خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان استان خراسان جنوبی بر استفاده و بهره مندی از اینترنت ملی به جای اینترنت فراملی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۴۶۰۹۳۴
|
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
اغتشاشات اخیر ، لزوم و فوریت فراهم کردن بستر اینترنت ملی را مشخص کرد
به گزارش خبرگزاری بسیج، زهره روستا مسئول بسیج جامعه زنان استان خراسان جنوبی بر استفاده و بهره مندی از اینترنت ملی به جای اینترنت فراملی تأکید کرد و گفت: اگر چه اینترنت ملی مزایای اینترنت خارجی را دارد؛ اما با این تفاوت که نسبت به اینترنت فراملی یک بستر امن‌تر است که نسل جوان و مردم ما را از آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و انواع آسیب و مفاسد محافظت خواهد کرد.
 
وی ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر آشوبگران در کشور، گفت: فوت مهسا امینی برای همه ملت ایران ناگوار بود و همه ناراحت شدیم، اما تاسف بار‌تر اینکه از مرگ او استفاده ابزاری شد که خانواده او را نیز داغدارتر کرد.

وی اظهار داشت: مهسا بهانه‌ای بود در دست آشوبگران و دشمنان کشور که با اسم او به اهداف و سناریو‌های از پیش تعریف شده خود برسند.

روستا ادامه داد: پرتاب سنگ به سمت مردم و آسیب دیدن چشم دختر دانشجو و کشتن دختر بی گناه ورزشکار در اصفهان در راه بازگشت به منزل توسط آشوبگران به بهانه دفاع از فردی، هرگز با هم همخوانی و توجیه ندارد، جز اینکه از جریانات غیر اخلاقی و امنیتی دشمنان؛ ملت ایران پرده برداشت و نقشه‌های شوم آن‌ها برملاء شد.

وی ادامه داد: از پرسنل فراجا کشور و استان که اقدامات قانون مدارانه دارند تشکر می‌کنیم؛ به ویژه از جانفشانی‌های اخیر نیرو‌های انتظامی و امنیتی کشور در دفاع از قرآن کریم تقدیر و تشکر می‌کنیم.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: از مردم فهیم ایران سپاسگزاریم، که مثل همیشه خط خود را از اشرار و دشمنان کشور جدا کردند و با حضور باشکوه خود در تظاهرات اعتراضی بر علیه اقدامات آشوبگران، نشان دادند که این افراد مخرب و گروه‌های معاند هیچ پایگاهی در بین ملت ندارند.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس، گفت: اگر در آن دوران مرزبانان دفاع از مرز‌های کشور جانفشانی کردند و توانستیم کشور را از غارت و چپاول دشمنان حفظ کنیم، امروز نیز فضای مجازی نیازمند مدیریت و حفاظت از سوی نیروهای داخل کشور است.

روستا مطرح کرد: آیا فضای مجازی که امروز محل فعالیت آحاد اقشار مردم است بایستی توسط ایجاد کنندگان آن حفاظت و مدیریت شود، خیر هرگز اینگونه نباید باشد، مگر امنیت راه‌ها و جاده‌ها توسط اداره راه و سازندگان آن تامین می‌شود.

وی بر استفاده و بهره مندی از اینترنت ملی به جای اینترنت فراملی اشاره کرد و گفت: اگر چه اینترنت ملی مزایای اینترنت خارجی را دارد؛ اما با این تفاوت که نسبت به اینترنت فراملی یک بستر امن‌تر است که نسل جوان و مردم ما را از آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و انواع آسیب و مفاسد محافظت خواهد کرد.

روستا ادامه داد: نیاز هست تا شورای عالی فضای مجازی کشور و متولیان امر این عرصه مدبرانه‌تر وارد میدان شوند.
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: درخواست داریم در صورت امکان و با تصویب مجلس مدیریت این فضا و کانون بحران به دست حافظان کشور و نیرو‌های مسلح سپرده شود، چراکه نیروی مسلحی که توانسته موشک، تجهیزات نظامی و ماهواره بسازد و جنگ الکترونیک را به خوبی مدیریت کند، قطعا مدیریت فضای مجازی برای آن‌ها، سهل و آسان است.
 
ارسال نظرات