خبرهای داغ:
سردار مجیدی:

شهید همدانی نقش به سزایی در سازماندهی نیروهای مردمی در سوریه داشت

همدان-فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اقدامات موثر شهید همدانی گفت: شهید همدانی نقش به سزایی در برنامه‌ریزی و سازماندهی نیروهای مردمی در سازمان بسیج و در سوریه داشته‌اند.
کد خبر: ۹۴۶۰۷۹۵
|
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه قریب به هفت سال است که از شهادت حاج حسین همدانی می‌گذرد، اظهار کرد: به لطف خدا در سطح کشور هماهنگی‌هایی انجام شده تا ما بتوانیم شهید همدانی را بیشتر معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌های سالگرد شهادت حاج حسین همدانی جلساتی در تهران برگزار شد، گفت: در این جلسات از مجموعه معاونت‌های ستاد کل و همچنین چهار استانی که شهید همدانی در آن جا مسئولیت داشته‌اند حضور داشتند و تقسیم کار شد و مقرر شد در این چهار استان برنامه سالگرد شهادت شهید همدانی برگزار شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه شهید همدانی هر جا خدمت کرده از خود اثرات بسیار خوبی را برجا گذاشته است، افزود: شهید همدانی در استان‌های همدان، کرمانشاه، تهران و گیلان به عنوان فرمانده مسئولیت داشته است.

وی با اشاره به اقدامات موثر شهید همدانی عنوان کرد: شهید همدانی نقش به سزایی در برنامه‌ریزی و سازماندهی نیروهای مردمی در سازمان بسیج و در سوریه داشته‌اند.

سردار مجیدی مطرح کرد: این رسالت بزرگ بر ما لازم بود که برای سالگرد شهادت شهید همدانی برنامه منسجمی را برنامه‌ریزی کنیم به خصوص امسال که حرف‌هایی توسط فتنه‌گران در مورد شهید همدانی زده شد.

وی با تاکید بر اینکه دبیرخانه دائمی برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید همدانی در همدان راه‌اندازی می‌شود، ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم در طول سال از اقدامات، فعالیت‌ها و برنامه‌های شهید همدانی برای شناساندن شخصیت ایشان به دیگران نشر دهیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: با توجه به فروکش کردن کرونا سعی کرده‌ایم برنامه‌ها را طوری برنامه‌ریزی کنیم که با حضور مردم و در فضاهای عمومی برگزار شود و اولین برنامه دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم با نماینده ولی فقیه و گرفتن رهنمودهای ایشان بود.

وی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد شهید همدانی با حضور مسئولین استانی، خانواده شهدا و ایثارگر، همرزمان شهید و آحاد مردم دارالمومنین همدان ۱۳ مهرماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، گفت: یکی از فرماندهان سپاه که همراه شهید همدانی بودند در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

سردار مجیدی یادآور شد: روز پنج شنبه صبح برنامه‌ای برگزار می‌شود که از یادگاری‌های شهید همدانی است و در زمان حیات وی بعد از جنگ تصمیم گرفته شد برای فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس هر سه ماه برنامه گرفته شود که بیست و هفتمین برنامه اجرای آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه پنج شنبه بعد ازظهر ادای احترام و تجدید میثاق با شهید بر سر مزار وی در گلزار شهدای همدان برگزار می‌شود، ادامه داد: در این برنامه عمدتا میهمانان از تهران شرکت خواهند کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ابراز کرد: با توجه به اینکه هر ساله برنامه دعای ندبه در روز زعامت ولی عصر (عج) از جمکران برگزار می‌شود هفته بعد برنامه دعای ندبه کشوری در همدان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: روز شنبه صبح نیز سبزپوشان سپاه برنامه‌ای با عنوان «میثاق با فرمانده» بر سر مزار شهید حاضر خواهند شد و با قرائت زیارت عاشورا با شهید همدانی تجدید میثاق خواهند کرد.

سردار مجیدی با بیان اینکه در استان گیلان، شهرستان سرپل ذهاب کرمانشاه و تهران نیز برنامه‌های متنوعی برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: برنامه بزرگ میدانی در میدان امام حسین (ع) تهران از جمله این برنامه‌ها است که فرمانده سپاه سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: در استان گیلان هم چند برنامه پیش بینی شده تا با توجه به اینکه شهید همدانی لشگر ۱۶ قدس گیلان را راه‌اندازی کرده است زوایای وجودی شهید همدانی را برای دیگران نشان دهند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تأکید در معاونت‌های ستاد کل هم مسابقاتی از جمله مسابقه کتابخوانی کتاب «خداحافظ سالار» برگزار می‌شود، عنوان کرد: ۲۶ عنوان برنامه در ۴ استان و معاونت‌های ستاد کل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه با انسجام بیشتر شاید بتوانیم گوشه‌هایی از زندگی شهید همدانی را به نسل امروز که دنبال الگو هستند بازگو کنیم، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم در استان همدان در ۵۰۰ مدرسه و دانشگاه‌ها روایت شهدا را داشته باشیم.

سردار مجیدی با بیان اینکه مسابقات پهلوانی کشوری در استان همدان برگزار می‌شود، ابراز کرد: امیدواریم در سطح استان برنامه‌های با کیفیت را اجرا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات