خبرهای داغ:
حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: همه واقف باشیم یاداوری این نکته است که رمز و اکسیر ماندگاری وجود دارد که این امر در کلام الله بیان شده که انچه که نزد شماست از بین رفتنی است و انچه که نزد خداست ماندنی است.
کد خبر: ۹۴۶۰۴۳۸
|
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، همایش استانی"یاوران وقف" و تجلیل از یاوران و حامیان وقف خانواده بزرگ اوقاف استان قزوین با حضور استاندار قزوین، و مسوولان استانی در صحن امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این مراسم بیان کرد:یک راه برای ماندگاری در طول تاریخ در عالم خاکی تا زمانی که انسان افلاکی شود و پرونده اعمال ام باز شود وجود ندارد و همه علمای غریبه هر چه تلاش کردند اکسیر. جاودانگی را جز در این کلام فاخر خداوند نیافتند که فرمود؛«آنچه که نزد شماست از بین رفتنی است و آنچه نزد خداست باقی خواهد ماند».

وی با اشاره به امور ماندگار و بافیات صالحات گفت: امام صادق(ع) فرمودند: سه امر در دنیای مادی باعث می شود جاودانگی است که شامل تربیت فرزند صالح همچون شهدای معزز، عالمی که علمش در دنیا باقی بماند و آن علم به جامعه نفع برساند تا روزی که آن علم در جامعه جاری است، فرد عالم ماندگار است، صدقه جاریه یا وقف می باشد.

حجت الاسلام مجیدی اظهار کرد: در استان قزوین، بانویی بنام «خدیجه» قریب ۹۰۰ سال پیش از اموال خود گذشت. بانویی که از اموال خود گذشت و قناتی را در قزوین وقف کرد. قزوینی ها آنقدر ازاده و صاحب عقل بوده اند که قرن‌ها پیش با حفظ عفاف و حجاب و کمالات انسانی، واژه زن، زندگی و آزادی را به بهترین شکل ممکن تفسیر کرده اند. واقفین، در واقع چون اموال و هستی خود را در دست خدای متعال قرار می دهند جاودانه و ماندگارند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: اگر به وقف به معنای واقعی و معنای فلسفی و هدف گذاری وقف در جامعه که از سوی شارع مقدس تبیین شده عمل شود، بسیاری از ناهنجاری های جامعه وجود نخواهد داشت و اگر وقف به خوبی احیا می شد شاهد بسیاری از بی عدالتی ها که موجب برخی اتفاقات و ناهنجاری ها در جامعه می شود، نبودیم.

وی افزود: امروز با کمتر از دوازده درصد تمکین متصرفین اراضی وقف در استان قزوین، حداقل در سال قریب به سی تا چهل میلیارد تومان اجرای امینانه نیت واقف در حوزه های اجتماعی همچون امور مربوط به زوج های جوان، دانش آموزان بی بضاعت، سفر مانده ها و زایر اولی ها و غیره می شد همچنان که در حال انجام است.

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: این در صورتی است که ارزش موقوفات استان قزوین را اگر هر رقمی تصور کنیم به دلیل عدم تمکین به مقررات وقفی از جانب متصرفین وقف، هنوز درآمد موقوفات استان قزوین به یک ده هزارم درصد نرسیده است. اگر درآمد موقوفات استان قزوین از قبل تمکین مقررات وقفی توسط متصرفین شکل بگیرد و به یک درصد سودآوری در سال برسد، دو تا سه برابر کل اعتباری که دولت در طول سال به استان قزوین پرداخت می کند، قزوین سودآوری خواهد داشت و این نشان از جایگاه وقف است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها