خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

شهید همدانی در راه جهاد و مجاهدت از سابقون بود/ دشمن برای جدا کردن نسل حاضر از آرمان‌های انقلاب هزینه می‌کند

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: شهید همدانی در راه جهاد و مجاهدت از سابقون بود و از کسانی بود که در ورودش در عرصه جهاد استقامت کرد و در راه مجاهدت به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۴۶۰۸۰۲
|
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید همدانی ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) اظهار کرد: امکانات ظاهری لشکر اسلام در جنگ بدر ۳۱۳ نفر نیروی انسانی قابل مقایسه با امکانات ظاهری و نیروی انسانی دشمن نبود اما می‌بینیم اتفاق بزرگی رقم می‌خورد پیروزی بزرگی را به دست آوردند.

وی با بیان اینکه در جنگ بدر روحیه ایثار و شهادت مولفه قدرت جامعه اسلامی محسوب می‌شد، افزود: به تعبیر قرآن کریم در جبهه حق شکست معنا ندارد و وعده الهی است که در داستان نبرد حق و باطل جبهه حق پیروزی است حتی اگر در ظاهر شکست بخوریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اخلاص، روحیه شهادت طلبی، ایثار و دفاع از احکام الهی ۳۱۳ نفر در جنگ بدر هم در ظاهر هم در باطن پیروز شده است و مسیر تاریخ اسلام را تغییر داده‌اند، گفت: بدریون در قرآن بسیار مورد تعریف و تمجید قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه وقتی در جبهه حق اخلاص وجود داشته باشد خدا در دل دشمن رعب ایجاد می‌کند که این از سنت‌های خداوند است، مطرح کرد: لشکر مقابل با تمام تجهیزات وارد میدان شده بود و با سنت رعب خداوند جبهه اسلام پیروز شد.

شعبانی موثقی تأکید کرد: وقتی جبهه حق خلوص داشته باشد و برای اعتلای کلمه الله تلاش کند سنت رعب به کار گرفته می‌شود و در دشمن ترس ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید همدانی هم از بدریون و از افرادی بود که از ابتدای دوران دفاع مقدس ورود پیدا کرد، افزود: خداوند در قرآن کردیم فرموده است که ما به همه افرادی که وارد عرصه جهاد شده‌اند اجر می ‌دهیم اما اجر افرادی از اول بودند چند برابر است.

* لباس پاسداری نماد پاسداری از انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان همدان شهید همدانی دارای روحیه دفاع از احکام اسلامی بود و به شریعت توجه می‌کرد، مطرح کرد: لباس پاسداری نماد پاسداری از انقلاب اسلامی است، انقلابی که بنا دارد اسلام را اجرا کند، البته مشکلاتی وجود داشته اما مسیر، مسیر تحقق اسلام و دفاع از احکام اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا اختلاف اصلی ما با دشمن بر سر وجود خدا است، عنوان کرد: دشمن تجسم هوای نفس است و ما معتقدیم خدا در عالم است و اراده او باید حاکم شود.

شعبانی موثقی تصریح کرد: جمهوری اسلامی معتقد است جامعه بشری باید تحت اراده و احکام الهی مدیریت شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید همدانی گفت: شهید همدانی در راه جهاد و مجاهدت از سابقون بود و از کسانی بود که در ورودش در عرصه جهاد استقامت کرد و در راه مجاهدت به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن تشکر از ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید همدانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حقیقت دفاع مقدس را به نسل حاضر منتقل کنید، گفت: اگر بشود یک نمایشگاه دائمی دفاع مقدس دایر شود نوجوانان و دانش آموزان مستمر و رایگان از نزدیک با حقایق دفاع مقدس و شخصیت اشخاصی مانند شهید همدانی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه دشمن برای جدا کردن نسل حاضر از آرمان‌های انقلاب هزینه می‌کند، مطرح کرد: ما برای اینکه نسل جوان با این آرمان‌ها آشنا شوند باید هزینه کنیم در حالی که ما یک دهم و یک صدم هم هزینه نمی‌کنیم.

شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه ما نباید از اقدامات دشمن بترسیم چرا که فطرت نسل حاضر با ما است، افزود: انسان سالم خلق شده است و یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی این است که حرفش قابل فهم و منطق آن قابل دفاع است.

وی با بیان اینکه ما در صحبت‌های اخیر رئیس جمهور حرف‌های منطقی می‌بینیم اما هر شنونده‌ای که فطرت سالمی داشته باشد آن را می‌فهمد، ابراز کرد: در حقوق بشر و حقوق زن در دنیا تبعیض وجود دارد و ما مخالف تبعیض هستیم و نمی‌خواهیم زنان به سمت فضاهایی که غرب می‌خواهد کشیده شوند و ما موافق حفظ کرامت زن هستیم این حرف‌ها منطقی است که اسلام می‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه نیاز است یکی از مظاهر مجاهدت پیشکسوتان و استمرار آن مجاهدت این است که حقایق را به نسل آینده منتقل کنند، عنوان کرد: حضور پیشکسوتان در آموزش و پرورش در انتقال حقایق موثر است.

وی با بیان اینکه در فتنه ۸۸ از بعضی از صحبت‌های شهید همدانی سو‌فهم و سو‌برداشت شده است، گفت: خوب است در روایتگری‌ها این شبهات جواب داده شود و توضیح داده شود.

شعبانی موثقی با بیان اینکه خون‌هایی که به پای نظام داده شده است خود پاسدار نظام است، خاطرنشان کرد: ما هم به وظایف خود عمل می‌کنیم تا بتوانیم این پرچم هدایت را به صاحب اصلی آن را برسانیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات