مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت :پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، تحریم‌ها را درهم‌ شکست.
کد خبر: ۹۴۶۳۱۵۵
|
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و قرار دادن پالایشگاه ستاره خلیج فارس در فهرست تحریم استکبار جهانی، سودآوری بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، با افزایش چشمگیر تولیدات، تحریم‌ها را درهم شکست.

 

وی در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات ضمن تبریک این روز افزود: شرکت نفت ستاره خلیج فارس علاوه بر ایفای رسالت خودکفایی و تأمین سبد سوختِ کشور، یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در منطقه خاورمیانه نیز محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: قرار گرفتن پالایشگاه ستاره خلیج فارس در فهرست تحریم‌ها هیچ خللی در مسیر پیشرفت و تولید ایجاد نکرده و با رویکردها و برنامه‌ریزی‌های راهبردی، صادرات این شرکت از طریق مرزهای دریایی رونق یافته است و مقدار فراوانی از فرآورده‌های ویژه‌ی تولیدی پالایشگاه با رعایت منافع و مصالح شرکت و حفظ اقتدار ملی، از این مسیر صادر شده و سود و ارز آوری برای کشور را همراه داشته است.

جعفرپور ادامه داد: شرکت نفت ستاره خلیج فارس با برطرف کردن و حل مشکلات و تنگناهای مسیر صادرات در تلاش است نقاط هدف صادراتی و کشورهای متقاضی را با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط در راستای گسترش فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در عرصه صادرات و ایجاد ظرفیت‌های جدید صادراتی با سرآمد شدن در بخش صادرات شناسایی کند و این مهم را به عنوان هدفِ کاری و توسعه سازمانی خود قرار داده است.

این مدیر صنعت نفت با اشاره به اهمیت صادرات شرکت‌ها به عنوان موتور محرکه اقتصادی و رمز بقای آن‌ها در بازارهای جهانی، اظهار داشت: روز ملی صادرات، باید سمبلی برای ارج نهادن به تلاش‌های انجام شده از سوی نیروی متخصص و جوانی باشد که شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» را عملی کرده و اثرات ناشی از تحریم‌ها را کمرنگ کرده است.

به گفته وی این جوانان متخصص و توانمند با سیاست‌های کاربردی در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ عرضه و تقاضا، ظرفیت‌های صادراتی را تقویت کرده و راهی برای نفوذ و حضور در بازارهای جهانی را فراهم کرده‌اند و زمینه‌ساز افزایش مذاکرات و توسعه بازاریابی‌های هدفمند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در پایان گفت: این شرکت طی ۶ ماه گذشته سال جاری بیشترین حجم صادرات دریایی از انواع فرآورده‌های ویژه تولیدی پالایشگاه را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات