فرماندار شهرستان بهار:

باید فهمی را که شهدا از شهادت داشتند به نسل جوان منتقل کنیم

همدان-فرماندار شهرستان بهار گفت: امروز لازم است تلاش کنیم فهمی را که شهدا از شهادت داشتند به نسل جوان منتقل کنیم، تا خودمان و جوانان به سعادت برسیم و به انحراف کشیده نشویم.
کد خبر: ۹۴۶۰۵۱۵
|
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
باید فهمی را که شهدا از شهادت داشتند به نسل جوان منتقل کنیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، روح اله نباتی در نشست بصیرتی «من کبری گنجی ...» که با معرفی و بررسی کتاب «آدینه خونین» به قلم مریم مهدوی با حضور خانواده معزز شهیده کبری گنجی برگزار شد، اظهار کرد: شهادت توفیق بزرگی برای هر انسانی است که انسان بهترین داشته و اندوخته خود را تقدیم خدا می‌کند و در قبال آن بهشت را برای خود به ارمغان می‌آورد.

وی تصریح کرد: شهادت مرگ تاجرانه است، جان انسان‌ها امانت الهی در دست ما است، و روزی همه ما از دنیا می‌رویم اما چه زیباست این جان دادن در راه خدا باشد.

فرماندار شهرستان بهار بیان کرد: شهیده کبری گنجی طی دو، سه ساله اخیر شناخته شد گرچه نیازی به این شناخته شدن ندارد و در بهترین مقام و مکان است اما باعث شد، تعداد زیادی از دختر جوان با این شهید آشنا شوند و مسیر زندگی خود را راحت‌تر پیدا کنند، امروز بیشتر جوانان ما نمی‌دانند که به دنبال چه هستند و هدفشان چیست، چون خودشان، مسیرشان و هدفشان را نشناختند، اما این شهید با سن کم، مسیر درست خود را شناخته بود و می‌دانست چه کار می‌کند، و می‌دانست که زندگی دنیایی متاعی بیش نیست.

وی افزود: امروز لازم است تلاش کنیم فهمی را که شهدا از شهادت داشتند به نسل جوان منتقل کنیم، تا خودمان و جوانان به سعادت برسیم و به انحراف کشیده نشویم.

نباتی ادامه داد: بنده نسبت فامیلی با شهیده داشتم و خیلی از مطالب این کتاب را در بچگی شنیده بودم تا اینکه در کتاب خواندم، و این را به جوانان می‌گویم که این کتاب‌ها رمان، داستان یا شعر نیست، تمام واقعیت است که باور کردنش برای خیلی‌ها سخت است و چه خوب است امانت خدا را پاک به خدا برگردانیم.

وی با بیان اینکه به شهدای خود افتخار می‌کنیم چراکه شهدا فخر ما هستند، گفت: در جمهوری اسلامی تقریبا روستا، خیابان و کوچه‌ای نداریم که شهید نداشته باشیم، ۲۸۰ هزار شهید ما، افتخار ما هستند و خونشان را دادند و برای ما عزت آفریدند، و اجازه ندادند هیچ ابرقدرتی به خاک ایران تجاوز کند.

فرماندار شهرستان بهار تصریح کرد: شهدا ارزش‌های جمهوری اسلامی هستند و باید به آنها افتخار کنیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار نیز در ادامه اظهار کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس در ویژه برنامه «من کبری گنجی...» قصد داریم به معرفی و بررسی کتاب «آدینه خونین» به قلم مریم مهدوی و نقش زن و تاثیر به سزای زنان در دفاع مقدس با حضور خانواده معزز شهیده کبری گنجی، فرماندار بهار، نویسندگان و نقدکنندگان کتاب و علاقمندان به هنر کتابخوانی در کتابخانه عمومی شهید باهنر بپردازیم.

معصومه فزونی افرود: مریم مهدوی حرمت نویسنده‌ای از نسل دهه هفتاد است که جنگ را ندیده اما پژوهش و نوشتن درباره شهدا را وظیفه خود دانسته تا با زنده نگه داشتن یاد شهدا در قلب نسل جوان و کشف رازهای عمیق سبک زندگی شهدا بتواند دین خود را به رزمندگان، شهدا ادا کند، وی از حس خوب خود می‌گوید که توانسته در زمینه معرفی شهیده مظلوم شهرستان بهار که گمنام مانده بود بعد از گذشت نزدیک به 30 سال قدمی بردارد و نام شهیده کبری گنجی بعد از مدت‌ها در ذهن مردم پر رنگ‌تر شده و مورد توجه بانوان و دختران قرار گیرد.

مریم مهدوی حرمت نیز در ادامه اظهار کرد: کتاب «آدینه خونین» روز ۲۵ تیر ۱۳۶۱، اولین و آخرین نماز جمعه‌ای بود که در طول جنگ تحمیلی نمازگزاران در روز قدس توسط جنگنده‌های صدام بمباران شدند و ناجوانمردانه و بی‌دفاع به شهادت رسیدند، به همین دلیل جمعه خونین روز قدس به آدینه خونین تبدیل شد.

وی ادامه داد:کبری گنجی نماد مهربانی و دلسوزی بود، وی نوجوانی بالغ بود که دنیایی بزرگی و احساس مسئولیت داشت و احترام و رضایت پدر و مادر برایش خیلی مهم بود، و بدون اجازه پدر و مادر به نماز جمعه نمی‌رفت، قبل از رفتن به نماز جمعه وصیت‌نامه خو را نوشته بود و می‌دانست که شهید می‌شود.

خواهر شهیده گنجی نیز در ادامه از روز شهادت شهیده گنجی، اخلاق، شخصیت و صفات بارز شهیده خاطراتی تعریف کرد و نوبرانی جانباز و نویسنده دفاع مقدس نیز به نقد و بررسی کتاب آدینه خونین پرداخت، همچنین خانم عباسی عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار و کارشناس نقد کانون ادبی کتابخانه باهنر به بررسی و نقد کتاب «آدینه خونین» پرداخت و توضیحی تفضیلی درباره شخصیت وصف ناپذیر شهید که عشق به شهادت داشت، ارائه کرد.

در پایان مراسم از نویسنده کتاب «آدینه خونین» تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات