خبرهای داغ:

ثبت ۲۰ موقوفه جدید در بسطام

شاهرود_ رئیس اداره اوقاف بسطام با بیان اینکه در یک سال اخیر ۲۰ موقوفه جدید ثبت شده است، گفت: از این تعداد ۵ وقف جدید به ارزش ۲ میلیارد تومان و ۱۵ موقوفه شناسایی شده است که در مجموع ۸۳ رقبه را شامل می‌شود.
کد خبر: ۹۴۶۰۱۷۰
|
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

ثبت ۲۰ موقوفه جدید در بسطامبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام محمدرضا بخشی در نشست خبری به مناسبت دهه وقف با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله اداره اوقاف و امور خیریه بخش بسطام، اظهار کرد: کل موقوفات این بخش ۷۸۰ مورد است که ۶۹۴ مورد متصرفی و تولیت آن با اوقاف و ۸۵ مورد غیرمتصرفی است و یک موقوفه اشتراک تولیت دارد.
او افزود: رقبات این موقوفات ۲۵۳۲ مورد است که ۲۰۲۶ مورد متصرفی و ۴۹۷ مورد غیر متصرفی و ۹ مورد اشتراک تولیت دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام ادامه داد: قریب به ۱۲۰۰ مورد از رقبات غیر ملکی و آب است که حدود ۴۵ چاه و قنات را در بر می‌گیرد و مابقی تجاری، مسکونی و زراعی و صنعتی و ... است.
بخشی با بیان اینکه در یک سال اخیر ۲۰ موقوفه جدید ثبت شده است، گفت: از این تعداد ۵ وقف جدید به ارزش ۲ میلیارد تومان و ۱۵ موقوفه شناسایی شده است که در مجموع ۸۳ رقبه را شامل می‌شود.
او با تاکید بر اینکه اهداف ما در اداره اوقاف ثبت موقوفات و شناسایی و بروز رسانی اسناد اجاره موقوفات است و تلاش می‌کنیم حقی از موقوفات ضایع نشود، اضافه کرد: ۹ امامزاده در بخش بسطام وجود دارد که ۲ امامزاده شاخص از نظر قدمت و نَسب و سبب داریم که امامزاده محمد و بایزید بسطامی و امامزاده سید ابوالقاسم شهر بسطام است.
بخشی با بیان اینکه در بقاع متبرکه برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری و مذهبی انجام می‌شود و هشت ویژه برنامه در طول سال داریم، افزود: مسابقات قرآن کریم شرق استان در بسطام و امامزاده ابوالقاسم (ع) با حضور ۳۷۰ شرکت کننده برگزار شد که نفرات برتر به مسابقات استانی راه یافتند.
او تاکید کرد: موسسه‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه فعال هستند که برای نمونه در امامزاده مجن بیش از ۱۵۰ قرآن آموز فعالیت دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار