مسئول بسیج اساتید استان یزد:

اولین جشنواره علمی شهید چمران در یزد برگزار می‌شود

دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد یزد از برگزاری اولین جشنواره علمی شهید چمران به همت معاونت پژوهش و فناوری بسیج اساتید در دو سطح استانی و ملی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۰۴۵۴
|
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدرضا دهقانی اشکذری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد از برگزاری اولین جشنواره علمی شهید چمران به همت معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در دو سطح استانی و ملی خبر داد.

مسئول بسیج اساتید استان یزد با بیان اینکه این جشنواره مبتنی بر اسناد بالادستی علمی کشور از جمله سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود، ادامه داد: تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اسنادی که چراغ حرکت در مسیر تمدن سازی اسلامی هستند یکی از اهداف جشنواره شهید چمران است.

شناسایی اساتید تراز انقلاب اسلامی از اهداف جشنواره شهید چمران

وی شناسایی اساتید و نخبگان علمی در تراز انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف این جشنواره دانست و افزود: یکی از خلأ‌های جدی در نسل جوان ضعف در معرفی الگو‌های جامع است که یکی از بهترین ظرفیت‌ها اساتیدی هستند که در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فناوری و ... است و یزد نیز یکی از استان‌های قدرتمند در حوزه هیئت علمی است و انتظار این است که این اساتید برجسته را شناسایی و در عرصه ملی معرفی کنیم.

دهقانی اشکذری مشارکت حداکثری اساتید در کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی کشور، نهادینه‌سازی علوم انسانی با رویکرد اسلامی، ترویج و تعمیق گفتمان جهاد علمی و هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی کشور برای نیل به مرجعیت فکری و علمی را از دیگر اهداف مهم جشنواره ملی جشنواره شهید چمران عنوان کرد.

محسن حکیمی معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه سازوکار‌های مختلفی برای ارزشیابی، امتیازدهی و معرفی اساتید نمونه و پژوهشگر در نظر گرفته می‌شود، گفت: در حالی که جریانی در دنیا و همچنین در کشور ما نگاه تفکیکی به نقش‌آفرینی در علم و دین و تزکیه دارد و در صدد است این دو مقوله را از هم جدا کند بسیج اساتید احساس وظیفه کرده و اجازه نمی‌‎دهد این جریان پیشتاز باشد.

اساتید فرماندهان جنگ نرم هستند

وی ادامه داد: جشنواره علمی شهید چمران به منظور الزام در کنار هم بودن علم و تزکیه شکل گرفته است و علاوه بر در نظر گرفتن فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فناوری، آموزشی، شاخصه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری در انتخاب استادان و پژوهشگران مد نظر قرار می‌گیرد.

حکیمی با بیان اینکه اساتید فرماندهان جنگ نرم هستند، افزود: استاد برجسته و تأثیرگذار کسی است که هم در زمینه علمی و پژوهشی قدرتمند باشد و هم از لحاظ اجتماعی و فرهنگی فعال باشد و در وقایع مختلف تأثیرگذار باشد.

مشارکت اساتید دانشگاه‌ها در ۱۲ موضوع در جشنواره شهید چمران

شیبانی دبیر اجرایی جشنواره علمی شهید چمران در یزد نیز در این نشست گفت: در این جشنواره کلیه اساتید و مدرسان دانشگاه‌ها می‌توانند آثار علمی خود را در ۱۲ موضوع شامل؛ کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و فناوری، راهنمایی و مشاوره رساله و پایان‌نامه، داوری و نظارت بر فعالیت‌های پژوهشی و فناوری، بسته سیاستی، کرسی نظریه‌پردازی، نقد و مناظره، کسب‌وکار نوآور و کارآفرین، برگزاری یا شرکت در کارگاه، نشست، دوره، سمینار و سخنرانی، نمایشگاه، اردو و بازدید و مسئولیت‌پذیری اجتماعی، فرهنگی و ... را تا ۲۵ مهرماه به بسیج اساتید تحویل دهند.

وی ادامه داد: بازه زمانی آثار علمی ارسالی مشارکت‌کنندگان در جشنواره از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۰ است و تاریخ برگزاری جشنواره در سطح استان در آبان ماه است و پس از آن اساتید برجسته و نیز یک کانون برتر از سوی هیأت داوران به دبیرخانه مرکزی معرفی می‌شوند.

ارسال نظرات