فرماندار زاهدان

پرداختن به اخبار کذب بازی کردن در زمین دشمن است

نخعی گفت: اغتشاشگران راننده آمبولانس را مورد ضرب و شتم قرار دادند و فرد مجروحی که در حال انتقال به بیمارستان بود از آمبولانس خارج و به آن شلیک کردند و این فرد کشته شد.
کد خبر: ۹۴۶۰۶۵۳
|
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

ابوذر مهدی نخعی در حاشیه عیادت از مجروحان حوادث اخیر زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگاربسیج با اشاره به این مطلب که دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی که به اهداف شوم خودشان در نا امن کردن سیستان و بلوچستان بویژه زاهدان دست نیافتند اقدام به شایعه پراکنی و جنگ روانی برای متشنج شدن اوضاع جامعه می‌کنند که در اینجا باید هوشیاری خودمان را حفظ کنیم، گفت: با توجه به اینکه مسئولان سیستان و بلوچستان به طور  واضح و شفاف در حال ارائه گزارش به مردم هستند توجه به شایعات و پرداختن به اخبار کذب بازی کردن در زمین دشمن است.

وی با اشاره به حوادث هشتم مهرماه در این شهر گفت: متاسفانه روز جمعه یک حادثه بسیار تلخی اتفاق افتاد که بعد از نماز جمعه اهل تسنن زاهدان، عده‌ای ناشناس و معلوم الحال اقدام به حمله به کلانتری ۱۶ که در مجاورت محل برگزاری نماز جمعه بود حمله ور شدند.

نخعیبا ادامه این مطلب که نوع حمله‌ای که این افراد به کلانتری داشتند از نوع خشن و مسلحانه و انگیزه این افراد تصرف مکان نظامی بود که علاوه‌بر سنگ پراکنی به سمت نیروهای نظامی ما تیراندازی کردند، نیروهای انتظامی در واکنش به این حمله، اقدام متقابل کردند و به دفاع از کلانتری پرداختند که در این بین تعدادی از نیروهای نظامی، انتظامی و مردم مجروح شدند و تعدادی از مردم نیز در پی تیراندازی‌ها کشته شدند.

وی افزود: تعدادی از این افراد که قصد بر هم زدن نظم و امنیت شهر زهدان را داشتند، بلافاصله در سطح شهر بویژه در نقاط حاشیه‌ای پراکنده شدند و اقدام به تخریب اماکن دولتی، بانک ها، خودروهای آتش نشانی و خودروهای مردم در آن محدوده کردند.

فرماندار زاهدان گفت: اغتشاشگران و معاندان نظام سعی کردند خودشان را پشت مردم مخفی کنند و دست به اقدامات تاسف برانگیزی زدند، البته مردم وقتی که به نیات شوم این افراد پی بردند صف خودشان را از معاندان نظام جدا کردند.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که توسط اغتشاشگران انجام شد و بسیار مذموم در دنیا هست و ما سابقه‌ای به آن معنی نداریم حمله به آمبولانس اورژانس که حامل یک مجروح بود است،

نخعی اظهارداشت: اغتشاشگران راننده آمبولانس را مورد ضرب و شتم قرار دادند و فرد مجروحی که در حال انتقال به بیمارستان بود از آمبولانس خارج و به آن شلیک کردند و این فرد کشته شد این اقدام در حالی شکل گرفت که حتی توسط رژیم صهیونیستی که یکی از سفاک ترین رژیم‌های دنیا هست این کار سابقه نداشته که به آمبولانس حمله ور شوند و مجروح آن نیز کشته شود.

وی تاکید کرد: این دست از حوادث نشان می‌دهد افرادی که دست به این نوع اقدامات ضد انسانی زده‌اند از مردم عادی نبودند بلکه وابسته به ایادی استکبار جهانی بودند.

فرماندار زاهدان گفت: ۲ دستگاه آمبولانس متاسفانه در این اغتشاشات به طور کامل از رده خارج شد و به ۶ دستگاه آمبولانس دیگر صدمات جدی وارد شده و ۱۵ نفر از کارکنان اورژانس مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در پی بروز ناامنی‌های اخیر در شهر زاهدان ۲۳ دستگاه انواع ماشین آلات شهرداری زاهدان اعم از آتش نشانی، پس ماند و ماشین آلات سنگین عمرانی براثر آسیب های وارده توسط افراد ناشناس، دیگر قابل استفاده نیست.

نخعی با بیان اینکه مخلان نظم و امنیت به سه ایستگاه آتشنشانی حمله ور شدند و بسیاری از تجهیزات این ایستگاه‌ها را به سرقت بردند اظهارداشت: تعدادی از کارمندان آتشنشانی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و بسیاری از ماشین آلات نیز توسط اغتشاشگران طعمه حریق شد. 

وی تصریح کرد:  اغتشاشگران بیش‌از ۱۲ بانک در زاهدان را به آتش کشیدند و در مجموع ۲۰ شعبه بانک تخریب و از فعالیت افتاده و ۱۰۰ دستگاه خودپرداز بانک‌ها نیز به طور کامل از بین رفته است. 

فرماندار زاهدان گفت: این افراد به ۲ مرکز درمانی و جراحی این شهر حمله ور شده و این مراکز را به آتش کشیدند به طوریکه تعدادی از شهدای ما از افرادی بودند که در این مراکز قرار داشتند.

وی بیان کرد: حمله به مراکز درمانی را در حالی ما در زاهدان شاهد بودیم که حتی در دوران جنگ هم کسی دست به تعرض به آن نمی‌زند که متاسفانه در اغتشاشات اخیر ما شاهد این حادثه غم انگیز بودیم.

نخعی اظهارداشت: اداره کل بیمه سلامت که به بخش عظیمی از روستاییان خدمات ارائه می‌دهد توسط افراد اغتشاشگر به طور کامل به آتش کشیده شد و خیلی از این دست اتفاقات در زاهدان رخ داد.

وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت تیراندازی‌های مشکوک به سمت نیروهای انتظامی و حتی مردم عادی در این چند شب در زاهدان انجام شد و یک تعداد از کشته شدگان و زخمی‌های ما حاصل این اقدام اغتشاشگران بوده است.

فرماندار زاهدان گفت: مردم ما مردمی با بصیرت هستند که زود خط نفاق و دشمن را که برای نا امن کردن سیستان و بلوچستان طراحی شده بود را می‌شناسند و صف خودشان را از افراد اغتشاشگر جدا می‌کنند. 

وی بیان کرد: علما و بزرگان طوایف و افراد تاثیر گذار در سیستان و بلوچستان بلافاصله پس از اقدامات عده ای آشوبگر به محکوم کردن این اقدامات ضد انسانی و ضد ارزشی آنان پرداختند.

نخعی با اشاره به اهداف اغتشاشات اخیر در زاهدان افزود: هدف این کارها دو موضوع است یکی برهم زدن امنیت؛ زیرا امنیت که از بین رفت توسعه سیستان و بلوچستان و خدمات رسانی به مردم به تاخیر می‌افتد و سرمایه گذاری در این استان آسیب جدی می بیند.

وی تاکید کرد: کسانی که دست به این گونه اقدامات می‌زنند دشمن مردم هستند. اغتشاشگران علاوه بر اهداف نظامی که دنبال می‌کردند تخریب اهداف غیر نظامی و عمومی نیز در دستور کار آنان قرار داشت.

فرماندار زاهدان اظهارداشت: هدف دیگر اغتشاشگران این بود که وحدت مردم سیستان و بلوچستان را از بین ببرند و نفاق و درگیری قومی و مذهبی را در استان ایجاد کنند که این توطئه با هوشیاری مردم خنثی شد. 

نخعی اظهارداشت: دستگاه قضایی و نظارتی دقت نظر زیادی دارد و در اقدامات خود بی طرفانه عمل می‌کند؛ بنابراین هر کسی مطالبه‌ای داشته باشد، می‌تواند از مسیر قانونی پیگیری کند.

ارسال نظرات