خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان بهار تأکید کرد

لزوم تدوین سند چشم‌انداز آینده شهرستان بهار با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان

همدان-فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه سند چشم انداز آینده شهرستان بهار با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان باید تدوین شود، مشورت و دانش نخبگان را عاملی مهم در تعالی و بالندگی شهرستان دانست.
کد خبر: ۹۴۶۱۲۹۶
|
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، روح اله نباتی در دیدار با نخبگان شناسایی نخبگان را باعث هم افزایی و ارتقا بخش در توسعه شهرستان و استان برشمرد و اظهار کرد: تجمیع نیروهای این نخبگان باعث نتایج مثمر ثمرتری نسبت به کار فردی می‌شود و قطع به یقین استفاده از خردجمعی باعث پیشبرد بهتر امور در عرصه زمامداری و سرانجام‌ رسانی امور و تحقق اهداف خواهد شد.

وی بیان کرد: دولت خود را از اقشار مختلف مردم جدا ندانسته و نمی‌داند و این موضوع در موارد مهم بروز و ظهور داشته است.

فرماندار شهرستان بهار در ادامه تعامل بدنه دولت با رسانه را مثال مناسبی بر این ادعا دانست و گفت: همه با هم هستیم و پیکر ایرانمان را تشکیل می‌دهیم و برای آن از توسعه شهری تا آبادانی روستایی تلاش می‌کنیم چراکه هدف اصلی خدمت به نظام، کشور، انقلاب است.

وی ادامه داد: وقتی هدف یک جامعه تعالی باشد همه افراد جامعه به خاطر آن همدیگر را یاری خواهند داد چراکه این منطق انقلاب اسلامی و خاصیت شیعه این است که لباس تقوا را بر تن کند تا جامعه و دیگران را رشد دهد.

نباتی در دولت کنونی روستاها و مناطق محروم را از اهمیت خاصی برشمرد و گفت: در جای جای شهرستان بهار ظرفیت‌های فوق العاده را شاهد هستیم؛ شهرستان بهار تقریبا همه ظرفیت‌های یک استان را در مقیاس کوچک‌تری در خوی جای داده است چراکه نعمت‌های بی‌شماری همچون صنایع دستي و سفال، کشاورزی پر رونق، گردشگري، دامداری، صنعت، راه‌های مواصلاتی، موقعیت استراتژیک و دیگر نعمت‌ها از جانب پروردگار نصیب مردم شریف شهرستان شده است.

وی به یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های بهار اشاره کرد و گفت: نزدیکی بهار به همدان یکی از حائز اهمیت‌ترین ظرفیت‌های بهار است و با کمک نخبگان می‌توان از این ظرفیت بالقوه استفاده کرد.

فرماندار شهرستان بهار استفاده از نظرات نخبگان شهرستان را امری مهم در پیشبرد هرچه بهتر امور تلقی کرد و با توجه به اینکه بسیاری از نخبگان در روستاها مغفول مانده‌اند از نخبگان حاضر در جلسه برای شناسایی این ظرفیت‌ها درخواست کمک کرد.

وی با بیان اینکه سند چشم انداز آینده شهرستان بهار با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان باید تدوین شود، مشورت و دانش نخبگان را عاملی مهم در تعالی و بالندگی شهرستان دانست و گفت: نباید حتی یک مشورت و یک نخبه را هم از دست دهیم و در مقابل باید گوشی شنوا برای نقطه نظرات این سرمایه‌های درخشان باشیم و تا حد ممکن عملیاتی کنیم.

در این دیدار مواردی از قبیل بهره‌برداری از امکانات نقشه‌های موقعیت مکانی، توجه به رویکردهای تزریق مصنوعی و آب، اراضی کشاورزی و الگوی کشت، نگاه بلند مدت به بحث کشاورزی، توجه به مسائل فرهنگی و قرآن، ارتقا سطح از جامعه اسلامی، ساخت مرکز رشد و شناسایی کارافرینان، اصلاحات آموزشی، تهیه و تدوین چشم انداز بلند مدت برای رفع مشکلات روستائیان، استفاده از نخبگان در پست‌های مدیریتی، توجه به نخبگان رسانه‌ای، وجود اراده برای مسائل کشور، حمایت و سازماندهی از طرح‌های شهرستان برای مسائل کلان کشور و تشکیل بستری برای رشد واحد های فناور بیان شد و حاضرین به تبادل نظر پرداختند.

لزوم تدوین سند چشم‌انداز آینده شهرستان بهار با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان

لزوم تدوین سند چشم‌انداز آینده شهرستان بهار با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان

انتهای پیام/

ارسال نظرات