خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری:

انس با قرآن از ضروریات پاسداری است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: انس با قرآن از ضروریات پاسداری است بنابراین همه پاسداران باید با مفاهیم و مضامین قرآن آیات الهی آشنایی پیدا کنند.
کد خبر: ۹۴۶۰۶۴۰
|
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

انس با قرآن و قرآنی بودن پاسداران از ضروریات پاسداری است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در آیین افتتاحیه مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم که در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: انس با قرآن از ضروریات پاسداری است بنابراین همه پاسداران باید با مفاهیم و مضامین قرآن آشنایی پیدا کنند.

وی افزود: بنا به فرموده امام خمینی (ره) حقیقت قرآن از مقوله الفاظ نیست و حقیقت قرآن غیر قابل درک برای انسانهای عادی است، چرا که این مصحف شریف تجلی اسم الله اعظم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان عنوان کرد: در نگاه عرفانی امام خمینی(ره)، چند دلیل بر عظمت قرآن کریم ذکر شده است: دلیل اول بر عظمت قرآن کریم، منشأ نزول قرآن است، منشأ و گوینده قرآن، وجودی است دارای صفات لا یتناهی که دست نیافتنی است.

وی ادامه داد: دومین دلیل بر عظمت قرآن در منظومه عرفانی حضرت امام خمینی، مطالب و مقاصدی است که در آن ذکر شده است.

نجاری با بیان اینکه در نگاه امام، قرآن کریم تنها کتاب سیر و سلوک الهی است، گفت: دلیل دیگر عظمت قرآن کریم، به حامل قرآن بر می‌گردد که حضرت جبرئیل است.

وی گفت: از دلایل دیگر عظمت قرآن در نگاه حضرت امام(ره)، زمان نزول قرآن است، قرآن کریم در ماهی با عظمت و در شبی که بهتر از هزار ماه است نازل شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان در ادمه سخنان خود به بیانات امام خامنه‌ای (دام ظله العالی) در مورد اهمیت دادن پاسداران به قرآن کریم و آموزش مفاهیم آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات