خبرهای داغ:
سردار شادمانی:

شهید همدانی در حوزه مقاومت و دفاع از سوریه نقش موثری داشت

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: شهید سردار همدانی در حوزه مقاومت، سازماندهی دفاع و تحلیل از سوریه نقش مؤثری داشت.
کد خبر: ۹۴۶۱۳۱۷
|
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰

شهید همدانی در حوزه مقاومت و  دفاع از سوریه نقش موثری داشت
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار علی شادمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) در یادواره شهید همدانی که امروز در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: براساس آیات قرآن کریم کسانی که در راه خدا مخلصانه مجاهدت کنند در تمام لحظات عمرشان برای آن‌ها حسنه نوشته می‌شود.

وی با استناد به روایاتی عنوان کرد: هرگاه انسان عمل واجبی همچون نماز و جهاد انجام می‌دهد انسان در این مدت در طول اطاعت و بندگی خداوند قرار می‌گیرد و چنانچه به مقابله با دشمن بپردازیم در واقع به امر واجبی اقدام کرده‌ایم.

سردار شادمانی با اشاره به اینکه شهید همدانی ویژگی‌های بسیاری داشتند و یکی از این ویژگی‌ها بنا گذاشتن و تأسیس فعالیت‌های مهم است گفت: در سال ۵۷ که سپاه در حال شکل گیری بود ایشان در سپاه همدان مسئول تدارکات بود و در این مسئولیت مدیریت خوبی را اعمال کردند و حجم زیادی از کار تأسیس را به عهده داشتند و شهید همدانی از مؤسسان اصلی سپاه همدان بودند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) افزود: در سال ۵۹ زمانی که مرز‌های غربی ناامن شد و اشرار به پاسگاه‌ها حمله می‌کردند به درخواست فرمانده سپاه سرپل‌ذهاب و قصرشیرین و شهید بروجردی به همراه جمعی از پاسداران همدان به مرز‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین آمدیم و در کنار تیپ لشکر ۸۱ در پاسگاه‌های مرزی توسعه پیدا کردیم.

سردار شادمانی عنوان کرد: در کمتر از دو ماه بعد از آن ارتش بعث عراق به مرز‌ها تجاوز کرد و آرایشات ما به هم خورد و پراکنده شدیم و شهید همدانی به جهت توانمندی و جوهره فرماندهی توانستند به آن جبهه چنان سامان و انسجام ببخشد که نیروی قوی موجود در منطقه توانست کار بزرگی را در مقابل دشمن انجام دهد و شهید همدانی در تأسیس آن جبهه مهم تأثیر بسزایی داشت.

وی گفت: شهید همدانی مؤسس تیپ انصارالحسین (ع) و فرماندهی با ایشان بود و قبل از این زمانی که فرماندهان تصمیم گرفتند از عناصر بسیجی یگان‌های رزم از جمله تیپ محمد رسول‌الله دزفول تشکیل دهند در تأسیس این تیپ نیز نقش مهمی را ایفا کرد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) افزود: بعد از جنگ که تصمیم گرفتند یگان‌های مطنقه را در در قواره لشکر سازماندهی کنند این شهید مسئولیت را به عهده گرفتند و شهید همدانی در تأسیس لشکر چهار بعثت نقش مهمی را ایفا کرد.

سردار شادمانی با بیان اینکه شهید همدانی در حوزه مقاومت، سازماندهی دفاع و تحلیل از سوریه نقش مؤثری داشت گفت: تا زمانی که این تشکیلات باقی است و از اسلام دفاع می‌کنند شهید همدانی زنده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگان ما تأکید دارند که شهیدان قهرمانان اصلی ما هستند، زیرا شهیدان خالق ارزش‌های والای انسانی در پرتو انقلاب اسلامی بوده‌اند افزود: شهدا از این جهت قهرمان اصلی ما هستند که خالق و پدید آورنده ارزش‌های اخلاقی و انسانی در چهار دهه انقلاب اسلامی هستند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با استناد به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد: روایت است هرگاه تصمیم بر سلطه و سیطره بر کشوری گرفتید قهرمانان آن کشور را مورد هدف قرار دهید و ترور شخصیتی کنید و کار آن‌ها را بیهوده و کم ثمر نشان دهید.

وی افزود: همچنین عنوان شده زمانی که قهرمانان را ترور کردید و حماسه و جهاد آن‌ها را بی‌ارزش نشان دادید در واقع علیه ارزش‌های آن جامعه کار و ارزش‌ها را از اذهان محو کرده‌اید و جامعه‌ای که ارزش نداشته باشد اتحاد ندارد و سردرگم شده و چیزی برای گفتن ندارد.

سردار شادمانی بیان کرد: باید تلاش برای امنیت کشور را در اذهان زنده نگه داریم و شهدا و مجاهدت آن‌ها را معرفی کنیم و مشخص شود این ارزش‌ها در سایه این مجاهدت‌ها به دست آمده است.

وی گفت: در مسیر حرکت تاریخی هر کشور حوادثی رخ می‌دهد که این حوادث به دلیل اثرگذاری بر سرنوشت و مردم آن کشور مهم تلقی می‌شود و مردم علاقه دارند آن حادثه را پیگیری کنند و به ثمر برسد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه انقلاب‌های بزرگی در کشور‌های دیگر رخ داده و همه انقلاب‌ها به دلیل دستاورد‌ها نقطه عطفی برای آن کشور‌ها بوده است و هر حادثه مهمی اینگونه است افزود: این حوادث، چون اهمیت دارند و تأثیرگذار هستند و سرنوشت ملت با آن گره خورده نقطه عطف است و مصداق آن انقلاب اسلامی در ایران است.

سردار شادمانی با اشاره به اینکه در کشور ما انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) و پشتیبانی امت به پاخاسته رخ داده است افزود: نسل جدید ممکن است چرایی وقوع این انقلاب را نزد ما مطرح کنند و در پاسخ به این سؤال گفته می‌شود همه ما می‌دانیم یک حاکم مستبد، فاسد، ظالم، وابسته و حقیر بر یک ملت بزرگ حکومت می‌کرد که به دلیل روحیه استبدادی و وابستگی خود این ملت بزرگ را حقیر و وابسته کرده بود به همین دلیل مردم قیام کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار