همدان-جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جنگ اعتقادی دشمن علیه ما شروع شده و تمام شدنی نیست.
کد خبر: ۹۴۶۰۸۸۹
|
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا فلاح زاده امشب در مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد شهادت سرلشکر شهید حاج حسین همدانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: از اینکه توفیق نصیب بنده حقیر شد تا درخدمت مردم همدان و خانواده شهید حاج حسین همدانی باشم خدا را شاکرم.

وی افزود: سخن گفتن در محفل شهدا به خصوص شهید حاج حسین همدانی که در آخرین لحظات عمرش در این دنیا در کنارش بودم برایم بسیار سخت است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: شهدا شخصیت‌های بزرگی هستند و خداوند شهادت را نصیب هر کس نمی‌کند.

وی با بیان اینکه جنگ اعتقادی دشمنان علیه ما شروع شده و تمام شدنی نیست،   و از حضرت آدم (ع) تا ختم زندگی ادامه دارد، تصریح کرد: امام عظیم الشان (ره) در دفاع مقدس فرمودند جنگ ما جنگ اعتقادی و جنگ عقیدتی است و تمام شدنی نیست و در پایان جنگ نیز فرمودند جنگ ما جنگ حق و باطل و فقر و غنا بود.

سردار فلاح زاده با تبیین فتنه‌ها و بحران‌های دوران مبعث پیامبر (ص)، استقامت و پایداری در بحران‌ها و فتنه‌ها را عامل پیروزی دانست و گفت: در زمان مبعوث حضرت محمد (ص) به پیامبری دشمنان جنگ‌های بسیاری را بر ایشان تحمیل کردند، و به محاصره اقتصادی وادار و ایشان را شبانه و مخفیانه مجبور به هجرت کردند و در جنگ‌های مختلف یاران بسیاری را از ایشان گرفتند، اما، چون یاران پیامبر (ص) تنها برای رضای خدا، رهبر خود را یاری کردند و با بصیرت و شناخت کامل به مصاف دشمنان رفتند و وظیفه خود را شناختند، خداوند نیز نصرت خود را شامل آن‌ها کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر کار برای رضای خدا باشد نصرت و پیروزی به همراه خواهد داشت، گفت: همان طور که شهید چیت‌سازیان فرمود اگر درگیر سیم خاردار نفس شویم به طور قطع نمی‌توانیم از سیم خاردار‌های دشمن عبور کنیم بنابراین باید تنها کار را برای رضای خدا انجام داد تا نصرت و پیروزی حاصل شود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام راحل اسلام ناب  محمدی را از زیر خروار‌ها آوار بنی امیه و بنی عباس و پادشاهان پلید بیرون کشید و به جهانیان عرضه کرد، افزود: ایشان اسلام رسول الله (ص)، اسلام علی مرتضی (ع)، اسلام  حسین (ع) سر جدا و اسلام بقیه الله اعظم (عج) و اسلام سیاسی را بنیانگذاری کرد.

*امام راحل اسلام ناب محمدی و اسلام عزت را به جهانیان معرفی کرد

وی با اشاره به اینکه امام راحل اسلام ناب محمدی و اسلام عزت را به جهانیان معرفی کرد، ادامه داد: اسلام ما، اکثر آیات قرآن، زیارت جامه کبیر و زیارت عاشورا، اکثر آیات جهاد و شهادت، امربه معروف و نهی از منکر و قیام سیدالشهداء همگی سیاسی هستند.

سردار فلاح زاده با بیان اینکه بعد از پایه گذاری اسلام ناب محمدی دشمنان به مصاف امام (ره) آمدند، اما ملت ایران با عمل به وظیفه خود دشمنان را شکست دادند، گفت: دشمنان داخلی، آمریکای جنایتکار، رژیم صهیونیستی و دشمنان نیابتی منطقه و داخلی به مصاف امام (ره) آمدند؛ روزی در سیستان و بلوچستان، روزی در گنبد، روزی در خوزستان  و روزی دیگر در کردستان جنگ ایجاد کردند و بعد‌ها جنگ هشت ساله را تحمیل کردند، ولی این ملت، چون شعارشان «خدا، قرآن، خمینی» بود امام (ره) را شناختند و به عنوان رهبر جامعه او را قبول و بیعت کردند و وظیفه خود را شناختند، بنابراین در دوران رژیم ستم‌شاهی و دوران اول انقلاب، رژیم ستم‌شاهی و توطئه‌های آمریکا را از کشور بیرون ریختند و آن‌ها را در رسیدن به اهداف ناکام گذاشتند.

وی به نقش آفرینی سردار پرافتخار، حاج حسین همدانی در  دوران انقلاب و دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: یکی از سرداران پر افتخار و سربازان پا در رکاب ولایت فقیه و یکی از چهره‌های پرفروغ و درخشان این امت سردار شهید حسین همدانی بود که در کوچه و پس کوچه‌های این شهر تا تهران به مصاف پادشاهان پلید و حکومت آن زمان رفت و بعد در صحنه‌های کردستان عازم شد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه سردار همدانی همواره در تمام سنگر‌ها و جبهه‌ها حاضر و به خوبی ایفای نقش کرد، گفت: زمانی که امام (ره) دستور حضور نیرو‌های مسلح به پاوه را دادند یکی از کسانی که خود را سریع به صحنه رساند، شهید حاج حسین همدانی بود که البته در جبهه‌های مختلف و عملیات‌های بسیار در کنار سرداران به‌نامی همچون شهید شهبازی، احمد متوسلیان، شهید همت و... علیه دشمن می‌تازیدند و پیروزی و افتخار بزرگ برای این امت را به ارمغان می‌آورند که امام راحل فرمود من بر دست و بازوی شما رزمندگان اسلام که دست خدا بالای آن است، بوسه می‌زنم و بر این بوسه افتخار می‌کنم.

*سردار همدانی جزو فاتحان اصلی خرمشهر بود

وی با بیان اینکه سردار همدانی جزو فاتحان اصلی خرمشهر بود، ولی همانند حاج قاسم یک بار منیت نکرد، گفت: ایشان حتی یک بار هم خود را به عنوان  فاتح خرمشهر مطرح نکرد چراکه تمام وجود ایشان، فکر و ذکر و دل و قلب و حرکت و سکون ایشان برای خدا بود و چنین کسی به طور قطع نزد بندگان خدا چیزی برای خود نمی‌خواهد و مهم خداست که می‌بیند.

سردار فلاح زاده با تشریح اقدامات تاثیرگذار سرلشکر همدانی در طول دوران عمر با برکتش، به راه‌اندازی سپاه انصارالحسین (ع) به عنوان یکی از مهم‌ترین این اقدامات اشاره و بیان کرد: یکی از کسانی که نقش اساسی در راه‌اندازی سپاه همدان که این همه افتخار آفرید، داشت سردارهمدانی است، به طوری که بخش اعظم شهدای والامقامی که از استان همدان به مصاف دشمنان خدا اعزام شدند توسط همین سپاه بود که این برای حاج حسین باقیات و صالحات است.

وی راه‌اندازی لشکر انصارالحسین (ع) را به عنوان یکی دیگر از اقدامات ارزنده حاج حسین مطرح کرد و ادامه داد: این لشکر در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف خوش درخشید.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به راه‌اندازی لشکر ۱۶ قدس توسط سردار همدانی به نقش تاثیرگذار ایشان در برهه‌های مهم و حساس انقلاب پرداخت و گفت: حبیب حرم، سردار عزیز، مخلص، فداکار، سرباز ولایت فقیه، امام راحل و مقام معظم رهبری نه تنها در دوران انقلاب و دفاع مقدس بلکه در مبارزه با اشرار در منطقه کردستان و همچنین با دو لشکری که راه‌اندازی کرد در جای جای خطه و مناطق مختلف سوریه هم خوش درخشیدند و به مصاف دشمنان خدا شتافتند.

وی کمک به راه‌اندازی نیروی زمینی در بعد از جنگ به عنوان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی، کمک به راه‌اندازی لشکر ۲۷ محمد رسول الله را از دیگر اقدامات سرلشکر همدانی دانست و بیان کرد: یکی از بنیانگذاران اصلی لشکر ۲۷ محمد رسول الله سردار همدانی است که این لشکر هم در پیروزی‌های دوران دفاع مقدس نقش اساسی داشت و هم در جنگ سوریه به مصاف دشمنان خدا شتافت.

سردار فلاح‌زاده کمک به راه‌اندازی و سازماندهی نیروی مقاومت به عنوان جانشین فرمانده مقاومت را از دیگر اقدامات ارزنده حاج حسین و به عنوان باقیات و صالحات مطرح کرد و یادآور شد: اگر شهید همدانی هیچ کاری غیر از این اقدامات در طول عمر خود نکرده باشد همین که این همه سازمان الهی و قدسی پرورش داده بود برایش کفایت می‌کرد، اما می‌بینیم که در همه عرصه‌ها و سنگرها، در جنگ‌ها و عملیات‌های مختلف  به خوبی و فداکارانه ایفای نقش کرده است.

وی با بیان اینکه حاج حسین با فرماندهی میدان در اولین قدم سازمان مقاومت را در سوریه تشکیل و آنها را ساماندهی، سازماندهی و تجهیز کرد، گفت: در ادامه عملیات‌های مختلف را یکی پس از دیگری طرح‌ریزی و مناطق را یکی یکی آزاد کرد، مرزهای دریایی را مستحکم و در نهایت مانع از سقوط سوریه شد که این اقدامات پایه‌گذار و مقدمه عملیات‌های بزرگ همچون عملیات محرم شد که اگر صورت نمی‌گرفت داعش سرنگون نمی‌شد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه سردار همدانی به واسطه اینکه امام(ره) را شناخت، وظیفه خود را شناخت و به وظیفه خود در صحنه و در سوریه عمل کرد و در نهایت در همان صحنه سوریه در مصاف با دشمنان خدا به شهادت رسید، اضافه کرد: سردار همدانی فردی مومن، متشرع، مخلص، عبدالله، متواضع، بسیار دوست داشتنی و اهل نماز شب بود.

وی به صبر و استقامت همسر شهید همدانی اشاره و عنوان کرد: این بانوی صبور در مراسم تشییع همسر خود بیان کرد من مانند ام وهب محکم‌ و استوار این هدیه را تقدیم رهبر معظم اسلام‌ و سید الشهدا(ع) کردم و اگر به تاریخ بنگریم ایشان به تاسی از حضرت ام‌البنین (س) و دیگر همسران فرماندهان بزرگ صدر اسلام این چنین بینش و ایستادگی دارد.

سردار فلاح‌زاده با تاکید بر اینکه باید شهید همدانی از لحظه تولد تا دوران شهادتش به عنوان یک الگو در جامعه معرفی شود، تصریح کرد: اگر بخواهیم یکی از پاسداران  کشور را در تراز یاران عاشورا معرفی کنیم شهید همدانی را معرفی می‌کنیم، که ایشان قمر بنی هاشم و زهیر بن قین جبهه‌های دفاع مقدس و سوریه بود.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به حاج حسین عنوان کرد: تو ای سردار پر افتخار نزد سیدالشهدا(ع)، عرشیان و همه رزمندگان اسلام، هم عزیز هم پر افتخاری و علاوه بر مقام مجاهدت دارای مقام شهادت و شفاعت هستی، به تاسی از تو با دشمنان خدا مبارزه خواهیم کرد؛ ما وارثان بدر، احد، خندق، صحرای نینوا و فرزندان جماران و رهبر عظیم الشأن سیدعلی خامنه‌ای (مد ظله العالی) هستیم و تا پیروزی اسلام بر کفر جهانی این راه را ادامه خواهیم‌ داد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: دشمنان ما بدانند شهید همدانی ما را شهید کردید، ولی هزاران شهید همدانی در سپاه است و ما همگی به تاسی از سربازان ولایت فقیه رهبر عظیم امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) راه را ادامه خواهیم داد.

*ملت ایران در فتنه اخیر پوزه دشمنان را به خاک مالید

وی به اشاره به فتنه‌های اخیر در کشور گفت: دشمنان ما امروز با استفاده از فضای مجازی و راه‌اندازی شبکه‌های معاند عملیات روانی ایجاد و تبلیغ به توطئه و آشوب می‌کنند و ۱۰ هزار نفر را در کف خیابان آورده که البته رهبر عظیم به زیبایی اهداف آنها را ترسیم و دسته بندی کردند؛ اما دشمنان بدانند این جمعیت ۸۵ میلیون نفر است و همچون گذشته تمامی برنامه‌ها و توطئه‌های آنها را خنثی کرده و در رسیدن به اهداف ناکام گذاشته اند.
سردار فلاح زاده یادآور شد: دشمنان بدانند این ملت همچنان که قبل از انقلاب تمامی برنامه‌ها و توطئه‌های شما را خنثی کرد در جریان تجزیه‌طلبی و جنگ‌های نیابتی پوزه شما را به خاک مالید در جریان فتنه این چند روز اخیر نیز پوزه شما را به خاک مالید و تمام طرح‌های شما را ناکام کرد و پای تمام سختی و شیرینی‌ها نظام تا ظهور حضرت ادامه خواهند داد و پرچم این انقلاب توسط مقام معظم رهبری به دست مصلح کل (عج) سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات