مدیر اداره کل آموزش و پرورش استان البرز:

نقش انجمن اولیاء و مربیان در تعلیم و تربیت فرزندان بسیار مهم است

مدیر اداره کل آموزش و پرورش استان البرز انجمن اولیاء و مربیان را شجره طیبه خواند و گفت: تشکیل این شجره طیبه از اتفاقات مبارکی بود که بعد از انقلاب رخ داد واین انجمن نقش بسیار مهمی در تعلیم و تربیت فرزندان دارد.
کد خبر: ۹۴۶۳۰۳۹
|
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، صبح امروز آیین بزرگداشت هفته انجمن اولیا و مربیان با حضور ولی پور معاون سیاسی استاندار ی البرز، علی حجرگشت مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز، مشاوران و معاونین پرورشی مدارس، مدیران نواحی هشت گانه آموزش و پرورش، والدین دانش آموزان و انجمن های برتر با شعار" همبستگی ملی، اولیاء و مربیان پویا و مشارکت هدفمند اولیاء" درکانون رشد برگزار شد.

علی حجرگشت، مدیر اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در این همایش با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان حاکمی ترین نهاد در جمهوری اسلامی ایران در خانه ها، محلات، روستاها، کوچه ها هم فرد دارد و هم نهاد حاکمیتی به نام مدرسه، گفت: این نهاد حاکمیتی کار بزرگ تعلیم و تربیت دانش آموزان عزیز را انجام می دهد و ماموریت های بسیار بزرگی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی این نهاد حاکمیتی می طلبد همه ارکان نظام و مردم آموزش و پرورش را یاری کنند.

حجرگشت انجمن اولیاء و مربیان را شجره طیبه خواند و افزود: تشکیل این شجره طیبه از اتفاقات مبارکی بود که بعد از انقلاب رخ داد و به کمک آموزش و پرورش در امور مختلف آمد.

وی بیان کرد: مدرسه، دانش آموز و اولیاء سه رکن تعلیم و تربیت است که دانش آموز اصلی ترین و محوری ترین رکن آن می باشد.

مدیر اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: هر چه رابطه اولیاء، مربیان، معلمان و آموزش و پرورش تنگاتنگ‌تر باشد و مفاهمه جدی داشته باشند قطعا ما در آموزش و پرورش راحت تر هستیم.

وی عنوان کرد: انجمن اولیاء و مربیان بهانه و فرصتی است برای اینکه ما ارتباط بهتری با خانواده داشته باشیم و آنچه را که نمی توانیم به دانش آموزان منتقل کنیم از طریق اولیاء انجام بشود.

حجرگشت با بیان اینکه تربیت مقوله بسیار گسترده ای است و بیشترین وظیفه در این زمینه با آموزش و پرورش است، گفت:خانواده مهم ترین نهادی است که می تواند آموزش و پرورش را در زمینه تربیت یاری کنند.

به گفته وی، مردمی سازی شعار آموزش و پرورش در دولت جدید است و این به معنی این است که همه باید در تعلیم و تربیت فرزندان نقش بازی کنند و نقش داشته باشند؛ لذا نقش انجمن اولیاء و مربیان بسیار مهم است.

علی حجر گشت ادامه داد: دو سال و نیم دانش آموز در اختیار ما نبود، ارتباط دانش آموز با معلم و مربی قطع بود، ارتباط اولیاء با مدرسه قطع بود، و این گسست دو و نیم ساله باعث شد دانش آموز از فضای حقیقی و عاطفی بین معلم و دانش آموز رفت در فضای مجازی که نظارت و کنترلی در آن نبود و مشکلاتی را به وجود آورد، در واقع نظم و نظام اجتماعی دانش آموزان به هم ریخت.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش استان بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز رسمی از پایه اول تا دوازدهم در استان البرز دارد و متولی تعلیم و تربیت این دانش آموزان است، اولیاء از نهادهایی است که می تواند در تمام ماموریت ها آموزش و پرورش را کمک کند.

وی افزود: آموزش و پرورش آنقدر مهم است که در استان ها شورای عالی آموزش و پرورش به ریاست خود رئیس جمهور داریم.

مدیر اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تربیت در همه ساحت ها باید باشد، بیان کرد: دانش آموز قرار نیست ۱۲ سال در مدارس درس یادبگیرد و برود بلکه باید همزمان با رشد آموزشی، مبانی اعتقادی، باورهای دینی، فهم مسائل سیاسی اجتماعی، آماده شدن برای یک زندگی جدید و پذیرفتن مسئولیت برای اداره مملکت در آینده را هم باید رشد داد و دانش آموز
باید در طراز نظام جمهوری اسلامی تربیت بشود.

وی در پایان افزود: باید دانش آموز را از نقشه راهی که آموزش و پرورش برایش ترسیم کرده باید آگاه کنیم و امید است کارنامه خوبی در حوزه آموزش و تربیت به یادگار بگذاریم.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها