خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در خطبه های نماز جمعه گفت: تعصب‌های «قومی و قبیله‌ای» و «حزبی و جناحی» مقابل وحدت قرار دارد.
کد خبر: ۹۴۶۱۱۱۵
|
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳


قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: تقوای الهی زیرساخت، سرمایه و ریشه وحدت است، زیرساخت شرف ملت ها تقوای الهی است، زیرساخت امنیت که همه اکنون خوب قدر آن را می دانند تقوای الهی است.

وی ادامه داد: خداوند به برکت انسان های باتقوا سایه بابرکت امنیت را در جامعه شامل حال مردم می کند، تقوا در همه زمینه ها به عنوان زیربنا و زیرساخت است، در اقتصاد هم اگر ما درست عمل کنیم، توفیق پیدا می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) زمینه هایی را فراهم کرد که غیبت امام زمان (عج) برای مردم باعث ناباوری و جدا شدن از دین نشود، یعنی مردم توجیه باشند و بفهمند که باید در زمان غیبت چه کاری انجام دهند و امام عسکری (ع) مردم را برای پذیرش دوران غیبت آماده کرد.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز درگذشت حضرت عبدالمطلب افزود: البته این آمادگی را رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) نیز در طول تاریخ انجام داده بودند اما امام عسکری (ع) در حد اعلا آن را انجام داد، چون آن حضرت پای کار غیبت بود و غیبت پس از دوران امامت ایشان آغاز شد، حضرت عبدالمطلب هم برای بعثت و ظهور رسول گرامی اسلام (ص) زمینه سازی کردند، کارهایی که ایشان انجام دادند بستر را برای بعثت رسول اعظم (ص) فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز سالروز ازدواج رسول خدا (ص) با حضرت خدیجه کبری (س) را داریم، این ازدواج 15 سال قبل از بعثت اتفاق افتاده و الگویی برای ازدواج سهل، آسان و ازدواج بر اساس اتکال به خدای متعال و ارزش های متعالی شده است، در این خصوص در این ایام باید مساجد، روحانیون و خطبا برای مردم صحبت کنند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: روز روستا و عشایر را در پیش رو داریم، این روز باید برای ما دارای اهمیت باشد، روستاها و عشایر ما در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس به خوبی نشان دادند که سرمایه زیرساختی امنیتی کشور ما هستند، در هنگام خطر همان عشایر سلاح به دست در مقابل دشمنان، اشرار منافق، کموله و امثال آن ها ایستادگی کردند.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: همان روستاها منبع تولید ثروت هستند، فرصت هایی که این عزیزان در روستاها دارند را بشناسیم، موانعی که بر سر راهشان هست را برطرف کنیم و روستاها و عشایر را بیشتر از گذشته در تولید ثروت و مشارکت در امنیت ملی فعال کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: آیا این عوامل آمریکا که در کشور و در دانشگاه ها فتنه انگیزی می کنند و در خیابان ها سطل زباله آتش می زنند بدون اینکه بفهمند همان چیزهایی که اربابان غربی‌شان به آنها القا کرده اند را تکرار می کنند و امنیت و آسایش مردم را به مخاطره می اندازند، می فهمند جامعه ما را به چه سمتی می برند؟ این ها دنبال جامعه ایده آل آمریکایی هستند در حالی که آمریکایی ها این همه کودک کشی در دنیا به راه انداخته اند.

آیت الله عابدینی با اشاره به روز کودک گفت: در دین اسلام چه پیش از فرزند آوری، حین بارداری و پس از تولد کودک دستورات ویژه ای وجود و لازم است مورد توجه قرار گیرد تا با تکیه بر آن ها کودکان سالمی تقدیم جامعه شود.

وی اضافه کرد: از بدو تولد، نامگذاری، تغذیه، تعلیم و اخلاق نیز نظام و آموزه های دینی توجه ویژه ای به این مسائل دارد و برنامه های مبسوط و مفصل در دین ما تدارک دیده شده است اما در نگاه اجانب، برنامه های 2030 برای کودکان تدوین می شود و برخی ساده لوحان هم تلاش کردند تا آن سند در مدارس ما نیز اجرایی شود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه به کودکان فرهیخته کشور خود می بالیم که فهم عمیق بین المللی دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هر فضایی که جوانان وارد آن می شوند، مژده امید، نوسازی و نوآوری را به همراه می آورند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: بسیاری از پیشرفت های ما در عرصه های فناوری نظیر هوا – فضا، صنایع دفاعی و موشکی محصول تلاش جوانان بوده و این مهم مایه افتخار است.

وی عنوان کرد: این ایام شهادت سردار رشید اسلام، حاج حسین همدانی را داریم. آن شهید والامقام را به عنوان نابغه جنگ های نامنظم در دنیا می شناسند و آن مرد بزرگ اجازه نداد سوریه به دست مستکبران بیفتد و از بشار اسد حمایت کرده و اجازه نداد او سوریه را رها کند و در نهایت همانند سردار سلیمانی امنیت را برای سوریه به ارمغان آورد.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: آغاز هفته وحدت را در پیش داریم؛ رهبر

ی فرمودند دو عامل مهم مقابل وحدت ما قرار دارد و ما باید این دو عامل را درک کرده و بشناسیم؛ یکی عامل درونی است که تعصب های قومی و وابستگی های حزبی و جناحی از جمله آنهاست.

تعصب‌های «قومی و قبیله‌ای»، «حزبی و جناحی» مقابل وحدت قرار دارد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: باید این درک را داشته باشیم که اگر هر حزب، جناح، گویش، زبان، محل و منطقه ای داریم، ما قبل از هر چیز مسلمان هستیم، قبل از هر چیز بنده خدا هستیم، قبل از هر چیز ما باید «واعتصموا بحبل الله جمیعا» را محور همه چیزمان قرار دهیم، این باید برای ما اصل باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین نخستین عامل، عامل درونی است؛ منافع شخصی، حزبی، جناحی و مسائل قومی، قبیله ای و محلی را درک کنیم و زیر بار این معنا نرویم، آن هایی هم که زیر بار این رفته اند را نجات بدهیم.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: دومین عامل نیز عامل بیرونی است، یعنی دشمنان تفرقه افکن، آن هایی که می آیند شیعه را در مقابل سنی و اقوام را در مقابل یکدیگر قرار می دهند و به هر بهانه ای برای مردم اختلاف سازی می کنند و از بیرون به این اختلافات دامن می زنند.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: ما باید بصیر و بینا باشیم، نه در درون به سمت اختلافات برویم و نه به دشمن اجازه بدهیم تا بتواند اختلافات را در گوش ما زمزمه کند.

وی تصریح کرد: روز کاهش آثار و بلایای طبیعی را داریم، باید یک نعمت خدایی را در این زمینه قدر بدانیم، در کشور ما هر کجا سیل، زلزله، بلا و گرفتاری برای مردم پیش آمد خود مردم بسیج شدند، خاطرات تاریخی فراوانی را در این زمینه داریم، هر بلای طبیعی که پیش آمد مردم بسیج شدند، کمک کردند و کسانی که گرفتار آن بلای طبیعی بودند را نجات دادند، خداوند را بر این نعمات شاکر هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: سالگرد نخستین نماز جمعه تاریخ اسلام را پیش رو داریم، اولین کاری که رسول گرامی اسلام (ص) وقتی از مکه به مدینه هجرت کردند، قبل از اینکه به مدینه برسند در نزدیکی مدینه انجام دادند این بود که آنجا نماز جمعه به پا کردند، همین که نماز جمعه رسول خدا (ص) به پا شد اولین واکنش را منافقین که تازه سر و کله شان پیدا شده بود نشان دادند.

امام جمعه قزوین افزود: منافقین مسجد ضرار ساختند برای اینکه نماز جمعه را بشکنند، اکنون نیز تبلیغاتی از هر سو برای شکستن نمازهای جمعه صورت می گیرد، بروید در فضای مجازی ببینید که چه منفی بافی هایی می کنند تا نماز جمعه را تضعیف کنند.

«منافقین» نخستین گروهی بودند که برای تضعیف «نماز جمعه» اقدام کردند

وی تصریح کرد: اولین کسانی که از نماز جمعه عصبانی شدند منافقین بودند، عصبانیت شان را با ساختن مسجد ضرار نشان دادند و البته رسول گرامی اسلام (ص) هم مسجدشان را خراب کرد و پایگاهشان را از بین برد، آن هایی که در تضعیف نماز جمعه هر کاری می کنند یقینا و دقیقا کار منافقین را انجام می دهند.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: البته هم دشمنان خارجی برای نماز جمعه حساسیت زیادی دارند و هم منافقین داخلی در این خصوص حساس هستند، اما مومنین و جوانان ما همواره پای کار نماز جمعه بوده و هستند، امیدواریم هر روز حال مساجد، نمازهای جماعات و نمازهای جمعه ما بهتر از گذشته باشد.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: چقدر از امامان جمعه را به شهادت رساندند، شهدای محراب کسانی هستند که در محراب نماز به شهادت رسیدند و در کنار آن ها امامان جمعه بسیاری بودند که ترور شدند و بسیاری هم ترور شخصیت شدند تا از چشم مردم بیفتند و اینها نشان می دهد این سنگر را می خواهند بشکنند و بخاطر همین رهبری فرمودند این سنگر را قرارگاه فرهنگی و قلب تپنده هر شهری نام گذاشتند.

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: سردار ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین و همکاران گرانقدرشان در نیروی انتظامی بسیار تلاش کردند تا امنیت را پاسداری کنند و جان خود را به کف گرفتند و عزیزانی در این مسیر به شهادت رسیدند که قدر آن ها را می دانیم و برای همه عزیزان از خداوند عزت و سربلندی طلب می کنیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها