایستادگی نشان دادند و دشمن را با ایثار و رشادت خود از کشور بیرون انداختند و در این راه بسیاری از دوستان آنها به درجه رفیع شهادت رسیدند.

سردار باباخانی پیشکسوتان را بازماندگان شهدا عنوان کرد و افزود: پیشکسوتان یادگاران ایثار و شهادت و مقاومت هستند که باید فرهنگ ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس را برای نسل فعلی و آینده در محیط های عمومی و خصوصی و خانوادگی بازگو کنند.

همه ما وظیفه داریم ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس را تبیین کنیم 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود یکی از ضرورت ها و وظایف همه به ویژه پیشکسوتان را بازگو کردن حقایق دوران رژیم پهلوی و ستم های آن دوران اعلام کرد و بیان داشت: باید زحمات، مقاومت، ایستادگی و از خودگذشتگی مردم ایران و تمام نیروهای مسلح را در دفاع مقدس در قالب جهاد تبیین بازگو شود.

سردار باباخانی از پیشکسوتان خواست به نسل فعلی و آینده بگویند آن زمان ها کشور ما در کجا بود و امروز با عزت و سربلندی در کجا قرار دارد که همه اش مدیون خون پاک شهدا و زحمات و رشادت خود پیشکسوتان دفاع مقدس هستیم.

وی در پایان از همه پیشکسوتان استان به خاطر رشادت ها و فداکاری هایی که انجام داده اند، قدردانی کرد.

 در پایان این همایش از ۲۱ پیشکسوت دفاع مقدس به صورت نمادین تجلیل شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۷۶ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

ارسال نظرات