خبرهای داغ:
سردار آبنوش:

هدف قاطع شهید همدانی اعتلای کلمه الله بود

همدان-یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید همدانی با بیان اینکه شهید همدانی آرمان داشت و برای خودش هدف تعیین کرده بود، گفت: هدف قاطع شهید همدانی اعتلای کلمه الله بود.
کد خبر: ۹۴۶۱۰۰۱
|
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار سالار آبنوش در بیست و هفتمین مجمع فرماندهان، مسئولین و پیشکسوت جهاد و شهادت استان همدان که در سالن انصار برگزار شد، ضمن بیان خاطراتی از شهید همدانی اظهار کرد: این بزرگداشت‌ها و یادآوری‌ها برای این است که راهی که سردار همدانی رفته گم نشود و ما سرگردان نشویم.

وی با بیان اینکه شبهه و غبار در مسیر بسیار است و افراد متبحر ملعون برای گمراهی فراوان است، گفت: کسی که بتواند از این شبهه‌ها سرفراز از امتحان خارج شود عیار پیدا می‌کند و قیمتی می‌شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در طول این سال‌ها عاقبت تعدادی از نیروهای انقلابی به شر شده و به زیر چتر دشمن رفته‌اند، ادامه داد: آنها از زیر چتر ولایت خارج شده‌اند و به زیر چتر یک مشت خبیث پناه بردند.

وی با بیان اینکه شهید همدانی همیشه می‌گفت همدیگر را کمک کنیم تا در مسیر انقلاب مابقی عمرمان طی شود، گفت: شهید همدانی همیشه دعا می‌کرد که اگر لحظه‌ای خواستیم بنده شیطان شویم قبض روح شویم؛ ایشان می‌گفت عمری را که در مسیر ولایت نباشد، نمی‌خواهیم.

سردار آبنوش با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید همدانی با بیان اینکه شهید همدانی آرمان داشت و برای خودش هدف تعیین کرده بود، تصریح کرد: انسانی می‌تواند در ادامه راه جهت پیدا کند که هدف قاطع داشته باشد که هدف قاطع شهید همدانی اعتلای کلمه الله بود.

وی با بیان اینکه وقتی هدف کلمه الله باشد از اول تاریخ هر کس در راستای اعتلای کلمه الله باشد، دشمن داشته است، گفت: شیاطین به دنبال دشمنی با افرادی هستند که در راه حق هستند‌.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه شهید همدانی باور کرد که دشمن دارد، افزود: اگر امروز ما با یک عده روشنفکرنماها گرفتاری داریم، به ما ایراد می‌گیرند که دشمنی وجود ندارد شما توهم دارید.

وی با بیان اینکه کسی که دشمن دارد «شب عملیاتی» اقدام می‌کند، ابراز کرد: شهید همدانی در تمام عمر زندگیش «شب عملیاتی» زندگی می‌کرد و ما اگر بخواهیم ادامه دهنده راه او باشیم باید حواسمان به این شاخص‌ها باشد.

سردار آبنوش با تاکید بر اینکه «شب‌ عملیاتی» به هیچ چیز وابسته نیست چون فرد می‌داند هر لحظه ممکن است جان دهد و خود را اسیر دنیا نمی‌کند،گفت: شهید همدانی چنین شخصیتی داشت و در تمام عمرش به امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ارشادی نگاه نکرد و تمام کلام ایشان را به عنوان فتوا عمل کرد.

وی با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری فتوا داده است و فرمود امروز جهاد تبیین امری فوری و قطعی است، ادامه داد: در این چندین سال که با فتوا زندگی می‌کنیم هیچ مرجعی به این صورت قطعی فتوا نداده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن با باطن نجسش فریاد می‌زند و خود را تبلیغ می‌کند، مطرح کرد: چرا این همه دستاورد، عزت و افتخار را به رخ نمی‌کشید؟ بیان نمی‌کنید؟ چرا دانش آموز ما احساس حقارت کند و احساس کند نظام ناتوان است؟

وی با تاکید بر اینکه خصوصیت بارز شهید همدانی به معنای واقعی شخصیت کم مقوله برای نظام بود، تصریح کرد: شهید همدانی هیچ خرجی برای نظام نداشت، هرچه بود در خدمت نظام بود.

سردار آبنوش با بیان اینکه یک عده می‌خواهند کار کوچکی انجام دهند هزاران هزینه و منت روی دوش نظام می‌گذارند، خاطرنشان کرد: شهید همدانی هیچ هزینه‌ای از نظام نگرفت و هزینه درست نکرد.

وی در پایان با بیان اینکه ما حق نداریم از این مسیر خارج شویم، ابراز کرد: باید به شهدا التماس کنیم، ما غرق در غباریم و دشمن زبانش تیز است، هرجا هستیم باید فریاد کنیم به آبروی شهدا و حسین همدانی‌ها، مقام معظم رهبری را حفظ کند و از ما سربازی مفید و مطیع برای مقام معظم رهبری بسازد.

*راه شهدا را ادامه خواهیم داد

مدیرعامل بنیاد شهید همدانی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: ما در روزهای اولی که با سردار همدانی بودیم با هم میثاق بستیم که مدافع ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب و پیرو بی‌چون و چرای مقام معظم رهبری باشیم.

سردار مظاهری بیان کرد: امروز که چند سالی از آن زمان می‌گذرد و تعداد مجامع برگزار شده ما به ۲۷ مجمع رسیده است، حرف ما همان حرف دیروز است یعنی دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و پشتیبانی بی‌چون و چرا از مقام معظم رهبری است.

وی افزود: دشمن بداند که ما بر پیمانمان استواریم و بر همان پیمان راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات